SON DAKİKA
Hava Durumu

#Milli Eğitim

Söz Bursa - Milli Eğitim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Milli Eğitim haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İnegöl'de 1100 yıllık gelenek: 1087 Meslek Liseli Şed kuşanarak mezun oldu! Haber

İnegöl'de 1100 yıllık gelenek: 1087 Meslek Liseli Şed kuşanarak mezun oldu!

Bursa’nın İnegöl ilçesinde Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinden mezun olan 1087 öğrenci, asırlık Ahilik geleneğini yaşatan şed kuşanma töreni ile mezuniyet heyecanı yaşadı. Ahilik geleneği kapsamında gerçekleştirilen törende öğrenciler, yaklaşık 1100 yıl öncesine dayanan mesleki gelenekleri temsili olarak canlandırdı. Selçuklu döneminde ticaret ve esnaf hayatında önemli bir yere sahip olan Ahilik kültürüne uygun olarak düzenlenen programda, öğrenciler mezuniyetlerini geleneksel bir törenle taçlandırdı. İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen şed kuşanma programı, Amfi Açık Hava Gösteri Merkezi’nde gerçekleştirildi. Törende öğrenciler, eğitim hayatlarının bir dönemini geride bırakırken meslek hayatlarına da ilk adımlarını attı. Programda Ahilik kültürünün temel değerleri olan dürüstlük, dayanışma, meslek ahlakı ve emeğe saygı vurgulandı. Mezun olan öğrenciler, kendileri için hazırlanan özel törenle şedlerini kuşanarak yeni bir başlangıca adım attı. Sezai Karakoç Ortaokulu folklor gösterisinin ardından törende konuşan Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Zengin. "Bugün burada, köklü tarihimizin, milli ve manevi değerlerimizin en güzel tezahürlerinden biri olan Ahilik kültürünü yaşatmak ve geleceğimizin teminatı olan evlatlarımızın şed kuşanma heyecanına ortak olmak üzere bir aradayız. Hepinizi en kalbi duygularımla, saygı ve muhabbetle selamlıyorum. İnegöl’ümüz, sanayisi, üretimi ve istihdam gücüyle ülkemizin lokomotif ilçelerinden biridir. Bu dinamik yapıyı ayakta tutan ve geleceğe taşıyan en büyük güç ise kuşkusuz eğitim ordumuz ve nitelikli gençliğimizdir. Bugün ilçemizde lise düzeyinde eğitim veren 34 resmi ve özel okulumuzda toplam 14.381 öğrencimiz geleceğe hazırlanmaktadır. Bu 34 lisemizin 9’u Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olup, bu okullarımızın tamamı devletimizin himayesinde, güçlü bir altyapıyla eğitim vermektedir. Ayrıca 1 adet Mesleki Eğitim Merkezimiz (MESEM) ile çıraklık ve kalfa eğitimiyle de esnafımızın yanındayız. Meslek liselerimizde bugün tam 20 alan ve 54 farklı dalda eğitim verilmekte; sanayimizin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağı buralarda filizlenmektedir." dedi. İlçedeki tüm liselerin 12. sınıflarında öğrenim gören 3 bin 76 öğrencinin mezuniyet heyecanı yaşadığını belirten Zengin," Ne mutlu bizlere ki, bu mezunlarımızın yüzde 35’ini, yani 1.087 tanesini meslek liselerimizden memleketimizin üretimine, sanayisine ve istihdamına kazandırıyoruz. Bugün burada, bu başarılı mezunlarımızı temsilen 534 öğrencimiz şed kuşanarak meslek hayatlarına ilk temsili adımı atacaktır. Bizler, evlatlarımızı sadece akademik bilgiyle donatmayı yeterli görmüyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızın ortaya koyduğu "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" doğrultusunda, ahlaklı, erdemli ve millete hizmet sevdalısı bir nesil yetiştirmenin gayretindeyiz. İşte tam da bu vizyonla; "Maarifine Kalbinde Marifetli Gençlik" vurgusunu her okulumuzda, her atölyemizde hayata geçirdik. Öğrencilerimizi sadece elleriyle değil, gönülleriyle de üreten, kalplerindeki marifeti işine yansıtan gençler olarak yetiştirdik ve bugün bu düsturla mezun ediyoruz. Bunun en güzel örneğini, öğrencilerimizin canla başla yer aldığı "Ben Her Yerde Varım" projesinde gördük. Gençlerimiz bu proje kapsamında mesleki becerilerini toplumsal yardımlaşma duygusuyla birleştirdiler. İhtiyacı olanın imdadına koştular, tamir ettiler, inşa ettiler, dokundukları her gönülde iz bıraktılar. İnanıyorum ki evlatlarımız, okullarımızda kazandıkları bu yardımlaşma ve dayanışma ruhunu, yarın adım atacakları meslek hayatlarına da en güzel şekilde yansıtacaklardır. Sevgili Gençler; Ahilik; sadece bir meslek örgütlenmesi değil; dürüstlüğün, sevginin, dostluğun, cömertliğin ve hakka saygının birleştiği bir yaşam felsefesidir. Ahi, elini, sofrasını ve kapısını açık tutan; gözünü, dilini ve belini bağlı tutandır. Meslek liselerimizde sizleri tam olarak bu ahilik kültürü ve düsturuyla yetiştirmeye gayret ettik. Bugün belinize bağlanacak olan şed; sadece mesleki bir unvan değil, dürüst ticaretin, helal kazancın ve ahlaklı bir usta olmanın omzunuza yüklediği kutlu bir sorumluluktur. Sanatınızı icra ederken doğruluktan, adaletten ve ahlaktan asla ödün vermeyin. Bu duygularla, evlatlarımızın yetişmesinde emeği geçen tüm idareci ve öğretmenlerimize, bizlerden desteklerini hiçbir zaman esirgemeyen saygıdeğer velilerimize ve iş dünyamızın kıymetli temsilcilerine şükranlarımı sunuyorum. Mezun olan tüm öğrencilerimizi tebrik ediyor, şed kuşanarak meslek hayatına ilk adımını atan gençlerimize helal ve bereketli kazançlar, muvaffakiyet dolu bir gelecek diliyorum. Bu programın hazırlanmasında emeği geçen Şube Müdürümüz Fırat Korkmaz’a, meslek lisesi müdürlerimize, desteklerinden dolayı Belediye Başkanımız Alper Taban’a ve her çalışmamızda yanımızda olan Kaymakamımız Eren Arslan’a teşekkür ederim. Müsiad başkanı Sinan Yazaroğluna programa verdiği desteklerden dolayı teşekkür ederim." şeklinde konuştu. Belediye Başkan vekili Hasan Aydın ise," Şahsım ve İnegöl Belediye Başkanımız Alper Taban Bey'in sevgi, saygı ve selamlarını iletiyorum. Gecenin bu saatinde bizleri böyle güzel bir programda toplayan İlçe Milli Eğitim Müdürüme, müdürlerime, öğretmenlerime ve öğrencilerime emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sizleri böyle kalabalık, canlı, heyecanlı görmek hakikaten bizi ziyadesiyle memnun etti. İnegöl her zaman söylüyoruz, yeşiliyle, mobilyasıyla, Oylatıyla, köftesiyle meşhur bir yer. Aynı zamanda müteşebbis ruhlu insanların çok olduğu o sebepten belli böyle bir güzel yerdeyiz. Sanatkarları, zanaatkarları, çiftçileri, işçileri, patronları, hepsiyle beraber. Gençler, siz bu akşam yani İnegöl'de bilmiyorum ama 34 tane lise varsa bunun 10 tanesi teknik ve meslek lisesi. Bunlardan bin küsur öğrenci mezun oldu. Bunun 500 küsür bugün inşallah ahilik töreniyle şet kuşanacaklar. Gençler siz bu akşam ahilik töreninde şetle beraber şet kuşağıyla beraber aynı zamanda bu insanların içinde sorumluluk alan, işini itinayla yapan gençler olarak görmek istiyoruz." dedi. Konuşmaların ardından tarihi mehterin mini konseri beğeni topladı. Program duaların ardından öğrencilerin bellerine şed bağlamayla son buldu.

