SON DAKİKA
Hava Durumu

#Bursa Büyükşehir

Söz Bursa - Bursa Büyükşehir haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bursa Büyükşehir haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

BUSKİ duyurdu: Bursa'da 3 ilçede uzun süreli su kesintisi Haber

BUSKİ duyurdu: Bursa'da 3 ilçede uzun süreli su kesintisi

Bursa Büyükşehir Belediyesi BUSKİ Genel Müdürlüğü, şehir genelinde yürütülen altyapı, kanalizasyon ve içme suyu hatları çalışmaları kapsamında 3 büyük ilçede su kesintisi yaşanacağını açıkladı. Yapılan planlı çalışmalarda arıza oluşması durumunda şebeke sularının belirli saatlerde kesileceğini belirten yetkililer, vatandaşların mağdur olmaması adına önceden önlem alması gerektiği konusunda uyarıda bulundu. İşte su kesintisi yaşanacak ilçeler, mahalleler ve tarih aralıkları: MUSTAFAKEMALPAŞA İLÇESİ SU KESİNTİSİ BUSKİ Genel Müdürlüğü Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı tarafından yapılacak çalışmalar kapsamında, içme suyu hatlarında meydana gelebilecek olası arıza durumlarında şu mahallelerde kesinti yapılacak: Etkilenecek Yerler: Cumhuriyet, Selimiye, Şeyhmüftü, Vıraca, Atatürk, Çırpan ve Hamidiye Mahalleleri civarı muhtelif cadde ve sokaklar. Tarih Aralığı: 27 Haziran 2026 – 02 Temmuz 2026 Kesinti Saatleri: 09.00 - 18.00 saatleri arasında (Zaman zaman) OSMANGAZİ İLÇESİ SU KESİNTİSİ Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı'nın yürüteceği çalışmalar esnasında oluşabilecek hat arızalarına bağlı olarak merkez ilçede şu noktalara su verilemeyecek: Etkilenecek Yerler: Alemdar Mahallesi, Yunus Sokak, 1. Aras Sokak ve civarı. Tarih Aralığı: 27 Haziran 2026 – 30 Haziran 2026 Kesinti Saatleri: 10.00 - 18.00 saatleri arasında (Zaman zaman) NİLÜFER İLÇESİ SU KESİNTİSİ İçme Suyu Dairesi Başkanlığı tarafından Nilüfer'de iki farklı planlama yapıldı. Mahallelere göre takvim şu şekilde işleyecek: 1. Bölge (Çamlıca ve Kültür): Etkilenecek Yerler: Çamlıca Mahallesi, Kültür Mahallesi ve civarı. Tarih Aralığı: 27 Haziran 2026 – 01 Temmuz 2026 Kesinti Saatleri: 09.00 - 17.00 saatleri arasında (Zaman zaman) 2. Bölge (Balkan Mahallesi): Etkilenecek Yerler: Balkan Mahallesi ve civarı. Tarih: 29 Haziran 2026 (Pazartesi) Kesinti Saatleri: 09.00 - 18.00 saatleri arasında kesintisiz uygulanacaktır. BUSKİ yetkilileri, su kesintilerinin yaşanacağı bölgelerdeki hanelerin ve ticari işletmelerin tedbir amaçlı su depolamalarını önemle rica etti.

Şahin Biba İnegöl’de sahaya indi: "İnegöllülerin bu çilesine son vereceğiz" Haber

Şahin Biba İnegöl’de sahaya indi: "İnegöllülerin bu çilesine son vereceğiz"

