SON DAKİKA
Hava Durumu

#Eğitim

Söz Bursa - Eğitim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Eğitim haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bursa’da tarihi açılış: Filibe Konağı hizmete girdi Haber

Bursa’da tarihi açılış: Filibe Konağı hizmete girdi

Filibe Göçmenleri Kültür ve Dayanışma Derneği (FİL-DER) tarafından uzun yılların hayali olarak imece usulüyle hayata geçirilen Filibe Konağı, düzenlenen törenle hizmete açıldı. Açılışta konuşan FİL-DER Başkanı Mümin Tenekeci, konağın yalnızca fiziksel bir yapı olmadığını, Balkanlardan Anadolu'ya taşınan kültürün, kardeşliğin ve dayanışmanın simgesi olduğunu söyledi. Yoğun katılımla gerçekleşen açılış töreninde konuşan Tenekeci, Filibe Konağı'nın inşasının gönüllülük esasına dayalı örnek bir dayanışma modeliyle tamamlandığını belirterek, bu eserin tüm Balkan ve Rumeli camiasının ortak emeğinin ürünü olduğunu ifade etti. "Bugün burada sadece bir binanın kapılarını açmıyoruz; geçmişimiz ile geleceğimiz arasında güçlü bir köprü kuruyoruz." diyen Tenekeci, Filibe Konağı'nın gelecek nesillere kültürel kimliği aktaracak önemli bir merkez olacağını dile getirdi. "İMECE RUHU BU KONAĞIN HER TAŞINA İŞLENDİ" Filibe Konağı'nın yapım sürecinde yüzlerce kişinin maddi ve manevi destek sunduğunu belirten Tenekeci, Balkan kültürünün en önemli değerlerinden biri olan imece geleneğinin bu projede en güzel şekilde hayat bulduğunu söyledi. "Bu konağın temelinde sadece beton ve taş yok; gönüller, dualar, emekler ve büyük bir aidiyet duygusu var. Her bağış, her katkı, her destek bu yapının bir parçası oldu. Bu nedenle Filibe Konağı hiçbir kişiye ya da yönetime ait değildir. Burası bütün camiamızın evidir." FİLİBE'NİN RUHU BURSA'DA YENİDEN HAYAT BULDU Konağın mimarisinin, Bulgaristan'ın Filibe şehrindeki tarihi sivil mimariden ilham alınarak tasarlandığını ifade eden Tenekeci, bu yönüyle yapının yalnızca estetik bir eser değil, aynı zamanda kültürel bir hafıza mekânı olduğunu söyledi. "Bu proje ile Balkanlar'dan getirdiğimiz mimari anlayışı, kültürel değerlerimizi ve yaşam biçimimizi Bursa'da yaşatmayı amaçladık. Filibe ile Bursa'nın tarih boyunca kurduğu güçlü bağları gelecek kuşaklara aktaracak kalıcı bir eser ortaya çıktı." "KONAĞIMIZ KÜLTÜR, SANAT VE DAYANIŞMANIN MERKEZİ OLACAK" Filibe Konağı'nın yalnızca dernek faaliyetlerinin yürütüldüğü bir bina olmayacağını vurgulayan Tenekeci, burada kültürel etkinliklerden gençlik çalışmalarına, kadın komisyonlarından eğitim faaliyetlerine kadar birçok organizasyon gerçekleştirileceğini ifade etti. "Balkan türküleri bu salonda yankılanacak, geleneksel yemeklerimiz burada yaşatılacak, çocuklarımız tarihini burada öğrenecek, gençlerimiz kültürüne burada sahip çıkacak. Konağımız, Balkan ve Rumeli kültürünü yaşatan yaşayan bir merkez olacaktır." "Bu başarı ortak aklın ve birlikte üretmenin sonucudur" Projeye katkı sağlayan herkese teşekkür eden Tenekeci, başta FİL-DER Onursal Başkanı Remzi Abdioğlu, önceki dönem başkanları Abdurrahman Ardahan ve Bayram Uçkun olmak üzere geçmişten bugüne görev yapan tüm yönetim kurulu üyelerine minnettar olduklarını söyledi. Ayrıca projenin mimarı Mithat Kırayoğlu'na özel teşekkür eden Tenekeci, "Kendisi sadece bir mimari proje hazırlamadı; Filibe'nin ruhunu Bursa'ya taşıyan çok kıymetli bir eser ortaya koydu." dedi. YEREL YÖNETİMLERE VE DESTEK VERENLERE TEŞEKKÜR Filibe Konağı'nın yapım sürecinde desteklerini esirgemeyen Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, belediye yönetimi ve belediye meclis üyelerine de teşekkür eden Tenekeci, kamu kurumları ile sivil toplum kuruluşları arasındaki iş birliğinin örnek bir dayanışma modeli oluşturduğunu ifade etti. Projeye bağış yapan iş insanlarına, gönüllülere, dernek üyelerine, kadın komisyonuna, gençlik kollarına ve emeği geçen tüm ailelere de teşekkür eden Tenekeci, "Bir çivi çakan, bir tuğla taşıyan, bir dua eden herkes bu konağın gerçek sahibidir." diye konuştu. "GELECEK NESİLLERE BIRAKACAĞIMIZ EN DEĞERLİ MİRASLARDAN BİRİ" Filibe Konağı'nın gelecek kuşaklara bırakılacak önemli bir kültür mirası olduğunu belirten Tenekeci, sözlerini şöyle tamamladı: "Bizler Balkanlardan Anadolu'ya sadece valizlerimizi değil; kültürümüzü, geleneklerimizi, kardeşliğimizi ve vatan sevgimizi taşıdık. Bugün açılışını yaptığımız Filibe Konağı da bu büyük mirasın somut bir yansımasıdır. Burada geçmişimizi anacak, bugünümüzü paylaşacak ve geleceğimizi birlikte inşa edeceğiz. Bu anlamlı eserin hayata geçmesine katkı sunan herkese gönülden teşekkür ediyorum. Filibe Konağı'nın Balkan ve Rumeli camiamıza, Bursa'mıza ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum. Kapımız herkese açık, gönlümüz herkese geniş olacaktır."