Bursa'dan dünyaya uzanan gönül köprüsü: Uluslararası Murad Hüdavendigâr AİHL 10 yaşında! Haber

Bursa'dan dünyaya uzanan gönül köprüsü: Uluslararası Murad Hüdavendigâr AİHL 10 yaşında!

Bursa'da 2016 yılında eğitim hayatına başlayan Uluslararası Murad Hüdavendigâr Anadolu İmam Hatip Lisesi, 10 yıllık süreçte ulaştığı uluslararası öğrenci ağı, eğitim modeli ve akademik çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Bursa'da düzenlenen "7 bölgeden 7 kıtaya, Uluslararası Anadolu imam hatip liseleri öğrenci sempozyumu' yoğun katılımla başladı. 3 gün sürece olan oturumlarda bir birinden değerli isimler, deneyimlerini katılımcılarla paylaşacak. İlk oturumda Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri ve Gelecek Vizyonu Paneli'nin sunuculuğu Uluslararası Murat Hüdavendigar AİHL Mütevelli Heyeti Üyesi Av. Mustafa Dündar tarafından gerçekleşti. Dündar yaptığı konuşmada, "Bir şehre hizmet etmek, onun dününü, bugününü ve yarınını düşünmeyi gerektirir. Asıl olan, maziden ilham alarak geleceğe yön verecek kalıcı eserler ortaya koymaktır. Görevimiz boyunca yürüttüğümüz çalışmalar bu anlayışla şekillendi. Altyapıdan üstyapıya, kültürden sosyal hayata, eğitimden gençliğe kadar birçok alanda şehrimizin yaşam kalitesini yükseltmeye gayret ettik. Tarihî mirasın korunması, kültür hayatının güçlendirilmesi ve özellikle çocuklara ve gençlere yönelik eğitim yatırımları bu yaklaşımın temelini oluşturdu. Uluslararası Murad Hüdavendigâr Anadolu İmam Hatip Lisesi de bu anlayışın önemli eserlerinden biridir. 2016 yılında faaliyete geçen ve eğitim vizyonumuzu yansıtan bu kurum, bugün 10. yılını geride bırakmıştır. 10 yıl gibi kısa sayılabilecek bir sürede okul, güçlü bir kurumsal yapı ve geniş bir zemine yayıldı. Farklı coğrafyalardan gelen gençler aynı çatı altında buluştu. Bilgi, kardeşlik ve sorumluluk bilinciyle şekillenen bir eğitim ortamı kuruldu. Bursa'da atılan bu adım, zamanla gönül coğrafyamıza uzanan bir insan yetiştirme tecrübesine dönüştü" dedi. 22. Dönem Bursa Milletvekilliği ve 2009-2024 yılları arasında da Osmangazi Belediye başkanlığı görevini üstlenen Av. Mustafa Dündar, "Okul, Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile Türkiye Diyanet Vakfı iş birliği kapsamında yürütülen Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Projesi çerçevesinde, Osmangazi Belediyesi'nin öncülüğüyle eğitim hayatına kazandırıldı. Amaç, farklı ülkelerden gelen öğrenciler ile Türkiye'den öğrencileri aynı ortamda buluşturmak ve güçlü bir eğitim bağı kurmaktı. İlk yılında 39 ülkeden öğrenciyle başlayan okul, zamanla artan ilgi ve güvenle büyüdü. Farklı dönemlerde 97 ülkeye kadar ulaşan bu uluslararası yapı, okulun gönül coğrafyamızda güçlü bir karşılık bulduğunu göstermektedir. Bugün okulda toplam 507 öğrenci eğitim görmektedir. Bu öğrencilerin 184'ünü uluslararası öğrenciler, 323'ünü ise ülkemizden gelen öğrenciler oluşturmaktadır. Hâlihazırda 65 farklı ülkeden öğrencinin bulunduğu bu yapı, uluslararası niteliğin dengeli ve sürdürülebilir bir şekil alma yolunda olduğunun işaretidir. Uluslararası öğrenciler arasında en yoğun katılım ise Etiyopya ve Endonezya'dan gerçekleşmektedir. Kuruluşundan bugüne kadar ise 244 uluslararası öğrenci okulumuzdan mezun olmuştur. Bu çeşitlilik önemli bir kazanımdır. Önümüzdeki süreçte ise asıl ihtiyaç, bu yapının sürekliliğini güçlendirmektir. Ülke sayısının artmasından çok, belirli bir istikrar içinde sürdürülen öğrenci akışı önem taşımaktadır. Elli civarı ülkenin dengeli biçimde temsil edildiği ve bu ülkelerden her yıl düzenli öğrenci kabulünün sağlandığı bir yapı, eğitim modelinin etkisini daha kalıcı hâle getirecektir. Bu süreklilik, mezunların kendi ülkelerinde birbirleriyle iletişim ve dayanışma içinde hareket etmelerine imkân verecektir. Böylece farklı coğrafyalarda ülkemizin eğitim ve kültür birikimini temsil eden güçlü bir insan kaynağı oluşacaktır. Öğrencilerin bölge ve ülke esasına göre Türkiye'nin farklı şehirlerindeki proje okullarına yönlendirilmesi de bu etkiyi daha geniş bir alana taşıyacaktır" diye konuştu. Uluslararası ortam, Türkiye'den eğitim gören öğrenciler için de önemli bir kazanım sağladığını belirten Dündar, "Farklı ülkelerden arkadaşlarıyla birlikte eğitim alan gençler, dünyayı daha geniş bir bakış açısıyla tanımaktadır. Kurulan dostluklar, zihinlerde sınırları aşan bir anlayışın gelişmesine katkı sunmaktadır. Okul, güçlü fizikî imkânları ve eğitim kadrosuyla dikkat çekmektedir. 29 sınıfta yürütülen eğitim faaliyetleri, 61 öğretmenin rehberliğinde sürdürülmekte ve 507 öğrenciye nitelikli bir eğitim ortamı sunulmaktadır. Sahip olduğu altyapı ve planlı yerleşimi sayesinde okul, uluslararası imam hatip liseleri arasında örnek gösterilen kurumlar arasında yer almıştır. Açıldığı günden bu yana farklı dönemlerde uluslararası imam hatip okullarının katılımıyla toplantılar düzenlenmiş, tecrübeler paylaşılmış ve onların da kurumsallaşmasına yönelik ciddi katkısı olmuştur. Farklı dönemlerde birçok bakan, üst düzey bürokrat ve eğitim yöneticisi okulu ziyaret ederek yürütülen çalışmaları yerinde incelemiştir. Bu ilgi, okulun ortaya koyduğu eğitim modelinin ulusal ölçekte yakından takip edildiğini göstermektedir. Okulun dikkat çeken yönlerinden biri de Akademik Bilim Kurulu'dur. Dr. Mustafa Öcal, hocamızın başkanlığında çalışmalarını devam ettiren kurul, yürütülen faaliyetleri değerlendirmekte ve gelişim sürecine yön verecek öneriler sunmaktadır. Bu yapı, kuruma güçlü ve sürdürülebilir bir ufuk kazandırmaktadır" dedi. Eğitim anlayışının önemli başlıklarından biri de İlahiyat Odaklı Hafızlık Projesi olduğuna dikkat çeken Dündar, "Bu eğitimle, dinî ilimlerde donanımlı, aynı zamanda çağın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip bireylerin yetişmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, başta ilahiyat olmak üzere farklı alanlarda uzmanlaşan, mesleğinde yetkin ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirilmektedir. Böylece okul, ilmî, meslekî yeterliliği ve manevi temeli birlikte güçlendiren bir model ortaya koymaktadır. Okulun birikimini ve tecrübesini yansıtan Hüdavendigâr Dergisi'nin ikinci sayısının yayımlanması da bu sürecin önemli bir göstergesidir. Bu yayın, yapılan çalışmaların kayıt altına alınmasına ve elde edilen tecrübenin gelecek dönemlere aktarılmasına dair bir vesika işlevi görecektir. Bu eserin hayata geçirilmesinde emeği olan pek çok kişi ve kurum bulunmaktadır. Okulun yapılması fikrini gündeme getirerek sürecin başlamasına öncülük eden, dönemin BİHMED Başkanı ve Bilecik Milletvekili Halil Eldemir'e özellikle teşekkür ediyorum. Fikir aşamasından itibaren süreci yakından takip etmiş ve mütevelli heyeti içinde yer alarak desteğini sürdürmüştür. Kuruluş sürecinde önemli görevler üstlenen, okulun kurumsallaşmasında mühim katkıları bulunan Kurucu Müdürümüz Mehmet Türkmen'e, bu birikimi geliştirerek sürdüren Okul Müdürü Zeki Yaslaş'a ve tüm eğitim kadrosuna teşekkür ediyorum. Bu çatı altında yetişen her genç, kendi ülkesinde bilgi ve sorumluluk bilinciyle hareket edecek, Bursa'dan dünyaya uzanan gönül bağlarını güçlendirecektir" diye konuştu.