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, Büyükşehir Belediyesi yöneticileriyle birlikte ilçe ziyaretleri kapsamında İnegöl’e geldi. İnegöl Belediyesi’ni ziyaret eden Biba, Büyükşehir Belediyesi’nin devam eden çalışmalarını da sahada inceledi. Biba, "İnşallah İnegöllü hemşerilerimizin bu çilesine son vereceğiz" dedi. Göreve gelmesinin ardından Bursa’nın 17 ilçesini mercek altına alarak sorunları yerinde tespit etmek ve talepleri dinlemek adına ilçe ziyaretleri gerçekleştiren Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, bugün İnegöl’e geldi. Büyükşehir Belediyesi yöneticilerinin de hazır bulunduğu programda Başkan Vekili Şahin Biba ilk olarak İnegöl Belediyesi’ni ziyaret etti. Ardından Büyükşehir Belediyesi’nin İnegöl’de devam eden çalışmalarını sahada inceledi. İnegöl Belediyesi ziyaretinde Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba ve beraberindeki heyeti İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban ve İnegöl Belediyesi yöneticileri karşıladı. Burada 1 saati aşkın süren toplantıda İnegöl ile ilgili Büyükşehir Belediyesi sorumluluğundaki çalışmalar, İnegöl Belediyesi’nin talepleri, şehirdeki öncelikli konular ve projeler ele alındı. Başkan Alper Taban, tüm bu konulara ilişkin Büyükşehir Belediye Başkanvekili Şahin Biba’ya kapsamlı bir sunum yaptı. Toplantı sonrası Şahin Biba ve Alper Taban, Büyükşehir ve İnegöl Belediyesi ekipleriyle birlikte İnegöl’de devam eden Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarını incelemek üzere sahaya indi. Yapılan incelemeler sırasında açıklamalarda bulunan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, "İnegöl’de altyapıyla ilgili çok ciddi çalışmalar yapılıyor. İçme suyu ve yer yer kanalizasyon ile yağmur suyu hatlarıyla ilgili yapılan çalışmalar da var. Burada hedef, vatandaşlarımıza çeşmesinden en kaliteli kaynak suyunu içirmek. Bu çalışmalar da büyük oranda tamamlanmış oldu. Şimdi de üst yapıda asfalt kaplama ve tretuvar çalışmaları yapılmaya başlandı. Parça parça münferit şekilde şehrimizin farklı noktalarında yapılan çalışmalar var. Biz de İnegöl Belediyesi olarak gayret ediyoruz. Başkanımıza ve ekibine çok teşekkür ediyorum. Göreve gelir gelmez bizlere de gelen talepler var diyerek bu çalışmaları başlattılar" dedi. Sadece yollarla ilgili değil, pek çok konuda çalışmaların olduğunu vurgulayan Başkan Taban, "Biz belki 50 farklı başlık üzerinde parkından yatırımlarına, projelerimize desteklere kadar, altyapıdan üst yapıya, kültürden sanata, spordan eğitime kadar pek çok şeyi konuştuk. Bunlar tek başına İnegöl bütçesiyle olabilecek şeyler değil. Büyükşehir Belediyemizin gücünü yanımızda hissettiğimizde çok daha kıymetli işleri başaracağımıza inanıyorum. Gelişmeleri sizler de adım adım görecek ve hissedeceksiniz" diye konuştu. Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba ise İnegöl’de vatandaşların serzenişlerine sebep olan altyapıyla ilgili ciddi manada sıkıntılar olduğuna değinerek şöyle konuştu: "Bunları yerinde görelim, konuyla ilgili derhal nasıl aksiyon alırız konusuna beraber çözüm için bugün İnegöl’e geldik. İnegöl Bursa’mızın kıymetli ilçelerinden biri. Şu anda yaşanan manzaraları da hak etmiyor. Biz de bunun farkındayız ve bu konunun derhal çözümü için ilçe belediyemizle beraberiz. Bugün önce belediyemize gittik, altyapısından üstyapıya tüm eksikleri ve talepleri masaya yatırdık. Önceliklendireceğimiz işleri de istişare ettikten sonra sahada incelemeleri yapıyoruz. Bursa’ya döndükten sonra da neyi nasıl yapacağımızın planlamasını gerçekleştireceğiz. Ve inşallah İnegöllü hemşerilerimizin bu çilesine son vereceğiz."

Bursa barajlarında kapaklar açıldı: Kritik tahliye! Haber

Bursa barajlarında kapaklar açıldı: Kritik tahliye!

