SON DAKİKA
Hava Durumu

#Öğrenciler

Söz Bursa - Öğrenciler haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Öğrenciler haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ÇEK’in "Kır Çiçekleri" mezun oldu: Duygu dolu mezuniyet! Haber

ÇEK’in "Kır Çiçekleri" mezun oldu: Duygu dolu mezuniyet!

Çağdaş Eğitim Kooperatifinin onur ve gurur abidesi olan Güler-Osman Köseoğlu Ortaöğretim Kız Öğrenci Yurdu, 2025-2026 dönemi mezunlarını törenle uğurladı. BUSİAD Evinde düzenlenen mezuniyet gecesinde hem yeni bir başlangıcın sevinci, hem vedanın hüznü bir arada yaşandı. Törene, ÇEK önceki dönem başkanlarından Buğra Küçükkayalar, ÇEK Yönetim Kurulu Üyesi ve Kız Yurdu Yürütme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu, Yönetim Kurulu Üyesi Şükran Yılmaz Soğukpınar, Kız Yurdu Yürütme Kurulu Üyesi Nilgün Can, Güler-Osman Köseoğlu Ortaöğretim Kız Öğrenci Yurdu Müdürü Ayşen İnci, öğrenciler, veliler ve davetliler katıldı. Programda konuşan Ayşen İnci, “Bugün bir dönemin sonunu, umut dolu yeni bir başlangıcın da ilk adımlarını birlikte yaşıyoruz. Sizler, bu ülkenin umudu, geleceğin güçlü ÇEK kızlarısınız.” ifadelerini kullandı. Prof. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu da yaptığı konuşmada, öğrencilerin eğitim süreçleri boyunca gösterdikleri gelişim, emek ve kararlılığa dikkat çekerek, gelecekte de başarılı bireyler olacaklarına inandığını ifade etti. Prof. Dr. Küçüksüleymanoğlu, Kır Çiçekleri projesine güvenen, katkı sunan gönüllülere, destekçilere ve emeği geçen herkese teşekkür etti. Buğra Küçükkayalar da öğrencilere yeni hayatlarında başarılar dileyerek, Kır Çiçekleri projesinin daha geniş kitlelere ulaşması için öğrencilerin de bu projeyi ve kazandırdığı değerleri her platformda anlatmalarının önemine vurgu yaptı. Yurdun 2019-2020 dönemi mezunlarından Nurgül Acar da programda söz alarak duygu dolu bir konuşma yaptı. Konuşmaların ardından ÇEK Yönetim ve Yurt Yürütme Kurulu üyeleri ile öğretmenler, mezun Kır Çiçeklerine diplomalarını takdim etti. Mezun olan öğrenciler tek tek söz alarak “Kır Çiçekleri Okusun Diye” projesinin hayatlarına kattığı değerlerin kendileri için çok kıymetli olduğunu belirterek, ÇEK ailesinin bir parçası olmaktan duydukları mutluluğu dile getirdi. Programın devamında toplu fotoğraf çekimi gerçekleştirildi ve kep atma törenine geçildi. Mezuniyet belgelerini alan öğrencilerin heyecanı ve mutluluğu törene anlam katarken, gece kep atma töreni, tören pastasının kesilmesi ve mezuniyet eğlencesiyle sona erdi. Öğrenciler, bu özel günü unutulmaz anılarla tamamladı.

Bursalı miniklerden alkış alan hareket: Kanserle savaş için... Haber

Bursalı miniklerden alkış alan hareket: Kanserle savaş için...