Kükürtlü Ortaokulu’nda bilim rüzgarı: TÜBİTAK 4006 fuarı kapılarını açtı Haber

Kükürtlü Ortaokulu’nda bilim rüzgarı: TÜBİTAK 4006 fuarı kapılarını açtı

Bursa'da Macide Gazioğlu Kükürtlü Ortaokulu tarafından Teknoloji ve Tasarım öğretmeni Dilek Çelik koordinatörlüğünde hazırlanan "TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı" düzenlenen programla açıldı. Araştırma, inceleme ve tasarım türlerindeki 20 projeden oluşan bilim fuarı, yoğun katılımla gerçekleştirildi. Açılış kurdelesi Osmangazi İlçe Milli Eğitim Şube Müdürleri Mustafa Sakarya ve Yücel İzci, okulun hayırseveri Hikmet Bosut, Eğitim Bir- Sen Başkanı ve Memur-Sen İl Temsilcisi Ramazan Acar, Genc Demeç Başkanı Metin Öksüz ve protokol üyeleri tarafından kesilirken, tarih, dil ve edebiyat, sosyoloji, biyoloji, robotik ve kodlama, bilişim teknolojileri ve yazılım, teknoloji tasarım alanlarında sergilenen projeler katılımcılardan tam not aldı. Okulun 2026 Türkiye 6.sı halkoyunları ekibi açılışta yerini aldı ve Fuar açılışına büyük bir coşku kattı. Bilim fuarının açılış konuşmasında Okul Müdürü Mustafa Bay, Türkiye Yüzyılı vizyonunda bilim üreten, araştıran ve inovatif düşünen nesiller yetiştirmenin önemine vurgu yaptı. Ayrıca Proje yürütücüsü Teknoloji Tasarım öğretmeni Dilek Çelik, okul projelerine sahip çıkan okul aile birliğine, Halkoyunları ekip lideri Sedat Planalı'ya, projelere danışmanlık yapan öğretmenlere, öğrencilere teşekkür etti. Fuarda görev alan öğrenciler, projelerini hazırlarken ekip çalışması, problem çözme, araştırma ve sunum becerilerini geliştirme fırsatı bulduklarını belirtti. Veliler ise öğrencilerin özgüvenle projelerini anlatmalarından gurur duyduklarını ifade etti.

Eğitim çınarına gözyaşlarıyla veda: Yazdan Taşdemir son yolculuğuna uğurlandı Haber