Bursa’da yaklaşık yaklaşık 7 ay önce Doğancı ve Nilüfer barajlarında '0'a kadar düşen doluluk oranları sebebiyle alarm verilirken, yaklaşık 220 günde tablo tamamen tersine döndü. Yoğun yağışlar ve kar erimeleriyle birlikte bugün barajlarda doluluk oranı yüzde 100’e ulaşırken, bu kez kontrollü su tahliyeleriyle beraber, taşkın riski olabilir mi tedirginliği yaşanmaya başladı. Geçtiğimiz yıl sonbaharda Bursa’nın önemli içme suyu kaynaklarından olan Doğancı ve Nilüfer barajlarında su seviyeleri kritik seviyelerin altına düşmüş, kent genelinde kesinti gerçekleştirilmişti. Baraj havzalarında çatlayan zeminler ve kuruyan alanlar dikkat çekerken, "Bursa susuz mu kalacak?" sorusu kamuoyunun en çok konuştuğu konular arasında yer almıştı. Aradan geçen yaklaşık 220 günlük süreçte ise özellikle kış aylarında etkili olan yoğun yağışlar ve Uludağ’daki kar erimeleri barajlardaki tabloyu tamamen değiştirdi. Bursa Büyükşehir Belediyesi ile AKOM tarafından yapılan açıklamada, rezervuarlara yüksek debili su girişleri yaşandığı belirtilerek barajlarda kontrollü su salınımı gerçekleştirildiği duyuruldu. Açıklamada kontrollü tahliye yapılan barajlar arasında Doğancı Barajı, Nilüfer Barajı, Büyükorhan (Cuma) Barajı, Çınarcık Barajı, Gölbaşı Barajı ve Boğazköy Barajı’nın bulunduğu bildirildi. Doğancı Barajındaki yüzde 100 doluluk ve açılan kapaklarla yapılan tahliye işlemi dron ile görüntülendi. DSİ koordinasyonunda yürütülen tahliye süreci kapsamında akarsu yataklarında ani su yükselmeleri yaşanabileceği belirtilirken, vatandaşların dere yatakları ve baraj çevrelerinden uzak durmaları istendi. Yetkililer ayrıca ulaşım yolları, tarım arazileri ve düşük kotlu bölgelerde gerekli tedbirlerin alınması gerektiğini vurguladı.

Büyükşehir'de sayıştay depremi: İkramiye ve yardımlar durduruldu! Haber

Büyükşehir'de sayıştay depremi: İkramiye ve yardımlar durduruldu!

Bursa Büyükşehir Belediyesi, kamu kaynaklarının yönetimine ilişkin önemli bir adım atarak, Sayıştay denetimleri ve mevzuat gereklilikleri doğrultusunda "hukuki uyum" sürecini başlattı. Belediye yönetimi tarafından personele yapılan bilgilendirmede, toplu sözleşme hükümlerinin yasal sınırları aşan ve mevzuata aykırılık teşkil eden unsurlarının uygulanmasına son verildiği açıklandı. SAYIŞTAY KARARLARI VE BAKANLIK TALİMATI ESAS ALINDI Belediye yönetimi, daha önce gerçekleştirilen ödemelerin Sayıştay tarafından "kamu zararı" olarak nitelendirildiğine ve bu ödemelerin faiziyle birlikte geri tahsil edilmesi yönünde kararlar alındığına dikkat çekti. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın, belediyelere mevzuata aykırı hükümler içeren sözleşmeler imzalamamaları yönündeki kesin talimatı üzerine harekete geçen yönetim, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 8. maddesi gereğince "hesap verilebilirlik" ilkesini öncelediğini vurguladı. "KAMU KAYNAĞINI KORUMAKLA YÜKÜMLÜYÜZ" Belediyeden yapılan açıklamada, hukuki ve mali sorumluluğun bir gereği olarak, yasal zemini bulunmayan bayram ikramiyesi, kırtasiye yardımı ve kumanya gibi ödemelerin durdurulmasının zorunlu olduğu belirtildi. Yönetim, toplu sözleşmenin yasalara uygun kısımlarının uygulanmaya devam edeceğini ancak kamu kaynaklarını mevzuata uygun kullanma yükümlülüğünün her türlü beklentinin üzerinde olduğunu ifade etti. Bursa Büyükşehir Belediyesi, kurumun mali ve hukuki güvenliğini sağlamak amacıyla atılan bu adımın, yasal bir zorunluluktan kaynaklandığını ve çalışan hakları ile hukuki sorumluluklar arasında dengeli bir yaklaşım izlenmeye devam edileceğini bildirdi.

Bursa’nın Sultanları tarih yazdı: Hentbolda şampiyon Bursa Büyükşehir Belediyespor! Haber

Bursa’nın Sultanları tarih yazdı: Hentbolda şampiyon Bursa Büyükşehir Belediyespor!