Kükürtlü Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu 3/E sınıfı öğrencileri, Bursa Kanserle Savaş Derneği yararına sahneledikleri tiyatro gösterisiyle izleyenlerden büyük alkış aldı. Uğur Mumcu Sahnesi’nde gerçekleştirilen etkinlikte öğrenciler, hem sanatsal performansları hem de verdikleri anlamlı mesajlarla takdir topladı. ‘Kitapların Kanatlarında Uçmaya Hazır mısınız?’ temasıyla sahnelenen gösteride 42 öğrenci, Dünya ve Türk edebiyatının klasik eserlerinden uyarlanan hikaye ve kesitleri başarıyla canlandırdı. Aylar süren hazırlık sürecinin ardından sahneye çıkan öğrenciler, profesyonel sanatçıları aratmayan performanslarıyla seyircilerden tam not aldı. Gösteri boyunca dostluk, dürüstlük, sevgi, yardımlaşma, empati, çalışkanlık ve iyilik gibi evrensel değerler ön plana çıkarılırken, kitap okumanın önemi de etkileyici sahnelerle vurgulandı. Minik oyuncuların sahne hakimiyetleri, ezber başarıları ve karakterlere kattıkları yorumlar izleyiciler tarafından uzun süre alkışlandı. Gecenin mimarı olan sınıf öğretmeni ve sanat yönetmeni Aynur Akdoğan, yıl boyunca devam eden kitap okuma projelerinin bu anlamlı tiyatro gösterisiyle taçlandığını belirtti. Sanatın eğitici ve birleştirici gücüne dikkat çeken Akdoğan, etkinliğin çocukların yalnızca akademik başarılarıyla değil, sosyal sorumluluk bilinci ve sanatsal yetenekleriyle de örnek olabileceklerini gösterdiğini ifade etti. Hazırlık sürecinde kendilerine destek veren ve gösteride rol alan tiyatro kökenli ve Bursa Turist Rehberleri Odası Kurucu Başkanı Ersen Yelkenkaya’ya teşekkür eden Akdoğan, projeye katkı sunan herkese minnettarlığını dile getirdi. Gece, Bursa Kanserle Savaş Derneği Başkanı Ümit Ecemiş’in, Aynur Akdoğan ve Ersen Yelkenkaya’ya plaket takdim etmesi, öğrencilere ise teşekkür belgelerinin verilmesiyle sona erdi. Sanat, eğitim ve sosyal sorumluluğu bir araya getiren etkinlik, izleyicilerin hafızalarında unutulmaz bir iz bıraktı.

Kır Çiçekleri “Sevgili Doktor” oyunuyla sahneye çıktı Haber

Kır Çiçekleri “Sevgili Doktor” oyunuyla sahneye çıktı

Güler-Osman Köseoğlu Ortaöğretim Kız Öğrenci Yurdu öğrencileri (Kır Çiçekleri), uzun süredir hazırlandıkları tiyatro gösterisiyle sanatseverlerle buluştu. Yönetmenliğini Alparslan Çolak’ın üstlendiği “Sevgili Doktor” adlı oyun, 16 Mayıs 2026’da ÇEK Sanat GKM’de sahnelendi. Gösteri öncesinde fuaye alanında düzenlenen kokteylde davetliler bir araya gelirken geceye, ÇEK Yönetim Kurulu Üyeleri Kubilay Aydın, Prof. Dr. Rüçhan Uz, Şükran Yılmaz Soğukpınar, Yürütme Kurulu Üyesi Nilgün Can ile Eğitim ve Bilim Kurulu Üyesi Nuray Yılmaz katıldı. Dünyaca ünlü Rus yazar Anton Çehov’un kısa oyunlarından uyarlanan ve Neil Simon tarafından tiyatroya kazandırılan “Sevgili Doktor”, öğrencilerin başarılı performanslarıyla izleyiciyle buluştu. Sahnedeki oyunculuklarıyla zaman zaman duygu dolu, zaman zaman mizahi anlar yaşatan öğrenciler, seyircilerden büyük alkış aldı. Bir dönem boyunca özveriyle çalışan öğrenciler, sahne performanslarıyla profesyonel bir atmosfer oluştururken, sahnelenen oyun da sanatın birleştirici gücünü bir kez daha ortaya koydu. Yoğun katılımla gerçekleşen gecenin sonunda öğrenciler ayakta alkışlandı. Program kapsamında ÇEK Yönetim Kurulu Üyesi Kubilay Aydın tarafından Yönetmen Alparslan Çolak’a çiçek ve teşekkür belgesi takdim edildi. 15 Haziran’da ikinci kez sahnelenen oyun, izleyenlerden yine büyük alkış alarak sezon finali yapmış oldu. Oyunda görev alan Kır Çiçekleri, önümüzdeki dönem yeni bir oyuna daha hazırlanarak izleyicileri tiyatronun büyülü dünyasıyla yeniden buluşturmayı hedefliyor.

İnegöl'de 1100 yıllık gelenek: 1087 Meslek Liseli Şed kuşanarak mezun oldu! Haber

İnegöl'de 1100 yıllık gelenek: 1087 Meslek Liseli Şed kuşanarak mezun oldu!