Eğitim çınarına gözyaşlarıyla veda: Yazdan Taşdemir son yolculuğuna uğurlandı

Bursa'nın İnegöl ilçesinde yakalandığı amansız hastalık nedeniyle hayatını kaybeden okul müdürü Yazdan Taşdemir için görev yaptığı Küçükçalık Anadolu Lisesi'nde veda töreni düzenlendi. Bir süredir tedavi gördüğü hastanede vefat eden ve 39 yıldır görevini sürdüren 2 çocuk babası Yazdan Taşdemir'in ölümü eğitim camiasını yasa boğdu. Bugün öğle namazı öncesinde okul bahçesinde gerçekleştirilen törene okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve yakınları katıldı. Törende duygu dolu anlar yaşanırken, öğrenciler ve mesai arkadaşları gözyaşlarına hakim olamadı. Taşdemir'in meslek hayatı boyunca eğitime verdiği katkılar ve öğrencileriyle kurduğu yakın ilişki törene katılanlar tarafından sık sık dile getirildi. Tören alanında öğretmen ve öğrenciler Taşdemir'in tabutunun üzerine gül bıraktılar. Törende bir konuşma yapan İlçe Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Zengin, "Ne diyeceğimi bilmiyorum. Sadece şunu söyleyeyim; sana ölüm hiç yakışmadı. Daha yapacak çok şeylerimiz vardı. Bu devlet için, bu millet için, bu öğrenciler için. Seni tarif et deseler vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır. Belki de en çok sana yakışıyordu. Yaptığın her şeyi vatan aşkıyla, millet aşkıyla, bir nesli yetiştirmek için, bir nesle adanmışlık için sağlığını bile hiçe atarak rahatsızken bile okula geldi. Çok iyi biliyorum. Zaman zaman dertleşirdik, bir büyüğüm olarak ondan akıl alırdım, uymuş olduğum tavsiyelerde hiçbir zaman yanılmadım. Belki fizik olarak aramızdan ayrılıyor olabilir ama hepimizin kalbinde. Bu çok önemli. Kalplerde yer etmek, kalplerde var olmak insan için en önemli unsurlardan bir tanesi. Hani dedim ya kendisinden çok tavsiyeler alırdım. Bugün en büyük tavsiyesini bize verdi. Dünyanın oyun ve eğlenceden ibaret olduğunu, asıl olanın ahiret olduğunu ve hepimizin bir gün oraya gideceğini bizlere burada gösteriyor. Biz hakkımızı helal ediyoruz. İnşallah kendisi de bizlere hakkını helal eder" dedi. "ÖRNEK BİR İNSAN" İnegöl Belediye Başkan Yardımcısı Emin Dündar ise, "Bir eğitim neferi, örnek bir insan olmuştur. Yetiştirdiği öğrencilerle, dokunduğu hayatlarla ve bıraktığı güzel hatıralarda kendisi yaşamaya devam edecektir. Acımız büyük, ancak inanıyoruz ki geride bırakılan güzel hizmetler insanlar için en iyi mirastır. Merhum hocamıza Allah'tan rahmet, ailesine, yakınlarına, öğrencilerine ve tüm eğitim camiasına şahsım ve Belediye Başkanımız Alper Taban adına sabır ve başsağlığı diliyorum" diye konuştu. "GECE GÜNDÜZ ÇALIŞAN BİR VATANPERVER HOCAMIZI KAYBETMİŞ OLMANIN ACISINI YAŞIYORUZ" Keles Belediye Başkanı Ali Doğru ise konuşmasında, "Boğazımızın düğümlendiği bir yerdeyiz. Rahatsızlığını duyduğum andan itibaren hem eşinden hem de yakın dostlarından bilgi almaya, haber almaya çalıştım. Biraz önce evladı bahsetti ya, hep umutluyduk. Şu bakışındaki tebessüm hep gözümün önünde canlandı. Dün cenaze haberini aldığımda inanın taziye mesajlarını gördüm, hiçbir şey yazamadım. Yazmaya yeltendim, yazamadım. Uzun yıllar birlikte çalıştık. Ben İnegöl'de 25 yıl görev yaptım. Öğretmenliğinde kendisini tanıdım ve müdür yardımcısıydı. Vefalı bir insan olarak sürekli gülen, tebessüm eden, gece gündüz çalışan bir vatanperver hocamızı kaybetmiş olmanın acısını yaşıyoruz. Rabbim rahmet eylesin, ailesine, yakınlarına, tüm dostlarına baş sağlığı diliyorum. Bizden hakkımız varsa helaldir, umarım kendisi de bizlere hakkını helal eder" ifadelerini kullandı. "ÖĞRETMENLER BİZLERE HEP DOĞRUYU GÜZELİ ÖĞRETİR" İnegöl Kaymakamı Eren Arslan da törende şöyle konuştu: "Yani meslek hayatımda yüzlerce konuşma, binlerce konuşma yaptık, her gün konuştuk ama gerçekten bugün konuşmak çok zor. Çok kıymetli bir mesai arkadaşımı, çok kıymetli bir vatan evladını, çok kıymetli bir öğretmenimizi bugün sonsuz hayatına, gerçek hayatına uğurluyoruz. Öğretmenler bizlere hep doğruyu, güzeli öğretir. Yazdan hocamız da bugün bir kez daha bize hakikaten son dersini veriyor. İnsanlık dersini veriyor, insan