Şahinkaya’da çifte gurur: Hem görkemli mezuniyet hem de LGS’de Türkiye derecesi sinyali! Haber

Şahinkaya’da çifte gurur: Hem görkemli mezuniyet hem de LGS’de Türkiye derecesi sinyali!

Şahinkaya Eğitim Kurumları, 4, 8 ve 12. sınıf öğrencilerini görkemli törenlerle mezun ederken, LGS sınavından beklenen başarılı sonuçlarla da kurumun eğitimdeki istikrarlı yükselişini bir kez daha ortaya koydu. Bursa’nın önde gelen eğitim kurumlarından Şahinkaya Eğitim Kurumları, 2025-2026 eğitim öğretim yılını mezuniyet törenleri ve akademik başarılarla tamamladı. İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde öğrenim gören öğrenciler düzenlenen törenlerle bir üst eğitim basamağına uğurlanırken, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında elde edilmesi beklenen başarılı sonuçlar da kurum camiasında büyük sevinç yarattı. Resmi olmayan sonuçlara göre LGS’de Türkiye derecesi elde etmesi beklenen öğrencilerin bulunduğu Şahinkaya Eğitim Kurumlarında, sınav sonucunda listenin üst sıralarında yer alacak öğrencilerin olduğu ve resmi açıklama ile birlikte bu gururun kamuoyu ile paylaşılacağı bildirildi. Eğitimde akademik başarıyı sosyal, kültürel ve bireysel gelişimle birlikte değerlendiren Şahinkaya Eğitim Kurumları, bu sonuçlarla başarı geleneğini sürdürmekte kararlı olduğunu gösteriyor. Mezuniyet törenleri kademe kademe düzenlenirken, Onursal Başkanlar Nebahat Şahinkaya ve Rasim Şahinkaya, Şahinkaya Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Serhan Şahinkaya, Şahinkaya Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Üyesi Nurhan Şahinkaya, Şahinkaya Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkan Vekili Dilay Şahinkaya, Genel Müdür Yardımcıları, yöneticiler, öğretmenler ve velilerin katılımıyla gerçekleştirilen törenlerde öğrenciler diplomalarını alarak yeni eğitim yolculuklarına ilk adımlarını attı. Mezuniyet etkinlikleri kapsamında ilk olarak 4. sınıf öğrencileri Academy Kampüs’te düzenlenen törenle ortaokul hayatına uğurlandı. Renkli gösteriler ve duygu dolu anların yaşandığı programda öğrencilerin heyecanı aileleri tarafından gururla paylaşıldı. Şahinkaya Merkez Kampüs’te düzenlenen 8. sınıf mezuniyet töreninde ise öğrenciler ortaokul eğitimlerini tamamlayarak lise hayatına merhaba dedi. Geleneksel mezuniyet yürüyüşüyle başlayan törende LGS’de üstün başarı gösteren öğrencilere Onur Ödülleri takdim edildi. Öğrenciler ve veliler tarafından yapılan konuşmalar geceye duygusal anlar katarken, diplomalarını alan mezunlar kep atma töreniyle yeni eğitim dönemlerini kutladı. Bir Dönemin Finali, Geleceğe Güçlü Bir Adım! Academy Kampüs 12. sınıf öğrencileri de düzenlenen görkemli törenle lise eğitimlerini tamamladı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan törende öğrenciler diplomalarını yöneticileri ve öğretmenlerinin elinden aldı. Törende öğrenciler adına Alptekin Keçe ve Yağız Tamer Kostik ile veliler adına Seher Baytar ve Orhan Şahin duygu dolu konuşmalarıyla geceye değer kattılar. Bayrak teslim töreni ve mezuniyet seremonisinin ardından keplerini coşkuyla havaya atan gençler, üniversite yolculuklarına ilk adımlarını attı. Şahinkaya: Başarı Geleneği Bozulmadı Şahinkaya Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkan Vekili Dilay Şahinkaya, hem mezuniyet heyecanını hem de LGS başarısını değerlendirerek, “Şahinkaya başarı hikâyesini bu yıl da 2025-2026 mezunlarımız yazdı. Hayallerinin peşinden cesaretle yürüyerek, başarılarıyla ülkemizin en iyi öğrencileri arasında yer alan evlatlarımızla gurur duyuyoruz. Resmi olmayan LGS sonuçlarına göre elde edilmesi beklenen üstün başarılar da öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin ve ailelerimizin ortak emeğinin en güzel göstergelerinden biri oldu. Akademik başarının yanında özgüvenli, üretken ve değerlerine sahip çıkan bireyler yetiştirmeyi önemsiyoruz. Bilimden sanata, spordan sosyal hayata kadar geniş bir perspektifte iddialı, özgüveni yüksek ve küresel ölçekte rekabet edebilen nesiller yetiştirmek en temel önceliğimizdir. Mezun olan tüm öğrencilerimizi kutluyor, eğitim hayatlarının bundan sonraki dönemlerinde başarılar diliyorum” dedi. Şahinkaya Eğitim Kurumları, öğrencilerini geleceğe hazırlayan güçlü eğitim anlayışıyla yeni başarı hikâyeleri yazmaya devam ediyor.