Bursa’nın İnegöl ilçesinde Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinden mezun olan 1087 öğrenci, asırlık Ahilik geleneğini yaşatan şed kuşanma töreni ile mezuniyet heyecanı yaşadı. Ahilik geleneği kapsamında gerçekleştirilen törende öğrenciler, yaklaşık 1100 yıl öncesine dayanan mesleki gelenekleri temsili olarak canlandırdı. Selçuklu döneminde ticaret ve esnaf hayatında önemli bir yere sahip olan Ahilik kültürüne uygun olarak düzenlenen programda, öğrenciler mezuniyetlerini geleneksel bir törenle taçlandırdı. İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen şed kuşanma programı, Amfi Açık Hava Gösteri Merkezi’nde gerçekleştirildi. Törende öğrenciler, eğitim hayatlarının bir dönemini geride bırakırken meslek hayatlarına da ilk adımlarını attı. Programda Ahilik kültürünün temel değerleri olan dürüstlük, dayanışma, meslek ahlakı ve emeğe saygı vurgulandı. Mezun olan öğrenciler, kendileri için hazırlanan özel törenle şedlerini kuşanarak yeni bir başlangıca adım attı. Sezai Karakoç Ortaokulu folklor gösterisinin ardından törende konuşan Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Zengin. "Bugün burada, köklü tarihimizin, milli ve manevi değerlerimizin en güzel tezahürlerinden biri olan Ahilik kültürünü yaşatmak ve geleceğimizin teminatı olan evlatlarımızın şed kuşanma heyecanına ortak olmak üzere bir aradayız. Hepinizi en kalbi duygularımla, saygı ve muhabbetle selamlıyorum. İnegöl’ümüz, sanayisi, üretimi ve istihdam gücüyle ülkemizin lokomotif ilçelerinden biridir. Bu dinamik yapıyı ayakta tutan ve geleceğe taşıyan en büyük güç ise kuşkusuz eğitim ordumuz ve nitelikli gençliğimizdir. Bugün ilçemizde lise düzeyinde eğitim veren 34 resmi ve özel okulumuzda toplam 14.381 öğrencimiz geleceğe hazırlanmaktadır. Bu 34 lisemizin 9’u Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olup, bu okullarımızın tamamı devletimizin himayesinde, güçlü bir altyapıyla eğitim vermektedir. Ayrıca 1 adet Mesleki Eğitim Merkezimiz (MESEM) ile çıraklık ve kalfa eğitimiyle de esnafımızın yanındayız. Meslek liselerimizde bugün tam 20 alan ve 54 farklı dalda eğitim verilmekte; sanayimizin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağı buralarda filizlenmektedir." dedi. İlçedeki tüm liselerin 12. sınıflarında öğrenim gören 3 bin 76 öğrencinin mezuniyet heyecanı yaşadığını belirten Zengin," Ne mutlu bizlere ki, bu mezunlarımızın yüzde 35’ini, yani 1.087 tanesini meslek liselerimizden memleketimizin üretimine, sanayisine ve istihdamına kazandırıyoruz. Bugün burada, bu başarılı mezunlarımızı temsilen 534 öğrencimiz şed kuşanarak meslek hayatlarına ilk temsili adımı atacaktır. Bizler, evlatlarımızı sadece akademik bilgiyle donatmayı yeterli görmüyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızın ortaya koyduğu "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" doğrultusunda, ahlaklı, erdemli ve millete hizmet sevdalısı bir nesil yetiştirmenin gayretindeyiz. İşte tam da bu vizyonla; "Maarifine Kalbinde Marifetli Gençlik" vurgusunu her okulumuzda, her atölyemizde hayata geçirdik. Öğrencilerimizi sadece elleriyle değil, gönülleriyle de üreten, kalplerindeki marifeti