olmanın, hayatın nasıl yaşanması gerektiğini bence anlatıyor. İnsanlar, hepimiz, her canlı fanidir ve bir gün ölümü tadacaktır. Gerçek hakikat budur. Ama fikirler ölmez, eserler ortada kalır. Hocamızın da binlerce eseri, evlatları, öğrencileri inşallah onun ideallerini, onun azmini, onun vatanseverliğini, onun adamlığını ve adanmışlığını yaşatacaktır. Hepimiz içinde böyle bir hayatı Rabbim nasip etsin. Hepimizin başı sağ olsun, eğitim camiamızın başı sağ olsun. Rabbim mekanını cennet eylesin. Rabbim başta hanımefendi ve evlatları ve tüm yakınları olmak üzere hepimize sabırlar nasip etsin. Varsa bir hakkımız helal olsun." Konuşmaların ardından okul bahçesinde yapılan duaların akabinde Taşdemir son yolculuğuna uğurlandı.

Gelenek bozulmadı: Engelsiz kalpler İnegöl’de 4. kez sahaya çıktı Haber

Gelenek bozulmadı: Engelsiz kalpler İnegöl’de 4. kez sahaya çıktı

Engelliler Haftası kapsamında İnegöl Belediyesi ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen 4. Engelsiz Kalpler Futsal Turnuvası, özel bireylerin azmi, enerjisi ve spor sevgisine sahne oldu. Renkli görüntülerin oluştuğu organizasyonda dostluk, kardeşlik ve engelsiz yaşam mesajları ön plana çıktı. İnegöl Belediyesi ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün Engelliler Haftası kapsamında düzenlediği ve bu yıl 4’üncüsü gerçekleştirilen Engelsiz Kalpler Futsal Turnuvası, özel bireylerin heyecan dolu mücadelesine ev sahipliği yaptı. Artık geleneksel hale gelen turnuva sporun birleştirici gücünü ortaya koyarken hem duygusal hem de keyifli anlara sahne oldu. 6 TAKIM KIYASIYA MÜCADELE SERGİLEDİ Engelleri sporla aşan özel bireyler futsal sahasında yeteneklerini sergilerken, tribünlerde de coşku ve mutluluk hakimdi. Turnuvanın açılışında ilk vuruşu İnegöl Kaymakamı Eren Arslan ile İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban birlikte yaptı. Başlangıç düdüğüyle birlikte sahaya çıkan sporcular, centilmence mücadeleleri ve sevinç dolu anlarıyla izleyenlerden alkış aldı. 6 takımın mücadele ettiği turnuvada karşılaşmalar 6’şar dakikalık periyotlarla oynandı ve toplam 4 maç gerçekleştirildi. Turnuvada; İnegöl Belediyesi Engelsiz Sosyal Yaşam Merkezi, Talha Ömer Faruk Teşik Özel Eğitim Uygulama Okulu 2. Kademe, İnegöl Belediyesi Özel Uygulama Okulu 3. Kademe, Halk Eğitim Merkezi 23 Yaş Üstü Kurs Merkezi, Ömer Osman Çağlayan Özel Eğitim Okul Takımı ile Nene Hatun Özel Eğitim Uygulama Merkezi 1. Kademe takımları yer aldı. Sahada zaman zaman büyük çekişme yaşanırken, atılan goller kadar sporcuların birbirlerine verdiği destek ve samimi görüntüler de turnuvaya damga vurdu. Tribünlerden yükselen alkışlar özel sporcuların heyecanına ortak olurken, organizasyon boyunca renkli ve unutulmaz anlar yaşandı. Turnuva sonunda tüm sporcular kupa ve madalyalarla ödüllendirildi. Katılımcılara hediyeleri protokol üyeleri tarafından takdim edilirken, organizasyon toplu hatıra fotoğrafıyla sona erdi. Turnuvaya ilişkin açıklama yapan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, “Engelliler Haftası vesilesiyle düzenlediğimiz ve geleneksel hale gelen bir program Engelsiz Kalpler Futsal Turnuvası. Ben öncelikle turnuvaya katılan tüm sporcularımıza teşekkür ediyorum. Burada yarışma cesaretini gösterdiler. Bu organizasyonu 4’üncü kez yapıyoruz. Tüm paydaşlarımıza, katkı koyan öğretmenlerimize de bu vesileyle teşekkür ediyorum. Keyifli bir turnuva oldu” dedi. Kaymakam Eren Arslan ise “Engelliler Haftası münasebetiyle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile belediyemizin organize ettiği bu anlamlı organizasyonda bulunmaktan mutluluk duyuyorum. Artık geleneksel hale geldi bu turnuva. Geçmiş yıllarda çok güzel vakit geçirdik. İnşallah yine aynı güzellikleri yaşayacağız. Gerçek engelin aslında yüreklerdeki sevgisizlik olduğunu biliyoruz. Sevgi, merhamet olduktan sonra, bakış açısı değiştikten sonra hiçbir engelin bizleri hayatın doğal akışından koparamayacağını gösteren bu etkinlik için emek veren herkese, katılan tüm sporcularımıza teşekkür ediyorum” ifadelerinde bulundu.