ÇEK’in "Kır Çiçekleri" mezun oldu: Duygu dolu mezuniyet! Haber

ÇEK’in "Kır Çiçekleri" mezun oldu: Duygu dolu mezuniyet!

Çağdaş Eğitim Kooperatifinin onur ve gurur abidesi olan Güler-Osman Köseoğlu Ortaöğretim Kız Öğrenci Yurdu, 2025-2026 dönemi mezunlarını törenle uğurladı. BUSİAD Evinde düzenlenen mezuniyet gecesinde hem yeni bir başlangıcın sevinci, hem vedanın hüznü bir arada yaşandı. Törene, ÇEK önceki dönem başkanlarından Buğra Küçükkayalar, ÇEK Yönetim Kurulu Üyesi ve Kız Yurdu Yürütme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu, Yönetim Kurulu Üyesi Şükran Yılmaz Soğukpınar, Kız Yurdu Yürütme Kurulu Üyesi Nilgün Can, Güler-Osman Köseoğlu Ortaöğretim Kız Öğrenci Yurdu Müdürü Ayşen İnci, öğrenciler, veliler ve davetliler katıldı. Programda konuşan Ayşen İnci, “Bugün bir dönemin sonunu, umut dolu yeni bir başlangıcın da ilk adımlarını birlikte yaşıyoruz. Sizler, bu ülkenin umudu, geleceğin güçlü ÇEK kızlarısınız.” ifadelerini kullandı. Prof. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu da yaptığı konuşmada, öğrencilerin eğitim süreçleri boyunca gösterdikleri gelişim, emek ve kararlılığa dikkat çekerek, gelecekte de başarılı bireyler olacaklarına inandığını ifade etti. Prof. Dr. Küçüksüleymanoğlu, Kır Çiçekleri projesine güvenen, katkı sunan gönüllülere, destekçilere ve emeği geçen herkese teşekkür etti. Buğra Küçükkayalar da öğrencilere yeni hayatlarında başarılar dileyerek, Kır Çiçekleri projesinin daha geniş kitlelere ulaşması için öğrencilerin de bu projeyi ve kazandırdığı değerleri her platformda anlatmalarının önemine vurgu yaptı. Yurdun 2019-2020 dönemi mezunlarından Nurgül Acar da programda söz alarak duygu dolu bir konuşma yaptı. Konuşmaların ardından ÇEK Yönetim ve Yurt Yürütme Kurulu üyeleri ile öğretmenler, mezun Kır Çiçeklerine diplomalarını takdim etti. Mezun olan öğrenciler tek tek söz alarak “Kır Çiçekleri Okusun Diye” projesinin hayatlarına kattığı değerlerin kendileri için çok kıymetli olduğunu belirterek, ÇEK ailesinin bir parçası olmaktan duydukları mutluluğu dile getirdi. Programın devamında toplu fotoğraf çekimi gerçekleştirildi ve kep atma törenine geçildi. Mezuniyet belgelerini alan öğrencilerin heyecanı ve mutluluğu törene anlam katarken, gece kep atma töreni, tören pastasının kesilmesi ve mezuniyet eğlencesiyle sona erdi. Öğrenciler, bu özel günü unutulmaz anılarla tamamladı.

