SON DAKİKA
Hava Durumu

#Abd

Söz Bursa - Abd haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Abd haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Netanyahu: "İsrail Devleti’ni yok olmaktan kurtardık" Haber

Netanyahu: "İsrail Devleti’ni yok olmaktan kurtardık"

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, İran ve ABD’nin mutabakat zaptı üzerinde anlaşmasının ardından düzenlediği ilk basın toplantısında, "İsrail Devleti’ni yok olmaktan kurtardık" dedi. İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, İran ve ABD’nin mutabakat zaptı üzerinde anlaşmasının ardından ilk kez basın toplantısı düzenledi. Netanyahu, ABD ve İsrail’in İran’a karşı yürüttüğü askeri operasyonun başarılı olduğunu savunarak, Washington ile Tahran arasında bir anlaşma yapılsa da yapılmasa da İran’ın nükleer silaha sahip olmasına izin vermeyeceklerini söyledi. Netanyahu, İran’ın nükleer silah edinmesini engellemenin "hayatının misyonu" olduğunu belirterek, "Anlaşma olsun ya da olmasın, İran bugün de yarın da nükleer silaha sahip olmayacak. Ben İsrail Başbakanı olduğum sürece bu gerçekleşmeyecek" dedi. Netanyahu, İran’ın nükleer programının "tehdit" oluşturduğunu ve İsrail’in bunu "Amerikalı dostlarıyla birlikte" ortadan kaldırdığını ifade etti. İran’a ait çok sayıda askeri ve nükleer tesisi imha ettiklerini aktaran Netanyahu, "Donanmalarını ve hava kuvvetlerini yok ettik. İran halkını katleden üs komutanlarını etkisiz hale getirdik. İran ekonomisine yüz milyarlarca dolarlık, hatta bazı tahminlere göre 1 trilyon dolara yaklaşan zarar verdik. İsrail nüfusunun yok edilmesi tehdidini yıllar boyunca ortadan kaldırdık. İsrail Devleti’ni yok olmaktan kurtardık" dedi. Netanyahu, Gazze, Lübnan ve Suriye’de "güvenlik bölgeleri" oluşturduklarını ve ülkenin güvenliğini korumak için bu bölgelerde gerekli olduğu sürece kalacaklarını söyledi. "ÇOĞU ZAMAN AYNI GÖRÜŞTEYİZ, ANCAK BAZEN GÖRÜŞ AYRILIKLARI DA OLUYOR" İsrail’in İran’a veya Lübnan’a karşı tek başına saldırı düzenlemesine ABD’nin izin verip vermeyeceği sorusuna cevap vermekten kaçınan Netanyahu, ABD Başkanı Donald Trump ile görüşmelerinde İsrail'in çıkarlarını savunduğunu vurguladı. Netanyahu, "Çoğu zaman aynı görüşteyiz, ancak bazen görüş ayrılıkları da oluyor. İsrail'in güvenlik çıkarlarından ben sorumluyum. Onları savunuyorum" dedi.

Trump: "Erdoğan çok güçlü bir lider ve dostum, ben olduğum sürece savaş çıkmaz" Haber

Trump: "Erdoğan çok güçlü bir lider ve dostum, ben olduğum sürece savaş çıkmaz"