Bakan Tekin duyurdu: Ortaokuldan itibaren yeteneğe göre okul dönemi başladı! Haber

Bakan Tekin duyurdu: Ortaokuldan itibaren yeteneğe göre okul dönemi başladı!

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, okullarda, öğrencilerin daha donanımlı yetişmesini sağlayacak teşvik mekanizmalarını hayata geçirdiklerini vurgulayarak, "Ortaokullardan itibaren çocuklarımızın yeteneklerine göre ortaöğretim kurumu tercih edebilecekleri bir mekanizma oluşturduk" dedi. Bakan Tekin, ‘Maarifin Kalbinde Marifetli Gençlik' temasıyla düzenlenen etkinlikler kapsamında Ankara'daki Teknopark Ankara İvedik OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'ni ziyaret etti. Öğrencilerin hazırladığı projeleri yerinde inceleyen Bakan Tekin, meslek ve teknik eğitim konusunda Türkiye'nin sahip olduğu tecrübe ve birikimin 28 Şubat süreciyle beraber kesintiye uğradığını ifade ederek, "28 Şubat sürecine kadar çok sağlıklı bir şekilde dünyada örnek gösterilebilecek evsafta mesleki ve teknik eğitim yürütülürken imam hatip okullarını kapatma telaşındaki 28 Şubat vesayet yönetimi, meslek liselerine de ciddi bir sekte vurdu ve meslek liselerimizdeki öğrenci oranları yarı yarıya düştü. O yıl okul kontenjanları yüzde 20 düzeyinde öğrenci alan hale dönüştü ve bu da bizim için mesleki ve teknik eğitim konusunda çok ciddi bir sekte oluşturdu. Daha sonra Cumhurbaşkanımızın hem başbakanlık hem de cumhurbaşkanlığı döneminde meslek ve teknik eğitim özelinde ve eğitim genelindeki demokratikleşme adımları, vesayetçi mekanizmaları ortadan kaldıracak yaklaşımları, 2010 yılında katsayı zulmünün kaldırılması, mağduriyetlerin giderilmesi ve ardından attığımız adımlarla mesleki ve teknik eğitim konusunda tekrar uluslararası ortamlarda Türkiye tecrübesi anlatılır hale geldi" açıklamasında bulundu. "Ortaokullardan itibaren çocuklarımızın yeteneklerine göre ortaöğretim kurumu tercih edebilecekleri bir mekanizma oluşturduk" Mayıs ayı boyunca Türkiye genelinde mesleki ve teknik eğitime yönelik çeşitli etkinlikler düzenleneceğini belirten Bakan Tekin, "Geçtiğimiz hafta başında OECD Beceriler Zirvesi Türkiye'de oldu. OECD'de mesleki ve teknik eğitim konusundaki attığımız adımları örnek olarak paylaşabileceğimizi söylediler, bu anlamda ciddi bir mesafe kat ettik. Hem mesleki ve teknik eğitimdeki öğretim programlarımızı revize ettik hem de okullarımızdaki meslek alan ve dal dağılımında ihtiyaç duyulmayan alanları kapatıp, yeni mesleki gelişmelerine göre ihtiyaç duyulan alanlarda yeni programlar açtık. Sektörle birlikte çocuklarımızı daha yetkin yetiştirebileceğimiz işbaşı eğitimlerini, staj uygulamalarını ve bununla beraber teşvik uygulamalarını geliştirdik. Ayrıca, ortaokullardan itibaren çocuklarımızın yeteneklerine göre ortaöğretim kurumu tercih edebilecekleri bir mekanizma oluşturduk. Bütün bunların Türkiye kamuoyu tarafından tanınması açısından mayıs ayı içerisinde Türkiye'nin her tarafında mesleki ve teknik eğitimle ilgili olarak bir dizi etkinlik yapmak istiyoruz. Okullarımız tanınsın ve bu anlamdaki yetkinlikleri kamuoyu tarafından bilinsin istiyoruz" ifadelerinde bulundu.