işine yansıtan gençler olarak yetiştirdik ve bugün bu düsturla mezun ediyoruz. Bunun en güzel örneğini, öğrencilerimizin canla başla yer aldığı "Ben Her Yerde Varım" projesinde gördük. Gençlerimiz bu proje kapsamında mesleki becerilerini toplumsal yardımlaşma duygusuyla birleştirdiler. İhtiyacı olanın imdadına koştular, tamir ettiler, inşa ettiler, dokundukları her gönülde iz bıraktılar. İnanıyorum ki evlatlarımız, okullarımızda kazandıkları bu yardımlaşma ve dayanışma ruhunu, yarın adım atacakları meslek hayatlarına da en güzel şekilde yansıtacaklardır. Sevgili Gençler; Ahilik; sadece bir meslek örgütlenmesi değil; dürüstlüğün, sevginin, dostluğun, cömertliğin ve hakka saygının birleştiği bir yaşam felsefesidir. Ahi, elini, sofrasını ve kapısını açık tutan; gözünü, dilini ve belini bağlı tutandır. Meslek liselerimizde sizleri tam olarak bu ahilik kültürü ve düsturuyla yetiştirmeye gayret ettik. Bugün belinize bağlanacak olan şed; sadece mesleki bir unvan değil, dürüst ticaretin, helal kazancın ve ahlaklı bir usta olmanın omzunuza yüklediği kutlu bir sorumluluktur. Sanatınızı icra ederken doğruluktan, adaletten ve ahlaktan asla ödün vermeyin. Bu duygularla, evlatlarımızın yetişmesinde emeği geçen tüm idareci ve öğretmenlerimize, bizlerden desteklerini hiçbir zaman esirgemeyen saygıdeğer velilerimize ve iş dünyamızın kıymetli temsilcilerine şükranlarımı sunuyorum. Mezun olan tüm öğrencilerimizi tebrik ediyor, şed kuşanarak meslek hayatına ilk adımını atan gençlerimize helal ve bereketli kazançlar, muvaffakiyet dolu bir gelecek diliyorum. Bu programın hazırlanmasında emeği geçen Şube Müdürümüz Fırat Korkmaz’a, meslek lisesi müdürlerimize, desteklerinden dolayı Belediye Başkanımız Alper Taban’a ve her çalışmamızda yanımızda olan Kaymakamımız Eren Arslan’a teşekkür ederim. Müsiad başkanı Sinan Yazaroğluna programa verdiği desteklerden dolayı teşekkür ederim." şeklinde konuştu. Belediye Başkan vekili Hasan Aydın ise," Şahsım ve İnegöl Belediye Başkanımız Alper Taban Bey'in sevgi, saygı ve selamlarını iletiyorum. Gecenin bu saatinde bizleri böyle güzel bir programda toplayan İlçe Milli Eğitim Müdürüme, müdürlerime, öğretmenlerime ve öğrencilerime emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sizleri böyle kalabalık, canlı, heyecanlı görmek hakikaten bizi ziyadesiyle memnun etti. İnegöl her zaman söylüyoruz, yeşiliyle, mobilyasıyla, Oylatıyla, köftesiyle meşhur bir yer. Aynı zamanda müteşebbis ruhlu insanların çok olduğu o sebepten belli böyle bir güzel yerdeyiz. Sanatkarları, zanaatkarları, çiftçileri, işçileri, patronları, hepsiyle beraber. Gençler, siz bu akşam yani İnegöl'de bilmiyorum ama 34 tane lise varsa bunun 10 tanesi teknik ve meslek lisesi. Bunlardan bin küsur öğrenci mezun oldu. Bunun 500 küsür bugün inşallah ahilik töreniyle şet kuşanacaklar. Gençler siz bu akşam ahilik töreninde şetle beraber şet kuşağıyla beraber aynı zamanda bu insanların içinde sorumluluk alan, işini itinayla yapan gençler olarak görmek istiyoruz." dedi. Konuşmaların ardından tarihi mehterin mini konseri beğeni topladı. Program duaların ardından öğrencilerin bellerine şed bağlamayla son buldu.