ÇEK genel kurulu yapıldı: Kadın istihdamı öne çıktı Haber

ÇEK genel kurulu yapıldı: Kadın istihdamı öne çıktı

Çağdaş Eğitim Kooperatifinin Mali Genel Kurul olarak düzenlediği 31. Genel Kurulu, 20 Haziran 2026 Cumartesi günü 3 Mart Eğitim Kurumları Yerleşkesi Konferans Salonunda gerçekleştirildi. Genel Kurulun Divan Başkanlığını ÇEKVAK Mütevelli Heyeti Başkanı Buğra Küçükkayalar yaparken kâtip üyeliklerini de Caner Burak Taner ve Aysun Yavuz Korkmaz üstlendi. Genel Kurula Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir ile Başkan Yardımcıları Mahmut Demiröz ve Okan Şahin’in yanı sıra, ÇEK Yönetim Kurulu üyeleri, önceki dönem başkanlarından Nejat Vardar, Danışma Yüksek Kurulu üyeleri, kurum müdürleri ve ortaklar katıldı. Saygı duruşunu ve İstiklal Marşı’nın ardından söz alan ÇEK Yönetim Kurulu Başkanı Nihan Alpay, Çağdaş Eğitim Kooperatifinin 31. kuruluş yılında ortaklarının desteği, gönüllülerinin katkıları ve çalışanlarının özverili çalışmalarıyla büyüyerek eğitim alanında faaliyet gösteren Türkiye’nin en önemli sosyal kooperatifi haline geldiğini belirtti. Kooperatifin ortak sayısının bugün itibariyle 1.593’e ulaştığını dile getiren Nihan Alpay, ÇEK’in sürdürülebilir büyümesinin ve dayanışma yapısının güçlenmesi adına Yönetim ve Denetim Kurulu olarak çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti. ÇEK Spor Salonunun açılışını 17 Aralık 2025’te 3 Mart Eğitim Kurumları Yerleşkesinde geniş katılımlı bir törenle yaptıklarını hatırlatan Alpay, salondan elde edilecek gelirle daha fazla öğrencinin eğitim hayatına burs desteğiyle dokunacaklarının ve eğitim alanında kurdukları hayalleri ve hedefleri bir üst noktaya taşıyacak “Tam Bursluluk” programına hız vereceklerinin altını çizdi. Alpay, şöyle devam etti: “Kooperatifimizin gelecek vizyonuna ışık tutması ve hedeflerimizi daha görünür kılması amacıyla gerçekleştirdiğimiz Strateji çalıştayıyla iç ve dış etkenleri değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerimizin yanı sıra, dış tehditleri ve fırsatları analiz etmek şansı bulduk. Kooperatifimiz bünyesinde görev yapan 239 çalışanımızın %74’ünü kadın çalışanlarımız oluşturuyor. Kadın istihdamını destekleyen yapımız, fırsat eşitliği ve sosyal dayanışma anlayışımızın önemli göstergelerinden biridir. ÇEK çalışanları için güvenilir ve tercih edilen bir kurum olmak adına tüm çalışanlarımızın kurum aidiyetini artırmaya yönelik faaliyetler organize etmeye özen gösteriyoruz. 2025-2026 eğitim öğretim döneminde öğrencilerimize toplam 115 milyon TL tutarında burs, başarı desteği ve çeşitli indirimler sağladık. Eğitim kurumlarımız ve öğrenci yurtlarımızda da toplam 1.708 öğrencimize hizmet sunuyoruz. ÇEK Tam Bursluluk Programımızın hayata geçirilmesi, kurumlarımızda öğrenim gören burslu öğrenci sayısını artırarak eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin gerçekleştirilmesi yolunda örnek olunması, eğitim programlarının uygulanması aşamasında modern öğretim yöntemlerinin yanı sıra yapay zekâ destekli uygulamaların kullanımının daha da artırılması ve Yaşam Becerileri gibi özgün derslerin güçlendirilmesi gibi başlıklara da odaklanmış durumdayız. Çağdaş Eğitim Kooperatifi olarak, Milli eğitim amaçlarına hizmet etmeyen, ülkemizin geleceğini ve çocuklarımızın faydasını gözetmeyen eğitim programları ve uygulamaları geçmişte kabul etmediğimiz gibi bundan sonra da kabul etmeyeceğiz. Bu konulardaki duruşumuzu ve tepkimizi her platformdan duyurmakla ilgili güçlü bir iradeye sahibiz. İçinde bulunduğumuz mevcut siyasi ve ekonomik koşullar ne kadar olumsuz görünürse görünsün umutlarımızı her zaman canlı tutuyor, Ata’mızın açtığı çağdaşlık ve uygarlık yolunda ilerleyecek gücü ve iradeyi kalbimizde taşıyoruz.” “Eğitime değer katan paydaşlarla çalışmayı sürdüreceğiz” Nihan Alpay’ın ardından söz alan Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir de Bursa’da çağdaş, bilimsel ve nitelikli eğitimin gelişmesine katkı sunan ÇEK ailesine emekleri için teşekkür ederek, genel kurulun kentimiz ve eğitim camiası adına hayırlı olmasını diledi. Özdemir, Nilüfer Belediyesinin ÇEK ile aynı vizyon ve bakış açısıyla ilerlediğini ifade ederek, eğitime değer katan tüm paydaşlarla dayanışma içinde çalışmayı sürdüreceklerini sözlerine ekledi. Genel Kurulda faaliyet raporuyla 2024-2025 yılı dış denetim raporuna yönelik bilgilendirme Başkan Yardımcısı Doğan Yılmaz, Denetim Kurulu raporu Denetim Kurulu Üyesi Ayhan Erken, bilanço ve gelir-gider tablolarıyla bütçe önerisi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Umut Ceyhan ve 2026-2027 çalışma programı önerisi de Yönetim Kurulu Üyesi Şükran Yılmaz Soğukpınar tarafından sunuldu. İlgili tüm raporlar, mali tablolar, çalışma programı ve bütçe önerisiyle 2024-2025 Yönetim ve Denetim kurulları oylanarak oy birliğiyle ibra edildi. ÇEK Ana Sözleşme Tadilinin Bakanlıkça belirlenen son tarihe kadar tadilinin yapılması da Genel Kurulda görüşülerek oy birliğiyle kabul edildi. Genel Kurul, dilek ve öneriler bölümünün ardından sona erdi.