Bakan Tekin yeni güvenlik paketini açıkladı: Riskli öğrenciye yapay zeka takibi Haber

Bakan Tekin yeni güvenlik paketini açıkladı: Riskli öğrenciye yapay zeka takibi

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Şanlıurfa ve Kahramanmaraş'ta meydana gelen okul saldırılarının ardından okullarda alınacak önlemlere ilişkin, "Dijital bağımlılık vb. risklere karşı velilerimize yönelik destek ve danışma hattını kısa süre içinde devreye alıyoruz. Anne-babalarımızın çocuklarının maruz kaldığı dijital içerikleri daha yakından tanıması, riskleri daha erken fark etmesi ve gerektiğinde hızlı destek alabilmesi için yeni bir destek imkanı oluşturacağız" dedi. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Şanlıurfa ve Kahramanmaraş'ta meydana gelen okul saldırılarının ardından okullarda alınacak önlemler hakkında açıklamalarda bulundu. İçişleri Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile birlikte bir dizi önlemleri yürürlüğe koyacaklarını ifade eden Tekin, ilgili birimlerle beraber okullarda siber devriye faaliyetlerine ağırlık vereceklerini belirtti. Bakan Tekin, bunun yanı sıra çocukları hedef alan riskleri yapay zeka destekli takip ve analiz imkanlarıyla yakından izleyip, izleme sonuçlarına göre önlemlerini güçlendireceklerini ifade etti. Tekin ayrıca, İçişleri Bakanlığı ile yapılacak ortak çalışmalar sonucu okullarda dedektör ve x-ray cihazına kadar birçok konuda önlem alacaklarını ve güvenliği en üst noktaya çıkarmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi. "KABİNE TOPLANTISI'NDA İLGİLİ TÜM BAKANLIKLARIMIZLA MÜŞTEREKEN DEĞERLENDİRDİĞİMİZ YENİ ÖNLEMLERİ DE KARARA BAĞLADIK" Şanlıurfa ve Kahramanmaraş'taki okul saldırılarına ilişkin süreci devletin ilgili tüm kurumlarıyla yakından takip ettiklerini belirten Bakan Tekin, "Kabine Toplantısı'nda ilgili tüm bakanlıklarımızla müştereken değerlendirdiğimiz yeni önlemleri de karara bağladık. Bir kısmı mevcut uygulamalarımızı güçlendiren, bir kısmı da sahada ortaya çıkan yeni ihtiyaçlara cevap veren bu çalışmaların ilk etabını şimdi kamuoyumuzla paylaşmak istiyorum. İlk olarak, okul güvenliğini fiziki tedbirlerle birlikte dijital risk alanlarını da kapsayacak şekilde genişleterek ele alıyoruz. Bu iş birliği çerçevesinde siber devriye faaliyetlerine daha fazla ağırlık verecek, ilgili birimlerimizin kapasitesini güçlendirecek, dijital dünyanın karanlık alanlarında çocuklarımızı hedef alan riskleri yapay zeka destekli takip ve analiz imkanlarıyla daha yakından izleyip, izleme sonuçlarına göre önlemlerimizi güçlendireceğiz. İkinci olarak, bakanlıklar arası veri paylaşımını ve iş birliğini güçlendirecek; okullarımızın çevresinden giriş-çıkış düzenine, riskli durumlara erken müdahaleden kurumlar arası eşgüdüme kadar yeni çalışma modellerini ivedilikle devreye alıyoruz. Bu çerçevede İçişleri Bakanlığımız, Adalet Bakanlığımız, Sağlık Bakanlığımız ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımızla yürüttüğümüz veri entegrasyonu sürecini Bakanlık yönetim sistemimizle bütünleştirerek, yapay zeka destekli bir risk analiz ve erken uyarı sistemi oluşturacağız. Devamsızlık eğilimleri, disiplin verileri, demografik yapı, okul riski ve suça yönelim riski gibi göstergeleri birlikte değerlendiren bu yapı sayesinde tek başına sınırlı anlam taşıyan sinyalleri bütüncül biçimde okuyabilecek, ilgili birimlerimizi erken aşamada harekete geçirebileceğiz" diye konuştu. "DİJİTAL BAĞIMLILIK VB. RİSKLERE KARŞI VELİLERİMİZE YÖNELİK DESTEK VE DANIŞMA HATTINI KISA SÜRE İÇİNDE DEVREYE ALIYORUZ" Alınacak tedbirler kapsamında 2 sene önce başlatılan ‘Veli Randevu Sistemi'ni daha geniş ve kapsamlı hale getireceklerini dile getiren Bakan Tekin, "Üçüncü olarak, aile ile okul arasındaki irtibatı daha da sağlamlaştırıyoruz. İki yıl önce başlattığımız ‘Veli Randevu Sistemi'ni daha etkin hale getirecek, okul-aile-rehberlik sürecini gündelik eğitim hayatının tamamında daha canlı ve işlevsel olmasını temin edeceğiz. Dördüncü olarak, dijital bağımlılık vb. risklere karşı velilerimize yönelik destek ve danışma hattını kısa süre içinde devreye alıyoruz. Anne-babalarımızın çocuklarının maruz kaldığı dijital içerikleri daha yakından tanıması, riskleri daha erken fark etmesi ve gerektiğinde hızlı destek alabilmesi için yeni bir destek imkanı oluşturacağız. Beşinci olarak, öğretmenlerimize ve okul yöneticilerimize kriz yönetimi, sınıf içi müdahale, erken uyarı işaretleri fark etme ve riskli durumlara doğru tepki verme konularında kapsamlı eğitimlerimize devam edeceğiz. Öğretmenimizi okul iklimini ayakta tutan en güçlü rehber olarak desteklemeyi sürdüreceğiz" şeklinde konuştu. "ÇOCUĞUN İÇ DÜNYASINI DİKKATE ALAN YAKLAŞIMLARLA NETİCE ALACAĞIMIZI BİLİYORUZ" Çocuklara yönelik psikososyal destek süreçleri ile öğretmenin öğrenciyle daha yakından ilişki kuracağını vurgulayan Bakan Tekin, "Altıncı olarak, öğrencilerimiz için psikososyal destek mekanizmalarını daha da güçlendirecek halihazırda 23 ilimizde pilot olarak yürüttüğümüz 'Duygu, Değer Temelli Dijital Esenlik Proje'mizi genişleterek ülke sathına yaygınlaştıracağız. Çocuğun iç dünyasını dikkate alan yaklaşımlarla netice alacağımızı biliyoruz. Bu sebeple koruyucu, önleyici ve iyileştirici bütün araçları birlikte işleteceğiz. Yedinci olarak, riskleri erkenden fark eden, etkili ve zamanında müdahale üreten rehberlik kapasitemizi daha hassas hale getireceğiz. Çocuklarımızın sessizce içine kapandığı, görünürde fark edilmeyen ama zamanla derinleşen kırılma alanlarını daha erken öngörebilen, uygun destek mekanizmalarını vakit kaybetmeden devreye alabilen yapay zeka desteğiyle rehberlik sistemimizi daha güçlü bir hale getireceğiz" dedi. "TÜM TEDBİRLERİMİZİ KAMUOYUYLA PAYLAŞACAĞIZ" Alınacak tedbirler kapsamında İçişleri Bakanlığı ile ortak bir şekilde bazı okullarda devriye araçlarının yer almasını sağlayacaklarının altını çizen Bakan Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Güncel bir biçimde tamamlanan tüm tedbirlerimizi kamuoyuyla paylaşacağız. Onun dışında Cumhurbaşkanı Yardımcımızın koordinasyonunda 6 aylık uzun vade tedbirlerimizle ilgili bakanlıklar ve yasama organıyla beraber süreci ele alacağız. Çünkü bunların bir kısmı, başka bakanlıkların da olayın içerisine dahil olmasını gerektiriyor. Bir kısmı da Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde milletvekillerimizin katkısıyla, onların desteğiyle çıkaracağımız yasal düzenlemelerle mümkün olabilecek. Dolayısıyla bunların hepsini güncel bir biçimde kamuoyuyla paylaşacağız. Bazı okullarımızda belli aralıklarla devriye araçlarının çalışması gibi etkinlikleri biz zaten sürekli planlıyorduk. Bu rutinin dışında ihtiyaca göre yine aynı şekilde valilerimizle ve kaymakamlarımızla bu toplantıları daha sık yapıp, teklifleri farklılaştıran lokal özelliklere göre adımlar atacağız. Şimdi İçişleri Bakanlığımızla yaptığımız tedbirler şu şekilde yürüyecek. Biz okullarımızda hangi tür tedbir alacağımıza ve bu tedbirin ihtiyaç duyduğu fiziki yatırım neyse okulun inşa sürecinden tutun, okuldaki dedektör ve x-ray cihazlarına kadar okulların fiziki özelliklerine göre tedbirleri tekrar masaya yatırıyoruz."