ABD Başkanı Donald Trump, petrol fiyatlarının savaşa rağmen 85 dolar seviyesinde olmasının sebebini açıklarken, "İran’ın haberi olmadan milyonlarca varil petrol çıkardık. Geçen gece geç saatlerde ışıkları kapalı şekilde 22 gemiyi devreye soktuk. Çünkü artık radarları yok. Radarlarını yerle bir ettik" dedi. ABD Başkanı Donald Trump, görev süresinin sonuna kadar yönetimin sınır dışı etme gündemine kesintisiz finansman sağlamayı amaçlayan 70 milyar dolarlık Güvenli Amerika Yasası’nı imzaladı. Trump, Beyaz Saray’daki imza töreninin ardından gazetecilerin sorularını cevapladı. İran’ın anlaşma konusunda çok yavaş davrandığı ve bunun bedelini ödeyeceği yönündeki açıklamalarının ne manaya geldiği yönünde bir soru alan Trump, "İran’a saldıracağız. Çok sert saldıracağız" cevabını verdi. Bombalamaların yeniden mi başlayacağı sorusuna Trump, "Evet, helikopterlere yapılan saldırıya bakılırsa buna hakkımız olduğunu düşünüyorum. Önce yapmadıklarını söylediler sonra yaptıklarını kabul ettiler. Bunu kabul etmeleri kolay oldu çünkü bomba elimizde. Gerçekten bomba elimizde. Patlamamış olması büyük bir şanstı. Bomba helikoptere saplandı ve patlamadı. Yanıyordu ama patlamadı" cevabını verdi. "BİZİ SÜREKLİ OYALIYORLAR" Helikopterin iki pilotu için kurtarma operasyonu yapıldığını ve ikisinin de iyi durumda olduğunu ifade eden Trump, "Aylardır İran ile çalışıyorum. Bu anlaşmayı imzalamaları gerekiyor. Bu iyi bir anlaşma. Onlara nükleer silah sahibi olma hakkı vermiyor. Ne olacağını göreceğiz. Ama dün onları sert bir darbe indirdik. Bugün de sert bir darbe indireceğiz" diye konuştu. Trump, "Anlaşma konusunda ne olacak göreceğiz. Anlaşmaya çok yaklaşmıştık ama bizi sürekli oyalıyorlar. Bizi aptal yerine koymaya çalışıyorlar. Çünkü daha önce karşılarında çok aptal Amerikan başkanları vardı. Bunu söylemek zorundayım ve bunu söylemekten utanıyorum. Burada çok aptal insanlar oturuyordu" dedi. "ERDOĞAN ÇOK İYİ BİR DOSTUM VE BİRLİKTE ÇOK ÇALIŞTIK" Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın İsrail’i hedef alan açıklamaları hakkında bir soru alan Trump, bu soruya cevabında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın "çok iyi bir dostu" ifadelerine yer verdi. Trump, "Bildiğiniz gibi Erdoğan çok iyi bir dostum ve birlikte çok çalıştık. Onu çok severim. Şimdi basın hemen ‘Erdoğan’ı seviyor’ diyecek ama bunu söylemem gerekiyor. Kendisi son derece güçlü bir lider ve çok güçlü bir insan" şeklinde konuştu. Türkiye ve İsrail arasında bir çatışma ihtimaline ilişkin soruya da olumsuz cevap veren Trump, "Türkiye ile böyle bir şey olacağını düşünmüyorum. En azından ben başkan olduğum sürece. Çünkü o bana saygı duyuyor ve ben de ona saygı duyuyorum. Bunun ötesinde, iyi bir dostluğumuz var" ifadelerini kullandı. "TARİHİN EN BAŞARILI DÜNYA KUPASI OLACAK" Dünya Kupası ve vizelere ilişkin soru üzerine Trump, "Tarihin en başarılı Dünya Kupası olacak. Hiçbir Dünya Kupası bu kadar hızlı ve bu kadar çok bilet satmadı. Gerçekten inanılmaz. Bu ülkede futbol pek konuşulmaz, bildiğiniz gibi biz futbola 'soccer' diyoruz. Fakat bu turnuva, şimdiye kadar en başarılısı olacak" diye konuştu. Yurt dışından geleceklerin vize endişeleri konusunda da "çok yakından çalıştıklarını" söyleyen Trump, "Bunun üzerinde çok yakından çalışıyoruz. Doğru insanların gelmesini sağlamak için çalışıyoruz" dedi. "İRAN’IN HABERİ OLMADAN MİLYONLARCA VARİL PETROL ÇIKARDIK" Enflasyon rakamlarına ilişkin bir soruya cevabında petrol fiyatlarının savaşa rağmen nispeten düşük kalmasına değinen ABD Başkanı, "İran’ın haberi olmadan milyonlarca varil petrol çıkardık. Geçen gece geç saatlerde ışıkları kapalı şekilde 22 gemiyi devreye soktuk. Çünkü artık radarları yok. Radarlarını yerle bir ettik. İşte petrolün varil fiyatının 85 dolar olmasının nedeni bu" diye konuştu. Ekonomi çok iyi giderken İran’a saldırı kararı aldığını ve "ödenilen bedelin buna değdiğini" belirten Trump, "Bana göre İran’ın nükleer silaha sahip olmamasını sağlamak için buna değdi" ifadelerini kullandı. Trump, "Petrolün varil fiyatı 250 dolara çıkabilirdi. Ama şu anda 85 dolar. Bu gerçekten inanılmaz" şeklinde konuştu. "BENCE ANLAŞMA YAPMAK İSTEYECEKLER AMA GÖRECEĞİZ" ABD Başkanı Trump, "Önce Venezuela’ya uğradık. Ve o savaşın bize olan maliyetini defalarca çıkardık. Venezuela halkıyla harika ilişkilerimiz var ve çok iyi anlaşıyoruz. Büyük bir başarıydı ve bir günlük bir savaştı. Daha doğrusunu söylemek gerekirse, 48 dakikalık bir öfke patlamasıydı ve bitti. Venezuela şimdi çok iyi durumda" dedi. Ardından İran’a yöneldiklerini anlatan Trump, "Sonra İran’a gittik ve esasen aynı şeyi yaptık. Belki İran konusunda görüntü o kadar güzel değil ama artık donanmaları yok. 159 gemi denizin dibinde. Hava kuvvetleri yok. Bütün uçakları imha edildi. İnsansız hava araçlarının (İHA) çoğu yok edildi. İHA üretim kapasiteleri yok edildi. Füzelerinin çoğu yok edildi. Bütün liderlik kadroları ortadan kaldırıldı. Yerlerine yenileri getirildi. Şimdi onlarla muhatap oluyoruz. Bence anlaşma yapmak isteyecekler ama göreceğiz" diye konuştu. "HER GECE PETROL ÇIKARIYORDUK" Bölgeden İran’ın haberi olmadan petrol çıkardıkları açıklamasını yineleyen Trump, "Bugün ilk kez açıklıyorum. Milyonlarca varil petrol çıkarıyoruz. Milyonlarca varil. Her gece petrol çıkarıyorduk. Bunu artık söyleyebilirim çünkü artık İran da fark etti. Bunu duyurmamak benim için çok zor oldu. Açıklamayı çok istiyordum ama işi bozmak istemedim ve bu nedenle kendimi tuttum. Ama milyonlarca varil petrol çıkarıldı. İşte petrolün 250 dolar değil de 85-90 dolar seviyesinde olma nedeni bu" ifadelerini kullandı. Trump, petrol fiyatlarını savaşın bitimiyle birlikte tekrar eski seviyelerine döneceği açıklamasını da yineledi.

