
Zafer Partisi Genel Başkanı Prof. Dr. Ümit Özdağ, hakkında açılan Şeyh Said davasında mahkemenin verdiği karara sert tepki gösterdi. Mahkeme, Özdağ’a para cezası verirken hükmün açıklanmasını ise 5 yıl süreyle erteledi. Karar sonrası açıklamalarda bulunan Özdağ, davanın tamamen siyasi olduğunu vurguladı.
"BU CEZA TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ'NE VERİLMİŞTİR"
Verilen cezayı kabul etmediklerini belirterek hukuki süreci üst mahkemeye taşıyacaklarını ifade eden Ümit Özdağ, şu açıklamayı yaptı: “Biraz önce mahkeme kararını açıkladı ve Şeyh Said'in hatırasına hakaretten para cezası verdi ve hükmün açıklanmasını da beş sene erteledi. Tabii bu kabul edilebilir bir ceza değil. Neden? Çünkü Şeyh Said'in hakaret edilebilecek bir hatırası olduğunu kabul ediyor ki biz bunu kabul etmiyoruz. Bu bana karşı verilmiş bir ceza değil esasen; Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ne verilmiş bir ceza. Türk Silahlı Kuvvetlerine, terörle mücadele eden, ayaklanmayı bastıran güçlerimize verilen bir ceza ve ne yazık ki doğru değil. Onun için hukuk mücadelemizi devam ettireceğiz ve bu cezaya itirazımızı avukatlarımız önümüzdeki günlerde bir üst mahkeme olan istinafa yapacaklar.”
"MESELE BİR HAKARET DEĞİL, CUMHURİYET’E KARŞI DURUŞ MESELESİDİR"
Yaşanan sürecin kişisel bir çekişme olmadığını, doğrudan Cumhuriyet değerlerine yönelik bir tavır olduğunu dile getiren Özdağ, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Burada mesele bir kişi ile Ümit Özdağ arasında bir hakaret meselesi değil, bir aile ile ailenin mensuplarıyla Ümit Özdağ arasında bir hakaret meselesi de değil. Burada söz konusu olan, Cumhuriyet'e karşı bir ayaklanmaya benim ve partimin almış olduğu tavırdır. Bu tavrımızı bugünkü netliğiyle sürdürme kararlılığı içerisindeyiz. Bundan sonra da sürdüreceğiz. Şeyh Said'i tarihte ait olduğu yerde değerlendiriyoruz ve orada değerlendirmeye de devam edeceğiz.”
Zafer Partisi lideri Özdağ, basın mensuplarının “Bu davayı siyasi bir dava olarak görüyor musunuz?” sorusuna ise net bir şekilde, “Tabii bu siyasi bir davadır” yanıtını verdi.