Ümit Özdağ: "Baronlar dururken torbacı kovalamayın" Haber

Ümit Özdağ: "Baronlar dururken torbacı kovalamayın"

"Cumhuriyet Çocukları Gururla Kutluyor" 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla açıklamalarda bulunan Ümit Özdağ, bayramın sadece bugünün çocuklarına değil, Cumhuriyet tarihini yaşayan herkese ait olduğunu vurguladı. Ancak son günlerde yaşanan okul saldırılarına değinen Özdağ, çocukların eğitim sisteminde güvende olmadığını savundu. Eğitimde Tarikat Eleştirisi Milli Eğitim Bakanlığı'nın pedagojik ilkeleri ihlal ederek tarikat ve cemaatlerle iş birliği yaptığını öne süren Özdağ, "Bu uygulama gençlerimizi küresel rekabetten alıkoyuyor. PISA ve üniversite başarı sıralamaları ortadadır" dedi. "Baronlar Dururken Torbacı Bacağı Kırmayın": Okul önlerindeki uyuşturucu ve sanal kumar tehlikesine dikkat çeken Özdağ, "Baronlarla tanışık olup torbacıların bacağını kırmanın faydası yok. Önce baronların bacağı kırılmalı" ifadelerini kullandı. Demografik Tehlike Türkiye'de doğum oranlarının 1,4’e düştüğünü hatırlatan Özdağ, "Erdoğan üç çocuk diyor ama asgari ücretli bir aile üç çocuğa nasıl bakacak? Toplum hızla fakirleşiyor" dedi. AB ve Ekonomi Çıkışı Özdağ, Avrupa Birliği yetkilisi Ursula von der Leyen'in Türkiye'yi Rusya ve Çin ile aynı kategoride "tehdit" olarak görmesine de tepki gösterdi: AB İlişkileri Avrupa Birliği ile mevcut "tam üyelik" oyununun sürdürülebilir olmadığını belirten Özdağ, "Gümrük Birliği’ni sona erdireceğiz. Yerine 'Serbest Ticaret Bölgesi' modelini kuracağız" dedi. Özelleştirme Tepkisi Alsancak Limanı ve otoyolların özelleştirilme çabalarını eleştiren Özdağ, "65-70 milyar dolar kazanacağımız varlıkları 6-7 milyar dolara satıyorlar. Biz bütün bu süreçleri durduracağız" uyarısında bulundu. "Ekonomide Rasyonel Çöküş" Yeni Şafak gazetesinin manşetine atıfta bulunan Özdağ, iktidarın kendi yayın organlarının bile ekonomideki çöküşü kabul ettiğini söyledi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.