Bursalı miniklerden alkış alan hareket: Kanserle savaş için... Haber

Bursalı miniklerden alkış alan hareket: Kanserle savaş için...

Kükürtlü Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu 3/E sınıfı öğrencileri, Bursa Kanserle Savaş Derneği yararına sahneledikleri tiyatro gösterisiyle izleyenlerden büyük alkış aldı. Uğur Mumcu Sahnesi’nde gerçekleştirilen etkinlikte öğrenciler, hem sanatsal performansları hem de verdikleri anlamlı mesajlarla takdir topladı. ‘Kitapların Kanatlarında Uçmaya Hazır mısınız?’ temasıyla sahnelenen gösteride 42 öğrenci, Dünya ve Türk edebiyatının klasik eserlerinden uyarlanan hikaye ve kesitleri başarıyla canlandırdı. Aylar süren hazırlık sürecinin ardından sahneye çıkan öğrenciler, profesyonel sanatçıları aratmayan performanslarıyla seyircilerden tam not aldı. Gösteri boyunca dostluk, dürüstlük, sevgi, yardımlaşma, empati, çalışkanlık ve iyilik gibi evrensel değerler ön plana çıkarılırken, kitap okumanın önemi de etkileyici sahnelerle vurgulandı. Minik oyuncuların sahne hakimiyetleri, ezber başarıları ve karakterlere kattıkları yorumlar izleyiciler tarafından uzun süre alkışlandı. Gecenin mimarı olan sınıf öğretmeni ve sanat yönetmeni Aynur Akdoğan, yıl boyunca devam eden kitap okuma projelerinin bu anlamlı tiyatro gösterisiyle taçlandığını belirtti. Sanatın eğitici ve birleştirici gücüne dikkat çeken Akdoğan, etkinliğin çocukların yalnızca akademik başarılarıyla değil, sosyal sorumluluk bilinci ve sanatsal yetenekleriyle de örnek olabileceklerini gösterdiğini ifade etti. Hazırlık sürecinde kendilerine destek veren ve gösteride rol alan tiyatro kökenli ve Bursa Turist Rehberleri Odası Kurucu Başkanı Ersen Yelkenkaya’ya teşekkür eden Akdoğan, projeye katkı sunan herkese minnettarlığını dile getirdi. Gece, Bursa Kanserle Savaş Derneği Başkanı Ümit Ecemiş’in, Aynur Akdoğan ve Ersen Yelkenkaya’ya plaket takdim etmesi, öğrencilere ise teşekkür belgelerinin verilmesiyle sona erdi. Sanat, eğitim ve sosyal sorumluluğu bir araya getiren etkinlik, izleyicilerin hafızalarında unutulmaz bir iz bıraktı.