Kadınlar Hentbol Süper Ligi’nde şampiyon Bursa Büyükşehir Belediyespor oldu. Sezona Süper Kupa zaferiyle başlayan, hafta sonunda ise İstanbul’da düzenlenen 50. Yıl Federasyon Kupası’nı kazanan Bursa Büyükşehir Belediyespor, Kadınlar Hentbol Süper Ligi’nde de zafere ulaştı. Play-off 3. devre 3. hafta erteleme maçında deplasmanda Üsküdar Belediyespor’la 31-31 berabere kalan Büyükşehir Belediyespor, ligin bitimine 2 hafta kala en yakın rakibine 5 puanlık fark atarak şampiyonluğunu ilan etti. Bu sezon yer aldığı tüm kulvarlarda fırtına gibi esen ve Avrupa’da finalin kapısından dönen Bursa Büyükşehir Belediyespor, sezonu 3 kupayla tamamladı ve başarılı sezonunu taçlandırdı. Rakibiyle Çamlıca Spor Salonu’nda karşı karşıya gelen Büyükşehir Belediyespor, maçın 6. dakikasını 5-1 geride geçerken, 12. dakikada 6-5’e getirdi. Maçın ilkyarısını 15-12 geride tamamlayan Bursa Büyükşehir Belediyespor, ikinci yarıya etkili başladı. Devrenin başında farkı 1 sayıya (15-14) indiren Büyükşehir Belediyespor, 49. dakikada 23-22’lik skorla maçta ilk kez öne geçti. 57. dakikada 3’e (27-24) çıkaran Bursa Büyükşehir Belediyespor, maçı 31-31 berabere tamamladı. Bitime 2 hafta kala en yakın rakibine 5 puanlık fark atan Büyükşehir Belediyespor, şampiyonluğunu ilan etti. Sezonu 3 kupayla tamamlayan Bursa Büyükşehir Belediyespor, play-off 4. devre 2. hafta maçında 16 Mayıs Cumartesi günü deplasmanda Armada Praxis Yalıkavak ile karşılaşacak. SALON: Çamlıca HAKEMLER: Hasan Kılıç, Özdemir Kaan Çınar ÜSKÜDAR BELEDİYESPOR: Selen Akalın, Seval Bozova, Sinem Vatan Güney 3, Fatma Gül Midilli 5, Nil Şengöçen 5, Yağmur Özler 2, Fanta 5, Kaluderovic, Sena Nur Çelik 2, Helin Su Karagözlü 1, Ayşenur Kara 6, sudenaz Dağlı 2 BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESPOR: Sevilay İmamoğlu Öcal, Yeliz Özel 9, Cansu Akalın 2, Emine Gökdemir 5, Büşra Işıkhan 3, Joana Fortuna da Costa, Francisca Aroujo Joao 8, Beyzanur Türkyılmaz 4, Zeynepnur Kendirci, Yağmur Aktay, Sibel Gündoğdu, Fatma Ay Babur DEVRE: 15-12 İKİ DAKİKA CEZALARI: Sinem Vatan Güney, Fatma Gül Midilli, Kaluderovic, Nil Şengöçen (Üskidar Belediyespor), Cansu Akalın, Yeliz Özel, Sevilay İmamoğlu Öcal, Büşra Işıkhan (Bursa Büyükşehir Belediyespor)

Başkan vekili Biba’dan hemşirelere teşekkür: "Hepimizin sizlere ihtiyacı var" Haber

Başkan vekili Biba’dan hemşirelere teşekkür: "Hepimizin sizlere ihtiyacı var"

Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba, 12 Mayıs Hemşireler Günü kapsamında Bursa Şehir Hastanesi’nde görev yapan hemşireleri ziyaret ederek çiçek takdim etti. Büyükşehir ekipleri de şehir genelindeki sağlık kurumları ve belediye birimlerinde görev yapan sağlık çalışanlarını ziyaret ederek Hemşireler Günü'nü kutladı. Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Hemşireler Günü çerçevesinde düzenlenen programla sağlık çalışanlarına moral ve destek ziyaretleri yapıldı. Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, Bursa Şehir Hastanesi’nde görev yapan hemşirelerle bir araya gelerek sohbet etti. Gayretlerinden dolayı teşekkür edip çalışanlara çiçek takdim eden Başkan Vekili Biba, hemşirelerin toplum sağlığı açısından üstlendikleri önemli göreve dikkat çekti. “HEPİMİZİN SİZLERE İHTİYACI VAR” Başkan Vekili Şahin Biba, Hemşireler Günü’nü kutlamanın yanı sıra farkındalık oluşturmanın da büyük önem taşıdığını ifade ederek, “Hemşirelerin çalışma hayatında karşılaştığı zorlukların farkında olmamız, empati kurarak mesleğin önemini daha iyi kavramamız gerekiyor. Hepimizin sizlere ihtiyacı var. Emeklerinizin karşılığını ödemek mümkün değil. Bursa Büyükşehir Belediyesi adına sizlere teşekkür ediyor, Allah’tan güç, kuvvet ve sabır diliyorum” dedi. Program kapsamında Büyükşehir ekipleri tarafından da Ali Osman Sönmez Onkoloji Hastanesi, Bursa Şehir Hastanesi, Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile Çekirge Devlet Hastanesi’nde görev yapan hemşireler ziyaret edildi. Ayrıca Aktif Yaşam Merkezleri Şube Müdürlüğü, Halk Sağlığı ve Sağlıklı Yaşam Şube Müdürlüğü, Evde Sağlık ve Ambulans Hizmetleri Şube Müdürlüğü ile İş Sağlığı ve Güvenliği Şube Müdürlüğü personeli de unutulmadı. Ziyaretlerde sağlık çalışanlarına çiçek verilerek hizmetleri için teşekkür edildi.