Trump: "Helikopterimizi İran düşürdü, yanıtsız kalmaz" Haber

Trump: "Helikopterimizi İran düşürdü, yanıtsız kalmaz"

ABD Başkanı Donald Trump, dün Hürmüz Boğazı yakınlarında düşen ABD ordusuna ait taarruz helikopterinin İran tarafından vurulduğunu öne sürerek, "ABD bu saldırıya karşılık vermek zorunda" dedi. ABD Başkanı Donald Trump, dün Hürmüz Boğazı yakınlarında düşen ABD ordusuna ait "AH-64 Apache" tipi taarruz helikopterine ilişkin açıklama yaptı. Trump sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, helikopteri İran ordusunun düşürdüğünü savundu. ABD Başkanı açıklamasında, "Ordumuz tarafından az önce bilgilendirildim ki, dün gece İranlılar, Hürmüz Boğazı üzerinde devriye görevi yürüten son derece gelişmiş bir Apache helikopterimizi düşürmüş. Olayda iki pilot görev yapıyordu. Her ikisi de güvende ve herhangi bir yara almadı" ifadelerini kullandı. Trump, ABD ordusunun İran’a yönelik bir saldırı düzenlemek zorunda olduğunu savunarak, "ABD bu saldırıya karşılık vermek zorunda" dedi. "ÇOK İYİ BİR ANLAŞMANIN SON AŞAMALARINDAYIZ" DEMİŞTİ Trump bu sabah yaptığı açıklamada, İran ile müzakerelere ilişkin, "2 ya da 3 gün içinde bir anlaşma imzalama şansımız yüksek. Çok, çok iyi bir anlaşmanın son aşamalarındayız. Eğer gidip bombalarsak, ki bunu istersek çok kolay yapabiliriz, 2-3 hafta daha bombalamaya devam edersek ellerinde hiçbir şey kalmayacak. Ama Hürmüz Boğazı aylarca kapalı kalacak" demişti. Trump ayrıca ABD'deki ön seçimler öncesinde Cumhuriyetçi Güney Carolina Senatörü Lindsey Graham için yapılan sanal mitinge katılarak yaptığı konuşmada İran'a değinmişti. Trump, "Bence bu savaşı kazanıyoruz, ancak asıl zaferi önümüzdeki 2 hafta içinde tam zafer ilan ettiğimizde kazanacağız. Bu tam bir zafer olacak. Çok yakında gerçekleşecek ve petrol fiyatları hızla düşecek" ifadelerini kullanmıştı.