Kır Çiçekleri “Sevgili Doktor” oyunuyla sahneye çıktı Haber

Kır Çiçekleri “Sevgili Doktor” oyunuyla sahneye çıktı

Güler-Osman Köseoğlu Ortaöğretim Kız Öğrenci Yurdu öğrencileri (Kır Çiçekleri), uzun süredir hazırlandıkları tiyatro gösterisiyle sanatseverlerle buluştu. Yönetmenliğini Alparslan Çolak’ın üstlendiği “Sevgili Doktor” adlı oyun, 16 Mayıs 2026’da ÇEK Sanat GKM’de sahnelendi. Gösteri öncesinde fuaye alanında düzenlenen kokteylde davetliler bir araya gelirken geceye, ÇEK Yönetim Kurulu Üyeleri Kubilay Aydın, Prof. Dr. Rüçhan Uz, Şükran Yılmaz Soğukpınar, Yürütme Kurulu Üyesi Nilgün Can ile Eğitim ve Bilim Kurulu Üyesi Nuray Yılmaz katıldı. Dünyaca ünlü Rus yazar Anton Çehov’un kısa oyunlarından uyarlanan ve Neil Simon tarafından tiyatroya kazandırılan “Sevgili Doktor”, öğrencilerin başarılı performanslarıyla izleyiciyle buluştu. Sahnedeki oyunculuklarıyla zaman zaman duygu dolu, zaman zaman mizahi anlar yaşatan öğrenciler, seyircilerden büyük alkış aldı. Bir dönem boyunca özveriyle çalışan öğrenciler, sahne performanslarıyla profesyonel bir atmosfer oluştururken, sahnelenen oyun da sanatın birleştirici gücünü bir kez daha ortaya koydu. Yoğun katılımla gerçekleşen gecenin sonunda öğrenciler ayakta alkışlandı. Program kapsamında ÇEK Yönetim Kurulu Üyesi Kubilay Aydın tarafından Yönetmen Alparslan Çolak’a çiçek ve teşekkür belgesi takdim edildi. 15 Haziran’da ikinci kez sahnelenen oyun, izleyenlerden yine büyük alkış alarak sezon finali yapmış oldu. Oyunda görev alan Kır Çiçekleri, önümüzdeki dönem yeni bir oyuna daha hazırlanarak izleyicileri tiyatronun büyülü dünyasıyla yeniden buluşturmayı hedefliyor.

Bursa'dan Avrupa'ya eğitim köprüsü: My Happy Me Haber

Bursa'dan Avrupa'ya eğitim köprüsü: My Happy Me

Bursa Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu’nun ortakları arasında yer aldığı uluslararası eTwinning projesi, Türkiye ile Avrupa’nın 6 farklı ülkesindeki öğrencileri aynı hedefte buluşturdu. Binlerce kilometre uzaklıktaki çocuklar, mutluluk, sağlıklı yaşam ve duygusal farkındalık temalarında ortak çalışmalar gerçekleştirerek eğitimde sınırların artık anlamını yitirdiğini gösterdi. Bursa Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu, Avrupa'nın farklı köşelerinden öğrencileri ve öğretmenleri aynı proje çatısı altında buluşturarak uluslararası eğitim iş birliğine önemli bir örnek oluşturdu. "My Happy Me" adlı eTwinning projesi sayesinde binlerce kilometre uzaklıktaki çocuklar ortak etkinliklerde bir araya gelirken, farklı kültürler arasında güçlü dostluk köprüleri kuruldu. Bursa Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu İngilizce Öğretmeni Adile Kaplan ile Kuzey Makedonya’dan Gabriela Stojanovska'nın kuruculuğunu üstlendiği proje; Türkiye, İtalya, İspanya, Portekiz, Yunanistan, Romanya ve Kuzey Makedonya’dan öğretmen ve öğrencileri aynı amaç etrafında buluşturdu. Proje boyunca öğrencilerin duygusal, sosyal ve fiziksel iyi oluşlarını destekleyen çok sayıda etkinlik gerçekleştirildi. Projede Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu İngilizce öğretmenleri Çiğdem Çıtlık ve Mine Çelik Karakoç, Ankara Eryaman Cumhuriyet Ortaokulu'ndan Yasemin Merve Sabuncuoğlu, Bursa Yıldırım Şerif Rabia Kutlucan Ortaokulu Türkçe Öğretmeni Nevin Baykal, Muğla Selahattin Göktuğ Ortaokulu İngilizce Öğretmeni Sinem Sül ve Müzik Öğretmeni Dilara Işık Kaya da aktif görev aldı. Öğrenciler proje kapsamında nefes egzersizlerinden sanat çalışmalarına, dans etkinliklerinden duygu paylaşımına kadar pek çok faaliyet gerçekleştirdi. Çevrim içi buluşmalar sayesinde farklı ülkelerde yaşayan çocuklar hem birlikte öğrenme deneyimi yaşadı hem de kültürel etkileşim fırsatı buldu. Projenin en dikkat çeken çalışmalarından biri ise Ocak ayında düzenlenen ‘Teşekkür Haftası’ etkinliği oldu. Yedi ülkede eş zamanlı yürütülen etkinlikte öğrencilere ‘Hayatınızda en çok neye teşekkür ediyorsunuz?’ sorusu yöneltildi. Yapılan değerlendirmede, dil, din ve kültür farklılıklarına rağmen öğrencilerin en fazla verdiği yanıtın ‘Ailem’ olduğu ortaya çıktı. Bu sonuç, dünyanın farklı noktalarında yaşayan çocukların ortak duygular ve değerler etrafında buluşabildiğini gözler önüne sererken, aile kavramının evrensel önemini de bir kez daha ortaya koydu. Proje ortakları, sevgi, destek ve aidiyet duygusunun tüm çocuklar için ortak bir değer olduğuna dikkat çekti. Proje süresince öğrencilerin gelişimlerini takip edebilmeleri amacıyla ortak bir ‘Well-being Passport (İyi Oluş Pasaportu)’ da hazırlandı. Öğrenciler bu pasaport aracılığıyla hem etkinliklere katılımlarını kayıt altına aldı hem de kişisel gelişim süreçlerini takip etme fırsatı buldu. Uluslararası iş birliğinin başarılı örneklerinden biri olarak gösterilen ‘My Happy Me’ projesi, öğrencilerin yabancı dil becerilerini geliştirirken sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmalarına, farklı kültürleri tanımalarına ve dünya vatandaşlığı bilinci oluşturmalarına katkı sağladı.