Engeller sevgiyle aşılıyor: Bursa’da "Engelsiz buluşma" coşkusu Haber

Engeller sevgiyle aşılıyor: Bursa’da "Engelsiz buluşma" coşkusu

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen ‘Engelsiz Bursa Buluşması’nda, özel gereksinimli bireylerin sosyal yaşamda daha aktif yer alması için yapılacak çalışmalar ele alındı. Başkan Vekili Şahin Biba, “Özel gereksinimli bireylerin eğitimden spora, kültürden istihdama kadar her alanda güçlü bir şekilde var olabildiği bir Bursa hedefliyoruz” dedi. Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen programa, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba’nın yanı sıra Vali Yardımcısı Mustafa Güney, AK Parti Bursa Milletvekilleri Emine Yavuz Gözgeç ve Emel Gözükara Durmaz, MHP Bursa Milletvekili Fevzi Zırhlıoğlu, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Faruk Uysal, Keles Belediye Başkanı Ali Doğru, Büyükşehir Belediyesi yöneticileri, siyasi partilerin temsilcileri, özel gereksinimli vatandaşlar ve aileleri katıldı. Programda Bursa Büyükşehir Belediyesi Engelli Hizmetleri Şube Müdürlüğü tarafından hazırlanan sergiyi gezen Başkan Vekili Şahin Biba, masaları tek tek ziyaret ederek vatandaşlarla sohbet etti. “ASIL MESELE, GÖNÜLLERDEKİ MESAFELERİ KALDIRABİLMEKTİR” Etkinlikte konuşan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, insanı merkeze almayan hizmet anlayışının hiçbir zaman kalıcı olamayacağını söyledi. Özel gereksinimli bireylerin hayatın her alanında yer almasının önemine değinen Başkan Vekili Biba, “Özel gereksinimli bireylerin eğitimden spora, kültürden istihdama kadar her alanda güçlü şekilde var olabildiği bir Bursa hedefliyoruz. Mesele yalnızca fiziksel engelleri kaldırmak değildir. Asıl mesele, gönüllerdeki mesafeleri kaldırabilmektir. Ön yargıları aşabilmektir. Birlikte yaşama kültürünü büyütebilmektir. Bunlar toplumun ortak sorumluluğudur” diye konuştu. “TÜM ENGELLER SEVGİYLE AŞILABİLİR” Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin her zaman özel gereksinimli vatandaşların yanında olduğunun altını çizen Başkan Vekili Biba, “Hayatlarını büyük bir sevgiyle evlatlarına adayan, sabrın ve merhametin en güzel örneğini gösteren annelerimizin Anneler Günü’nü de kutluyorum. Kadınların emeği, duası ve mücadelesi her türlü takdirin üzerindedir. İyi ki varsınız. Sevginin, birlikteliğin ve kardeşliğin olduğu yerde tüm engeller aşılabilir. Engelliler Haftası’nın toplumda farkındalığın artmasına vesile olmasını diliyorum” dedi. AK Parti Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç ise, engellerin sevgi, birlik ve beraberlikle aşılabileceğini vurguladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde özel gereksinimli vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak için birçok adım atıldığını anlatan Gözgeç, programın hazırlanmasında emeği geçenlere de teşekkür etti. AK Parti Bursa Milletvekili Emel Gözükara Durmaz da eğitimden istihdama, sosyal desteklerden sağlık hizmetlerine kadar birçok alanda düzenlemeler yapıldığını ve özel gereksinimli bireylerin hayatlarına dokunulduğunu dile getirerek Engelsiz Bursa için hep birlikte çalışacaklarını söyledi. MHP Bursa Milletvekili Fevzi Zırhlıoğlu ise özel gereksinimli bireylerin her zaman yanında olduklarını ve olmaya devam edeceklerini söyledi. Vali Yardımcısı Mustafa Güney, engelli vatandaşların sosyal hayatın, istihdamın, idarenin, kültürel hayatın ve sporun içinde yer almasının büyük önem taşıdığını ifade etti. Programın sonunda Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba tarafından özel gereksinimli çocuk sahibi olan Münire Alkan’a Anneler Günü dolayısıyla çiçek takdim edildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.