"Ben olmasaydım İsrail olmazdı!" Trump’tan İran ve Netanyahu’ya yönelik sert mesajlar Haber

"Ben olmasaydım İsrail olmazdı!" Trump’tan İran ve Netanyahu’ya yönelik sert mesajlar

ABD Başkanı Donald Trump, "Bir noktada İran'ın dini lideri Mücteba Hamaney ile görüşebilirim" dedi. Trump ayrıca İran'ın nükleer silah edinmemeyi kabul ettiğini kaydederek, "Nükleer silah sahibi olmayacaklarını zaten kabul ettiler" diye konuştu. ABD Başkanı Donald Trump, ABD basınına verdiği bir röportajda İran'a ilişkin açıklamalarda bulundu. ABD'nin Venezuela'ya yönelik operasyonda büyük bir başarı elde ettiğini ve İran'ın da büyük bir başarı olacağını söyleyen Trump, "Askeri gücü esasen yendik. Ne olacağını göreceğiz. Bir anlaşma üzerinde çalışıyoruz. Olursa iyi, olmazsa da sorun değil. Diğer yoldan yaparız" ifadelerini kullandı. "NÜKLEER SİLAH SAHİBİ OLMAYACAKLARINI ZATEN KABUL ETTİLER" Trump, İran ile nükleer müzakerelerin durumuna ilişkin, "Nükleer silah sahibi olmayacaklarını zaten kabul ettiler" dedi. Trump, "Fikirlerini değiştirebilirler ancak kabul etmeleri gereken şeylerden biri buydu ve bunu kabul ettiler. Bu büyük bir olaydı" diye konuştu. Açıklamalarında İran'ın dini lideri Mücteba Hamaney'in ABD ile görüşmelerde doğrudan yer aldığını da ifade eden Trump, "O da kesinlikle işin içinde" dedi. Trump, "Onun görüşmelere onay verdiğini söylüyorlar. Bu çok uzun zamandır böyle. Babası ve sonra kendisi. Sanırım görevin babadan oğula geçmesi durumu. Ama oldukça iyi anlaşıyor gibiyiz" ifadelerini kullandı. İRAN LİDERİ İLE GÖRÜŞEBİLECEĞİNİ SÖYLEDİ Trump, İran'ın dini lideri ile yüz yüze görüşmek isteyip istemeyeceği sorusuna ise, "Onunla görüşmek isterim" cevabını verdi. Trump, ABD Başkanı Donald Trump, "Bir noktada İran'ın dini lideri Mücteba Hamaney ile görüşebilirim. Bu, her şeyin nasıl sonuçlanacağına bağlı" şeklinde konuştu. "BU İŞ BİTER BİTMEZ FİYATLAR ÇOK HIZLI DÜŞMEYE BAŞLAYACAK" Ekonomi ve enflasyona ilişkin bir soruya cevabında Trump, "Enerji ve akaryakıt fiyatları en büyük etkenler. İnsanlar bunu hissediyor. Bu iş biter bitmez, fiyatlar çok hızlı düşmeye başlayacak. Ama sahip olacağımız durum, nükleer silahı olmayan bir İran olacak ve bu hepsinden daha önemli" dedi. Akaryakıt fiyatlarının önceki seviyeye döneceğini söyleyen Trump, "İnsanların çok da hayal kırıklığı içinde olduğunu sanmıyorum. Bu iş biter bitmez fiyatlar düşecek. Bu arada zaten düştü. Geçen gün gördüm, varil fiyatı 98 dolar. Herkes 300-400 dolar olacak diyordu. Ama 98 dolar" diye konuştu. "(NETANYAHU'NUN) LÜBNAN İLE SÜREKLİ ÇATIŞMA HALİNDE OLMASINDAN DOLAYI BİRAZ RAHATSIZ OLMUŞTUM" İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ile bir telefon görüşmesinde ona kızdığı ve ona küfürlü ifadelerle birlikte "Sen çıldırdın mı, ne yapıyorsun? Senin hapse girmeni ben engelledim" gibi ifadeler kullandığına ilişkin iddialar konusunda "Onunla gerçekten böyle mi konuştunuz" şeklinde bir soru alan Trump, "Konuştum. Kızgındım demek istemiyorum ama Lübnan ile sürekli çatışma halinde olmasından dolayı biraz rahatsız olmuştum" ifadelerine yer verdi. Trump, "Bir noktada, Bibi (Netanyahu), bunu durdurmalıyız. Durdurmalıyız" dedim. Ama ilişkimiz çok iyi. Birlikte iyi işler yaptık" şeklinde konuştu. "EĞER BEN BAŞKAN OLMASAYDIM, ŞU ANDA İSRAİL OLMAZDI" Trump, İran ile savaşa girmesi konusunda Netanyahu'nun kendisini oyuna getirdiği iddiasına ise, "Bunu başlatan bendim. İnsanları sıkmak istemem ama İran'ın nükleer silah sahibi olmasına izin veremezdik" şeklinde cevap verdi. İran'ın nükleer silah edinmesi halinde muhtemelen vurulacak ilk ülkenin İran olacağını da ifade eden Trump, "İsrail diye bir şey kalmazdı. Eğer ben başkan olmasaydım, şu anda İsrail olmazdı" dedi. "ARTIK SAHADA ASKERLERE İHTİYACIMIZ YOK" ABD'nin askeri operasyon sayesinde İran'ın askeri gücünü üç gün içinde fiilen yok ettiğini savunan Trump, "Şimdi bir karar vermem gerekiyor. Bir anlaşma mı imzalıyoruz yoksa 'diğer yolu' mu seçiyoruz. Diğer yol hoş değil" dedi. Açıklamalarında İran'a karşı kara gücü kullanma ihtimalini de dışlayan Trump, "Artık sahada askerlere ihtiyacımız yok" ifadelerini kullandı.