İnegöl'de 1100 yıllık gelenek: 1087 Meslek Liseli Şed kuşanarak mezun oldu! Haber

İnegöl'de 1100 yıllık gelenek: 1087 Meslek Liseli Şed kuşanarak mezun oldu!

Bursa’nın İnegöl ilçesinde Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinden mezun olan 1087 öğrenci, asırlık Ahilik geleneğini yaşatan şed kuşanma töreni ile mezuniyet heyecanı yaşadı. Ahilik geleneği kapsamında gerçekleştirilen törende öğrenciler, yaklaşık 1100 yıl öncesine dayanan mesleki gelenekleri temsili olarak canlandırdı. Selçuklu döneminde ticaret ve esnaf hayatında önemli bir yere sahip olan Ahilik kültürüne uygun olarak düzenlenen programda, öğrenciler mezuniyetlerini geleneksel bir törenle taçlandırdı. İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen şed kuşanma programı, Amfi Açık Hava Gösteri Merkezi’nde gerçekleştirildi. Törende öğrenciler, eğitim hayatlarının bir dönemini geride bırakırken meslek hayatlarına da ilk adımlarını attı. Programda Ahilik kültürünün temel değerleri olan dürüstlük, dayanışma, meslek ahlakı ve emeğe saygı vurgulandı. Mezun olan öğrenciler, kendileri için hazırlanan özel törenle şedlerini kuşanarak yeni bir başlangıca adım attı. Sezai Karakoç Ortaokulu folklor gösterisinin ardından törende konuşan Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Zengin. "Bugün burada, köklü tarihimizin, milli ve manevi değerlerimizin en güzel tezahürlerinden biri olan Ahilik kültürünü yaşatmak ve geleceğimizin teminatı olan evlatlarımızın şed kuşanma heyecanına ortak olmak üzere bir aradayız. Hepinizi en kalbi duygularımla, saygı ve muhabbetle selamlıyorum. İnegöl’ümüz, sanayisi, üretimi ve istihdam gücüyle ülkemizin lokomotif ilçelerinden biridir. Bu dinamik yapıyı ayakta tutan ve geleceğe taşıyan en büyük güç ise kuşkusuz eğitim ordumuz ve nitelikli gençliğimizdir. Bugün ilçemizde lise düzeyinde eğitim veren 34 resmi ve özel okulumuzda toplam 14.381 öğrencimiz geleceğe hazırlanmaktadır. Bu 34 lisemizin 9’u Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olup, bu okullarımızın tamamı devletimizin himayesinde, güçlü bir altyapıyla eğitim vermektedir. Ayrıca 1 adet Mesleki Eğitim Merkezimiz (MESEM) ile çıraklık ve kalfa eğitimiyle de esnafımızın yanındayız. Meslek liselerimizde bugün tam 20 alan ve 54 farklı dalda eğitim verilmekte; sanayimizin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağı buralarda filizlenmektedir." dedi. İlçedeki tüm liselerin 12. sınıflarında öğrenim gören 3 bin 76 öğrencinin mezuniyet heyecanı yaşadığını belirten Zengin," Ne mutlu bizlere ki, bu mezunlarımızın yüzde 35’ini, yani 1.087 tanesini meslek liselerimizden memleketimizin üretimine, sanayisine ve istihdamına kazandırıyoruz. Bugün burada, bu başarılı mezunlarımızı temsilen 534 öğrencimiz şed kuşanarak meslek hayatlarına ilk temsili adımı atacaktır. Bizler, evlatlarımızı sadece akademik bilgiyle donatmayı yeterli görmüyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızın ortaya koyduğu "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" doğrultusunda, ahlaklı, erdemli ve millete hizmet sevdalısı bir nesil yetiştirmenin gayretindeyiz. İşte tam da bu vizyonla; "Maarifine Kalbinde Marifetli Gençlik" vurgusunu her okulumuzda, her atölyemizde hayata geçirdik. Öğrencilerimizi sadece elleriyle değil, gönülleriyle de üreten, kalplerindeki marifeti işine yansıtan gençler olarak yetiştirdik ve bugün bu düsturla mezun ediyoruz. Bunun en güzel örneğini, öğrencilerimizin canla başla yer aldığı "Ben Her Yerde Varım" projesinde gördük. Gençlerimiz bu proje kapsamında mesleki becerilerini toplumsal yardımlaşma duygusuyla birleştirdiler. İhtiyacı olanın imdadına koştular, tamir ettiler, inşa ettiler, dokundukları her gönülde iz bıraktılar. İnanıyorum ki evlatlarımız, okullarımızda kazandıkları bu yardımlaşma ve dayanışma ruhunu, yarın adım atacakları meslek hayatlarına da en güzel şekilde yansıtacaklardır. Sevgili Gençler; Ahilik; sadece bir meslek örgütlenmesi değil; dürüstlüğün, sevginin, dostluğun, cömertliğin ve hakka saygının birleştiği bir yaşam felsefesidir. Ahi, elini, sofrasını ve kapısını açık tutan; gözünü, dilini ve belini bağlı tutandır. Meslek liselerimizde sizleri tam olarak bu ahilik kültürü ve düsturuyla yetiştirmeye gayret ettik. Bugün belinize bağlanacak olan şed; sadece mesleki bir unvan değil, dürüst ticaretin, helal kazancın ve ahlaklı bir usta olmanın omzunuza yüklediği kutlu bir sorumluluktur. Sanatınızı icra ederken doğruluktan, adaletten ve ahlaktan asla ödün vermeyin. Bu duygularla, evlatlarımızın yetişmesinde emeği geçen tüm idareci ve öğretmenlerimize, bizlerden desteklerini hiçbir zaman esirgemeyen saygıdeğer velilerimize ve iş dünyamızın kıymetli temsilcilerine şükranlarımı sunuyorum. Mezun olan tüm öğrencilerimizi tebrik ediyor, şed kuşanarak meslek hayatına ilk adımını atan gençlerimize helal ve bereketli kazançlar, muvaffakiyet dolu bir gelecek diliyorum. Bu programın hazırlanmasında emeği geçen Şube Müdürümüz Fırat Korkmaz’a, meslek lisesi müdürlerimize, desteklerinden dolayı Belediye Başkanımız Alper Taban’a ve her çalışmamızda yanımızda olan Kaymakamımız Eren Arslan’a teşekkür ederim. Müsiad başkanı Sinan Yazaroğluna programa verdiği desteklerden dolayı teşekkür ederim." şeklinde konuştu. Belediye Başkan vekili Hasan Aydın ise," Şahsım ve İnegöl Belediye Başkanımız Alper Taban Bey'in sevgi, saygı ve selamlarını iletiyorum. Gecenin bu saatinde bizleri böyle güzel bir programda toplayan İlçe Milli Eğitim Müdürüme, müdürlerime, öğretmenlerime ve öğrencilerime emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sizleri böyle kalabalık, canlı, heyecanlı görmek hakikaten bizi ziyadesiyle memnun etti. İnegöl her zaman söylüyoruz, yeşiliyle, mobilyasıyla, Oylatıyla, köftesiyle meşhur bir yer. Aynı zamanda müteşebbis ruhlu insanların çok olduğu o sebepten belli böyle bir güzel yerdeyiz. Sanatkarları, zanaatkarları, çiftçileri, işçileri, patronları, hepsiyle beraber. Gençler, siz bu akşam yani İnegöl'de bilmiyorum ama 34 tane lise varsa bunun 10 tanesi teknik ve meslek lisesi. Bunlardan bin küsur öğrenci mezun oldu. Bunun 500 küsür bugün inşallah ahilik töreniyle şet kuşanacaklar. Gençler siz bu akşam ahilik töreninde şetle beraber şet kuşağıyla beraber aynı zamanda bu insanların içinde sorumluluk alan, işini itinayla yapan gençler olarak görmek istiyoruz." dedi. Konuşmaların ardından tarihi mehterin mini konseri beğeni topladı. Program duaların ardından öğrencilerin bellerine şed bağlamayla son buldu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.