Netanyahu’dan Trump’a Lübnan resti: Operasyonlar sürecek Haber

Netanyahu’dan Trump’a Lübnan resti: Operasyonlar sürecek

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, ABD Başkanı Donald Trump’ın Lübnan’daki çatışmaların durdurulacağı yönündeki açıklamasına karşı, "İsrail ordusu Lübnan'ın güneyinde planlandığı gibi operasyonlarına devam edecek" dedi. İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, ABD Başkanı Donald Trump’ın Lübnan’daki çatışmaların durdurulacağı yönündeki açıklamasına rağmen saldırıların devem edeceğini duyurdu. Netanyahu, "Bu akşam Başkan Trump ile görüştüm ve ona, Hizbullah şehirlerimize ve vatandaşlarımıza saldırmayı bırakmazsa İsrail'in Beyrut'taki hedefleri vuracağını söyledim. Bu tutumumuz değişmedi. Buna paralel olarak İsrail ordusu, Lübnan'ın güneyinde planlandığı gibi operasyonlarına devam edecek" dedi. "İsrail onlara saldırmayacak, onlar da İsrail’e saldırmayacak" ABD Başkanı Donald Trump, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ile telefonda yaptığı görüşmenin ardından, "İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ile çok verimli bir görüşme yaptım. Beyrut’a asker gönderilmeyecek ve yola çıkmış olan askerler de çoktan geri çevrildi" demişti. Üst düzey temsilciler aracılığıyla Hizbullah ile de çok iyi bir görüşme yaptığını ifade eden Trump ayrıca, "Onlar da tüm çatışmaların durdurulmasını kabul etti. İsrail onlara saldırmayacak, onlar da İsrail’e saldırmayacak" ifadelerini kullanmıştı.

Saldırı sonrası Trump'tan ilk açıklama: "En güvenli mekana sahip olmanın önemi bir kez daha anlaşıldı" Haber

Saldırı sonrası Trump'tan ilk açıklama: "En güvenli mekana sahip olmanın önemi bir kez daha anlaşıldı"

ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray yakınlarında yaşanan silahlı saldırının ardından yaptığı açıklamada, saldırgana müdahale eden Gizli Servis ajanlarına teşekkür ederek, "Bu olay, Washington D.C.’de bugüne kadar inşa edilmiş türünün en güvenli mekanına sahip olmanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor" dedi. ABD Başkanı Donald Trump, başkent Washington D.C’de Beyaz Saray yakınlarında meydana gelen silahlı saldırının ardından sosyal medya hesabından açıklama yaptı. Trump paylaşımında, saldırıya müdahale eden güvenlik güçlerine teşekkür ederek, "Bu akşam Beyaz Saray yakınlarında, şiddet geçmişi olan ve ülkemizin en değerli yapısına karşı muhtemel bir takıntı besleyen silahlı saldırgana karşı gösterilen hızlı ve profesyonel müdahale için harika Gizli Servis ve kolluk kuvvetlerimize teşekkür ederiz. Silahlı saldırgan, Beyaz Saray kapıları yakınında Gizli Servis ajanlarıyla çıkan çatışmanın ardından öldü. Bu olay, Beyaz Saray Muhabirleri Yemeği'nde yaşanan silahlı saldırıdan bir ay sonra meydana geldi ve gelecekteki tüm başkanlar için Washington D.C.’de bugüne kadar inşa edilmiş türünün en güvenli ve emniyetli mekanına sahip olmanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Ülkemizin ulusal güvenliği bunu gerektiriyor" ifadelerine yer verdi. ABD MEDYASI SALDIRGANIN GEÇMİŞİNE İLİŞKİN DETAYLARI PAYLAŞTI ABD medyasında göre; soruşturma hakkında konuşma yetkisi olmadığı için isminin açıklanmasını istemeyen bir emniyet yetkilisi, saldırganın 21 yaşındaki Nasire Best olduğunu öne sürdü. Columbia Bölgesi mahkeme kayıtlarında, Best’in Temmuz 2025’te Beyaz Saray’ın farklı bir güvenlik kontrol noktasına izinsiz girmeye çalıştığı gerekçesiyle gözaltına alındığı belirtildi. Kayıtlarda, Best’in polislerin "dur" ihtarına uymadığı, kendisinin "İsa Peygamber olduğunu" iddia ettiği ve tutuklanmak istediğini söylediği ifade edildi. Mahkeme sürecinde ilk duruşmanın gerçekleştirildiği, ardından sanığın belirli kişi ya da bölgelere yaklaşmasını yasaklayan "Duruşma Öncesi Uzak Durma Emri" çıkarıldığı aktarıldı. Ağustos ayında ise daha sonraki bir duruşmaya katılmayan Best hakkında "uyumsuzluk" bildirimi üzerine yakalama kararı çıkarıldığı bildirildi. GİZLİ SERVİS SALDIRGANIN ÖLDÜĞÜNÜ DUYURDU ABD Başkanı ve ailesinin resmi konutu olan Beyaz Saray yakınlarındaki güvenlik kontrol noktasında silahlı saldırı düzenlenmişti. Güvenlik noktasına yaklaşan silahlı saldırganın görevlilere ateş açmasının ardından ajanların karşılık verdiği belirtilmiş, çatışmada vurulan saldırganın kaldırıldığı hastanede hayatını kaybettiği açıklanmıştı. Bir görgü tanığının yaralandığı olayla ilgili soruşturmanın sürdüğü bildirilmişti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.