Şahinkaya'da yaşamdan dersler: Ünlü isimler buluştu Haber

Şahinkaya'da yaşamdan dersler: Ünlü isimler buluştu

Şahinkaya Eğitim Kurumları tarafından düzenlenen Tea&Talk Yaşamdan Dersler konferansları, farklı alanlarda önemli deneyimlere sahip isimleri öğrencilerle buluşturmaya devam ediyor. Kariyer yolculuklarından yaşam mücadelelerine, girişimcilikten kişisel gelişime uzanan söyleşilerde öğrenciler; yalnızca meslekleri değil, hayatın içinden gerçek deneyimleri de dinleme fırsatı buluyor. Murat Evke: “Başarıya Giden Yolun Temeli Deneyimdir” Tea&Talk etkinliğinin konuğu olan RUMELİSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Mimar Murat Evke, öğrencilerle mesleki gelişim, kariyer yolculuğu ve yaşam deneyimleri üzerine samimi bir söyleşi gerçekleştirdi. Öğrencilere kendilerini geliştirirken ilgi duydukları sektörleri yakından tanımalarının ve o alanlarda araştırma yapmalarının büyük önem taşıdığını ifade eden Evke, gelecekte seçebilecekleri mesleklere erken yaşta yaklaşmanın doğru kariyer kararları açısından önemli bir avantaj sağladığını belirtti. Mezuniyet sonrası hızlı bir şekilde üst pozisyonlarda çalışma isteğini anlayabildiğini dile getiren Evke, mesleki deneyimin başarı yolculuğundaki en kritik unsurlardan biri olduğuna dikkat çekti. Deneyim kazanmadan bir mesleğin tüm yönlerine hâkim olmanın mümkün olmadığını ifade eden Evke, sabırlı ve gelişime açık bir kariyer yolculuğunun önemine değinerek öğrencilerine şu sözlerle seslendi: “Ne iş yaparsanız yapın, sevdiğiniz işi yapın. İnsan ancak keyif aldığı işte gerçekten başarılı ve mutlu olabilir.” İlker Cumbul: “En Güçlü Sermaye Eğitim ve Doğru Çevredir” Yaşamdan Dersler buluşmasının bir diğer konuğu olan Teleferik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İlker Cumbul ise öğrencilerle üniversite yaşamı, kariyer planlaması ve sosyal çevrenin başarı üzerindeki etkisi üzerine konuştu. Üniversite hayatının yalnızca akademik bilgiyle sınırlı olmadığını vurgulayan Cumbul, öğrencilik yıllarının; akıllı, üretken ve ilham veren insanlarla bir arada bulunmak, güçlü dostluklar kurmak ve sosyal kulüpler aracılığıyla farklı deneyimler kazanmak açısından büyük önem taşıdığını ifade etti. “En iyi itibar eğitimle kazanılır.” sözleriyle eğitimin bireyin yaşamındaki en güçlü sermayelerden biri olduğuna dikkat çeken Cumbul, başarının yalnızca çok çalışmakla değil; doğru çevre, doğru bakış açısı ve kişinin kendi sorumluluğunu üstlenmesiyle mümkün olduğunu söyledi. Öğrencilere kendilerini kurban psikolojisine hapsetmeden hayata aktif katılmaları gerektiğini belirten Cumbul, gençlere bu yaşlarda kuracakları dostlukların ve yaşayacakları deneyimlerin kıymetini bilmeleri yönünde tavsiyelerde bulundu. Bennur Karaburun: “Dibe Vurduğumuz Anlar, En Büyük Sıçramaların Başlangıcıdır” Tea&Talk Yaşamdan Dersler etkinliğinde öğrencilerle bir araya gelen 25. ve 26. Dönem Bursa Milletvekili Bennur Karaburun ise yaşam mücadelesiyle şekillenen etkileyici hayat hikâyesini paylaştı. Hayatını değiştiren trafik kazasının ardından yaşadığı sağlık sürecini anlatan Karaburun, “5 dakikalık yol” düşüncesiyle emniyet kemeri takılmamasının nelere mal olabileceğine dikkat çekti. Kaza sonrası yapılan yanlış müdahaleler nedeniyle fiziksel hasarın daha da büyüdüğünü ifade eden Karaburun, buna rağmen yaşam mücadelesinden hiçbir zaman vazgeçmediğini söyledi. Yurt dışında uygulanan kök hücre tedavileri üzerine araştırmalar yaptığını ve gördüğü tedavilerin ardından yeniden yüzmeye başladığını anlatan Karaburun, sağlık süreci nedeniyle eğitim hayatında büyük zorluklar yaşadığını ancak annesinin motivasyonu sayesinde eğitimden kopmadığını ifade etti. Tekstil, işletme ve sosyal hizmetler alanlarında üniversite eğitimlerini tamamlayan Karaburun, bugün dördüncü üniversitesi olarak adalet bölümünde eğitimine devam ettiğini belirtti. Milletvekilliği sürecine de değinen Karaburun, TBMM tarihinde ilk kez kendisi için rampa sistemi oluşturularak yemin töreninin gerçekleştirildiğini anlattı. Konuşmasının sonunda öğrencilere hayatın zorlukları karşısında vazgeçmemenin önemini hatırlatan Karaburun, “Demirin dövüldüğünü zannederiz ama aslında şekilleniyormuş.” sözleriyle yaşanan her deneyimin insanı güçlendirdiğini vurguladı.

Eğitim çınarına gözyaşlarıyla veda: Yazdan Taşdemir son yolculuğuna uğurlandı Haber

Eğitim çınarına gözyaşlarıyla veda: Yazdan Taşdemir son yolculuğuna uğurlandı

Bursa'nın İnegöl ilçesinde yakalandığı amansız hastalık nedeniyle hayatını kaybeden okul müdürü Yazdan Taşdemir için görev yaptığı Küçükçalık Anadolu Lisesi'nde veda töreni düzenlendi. Bir süredir tedavi gördüğü hastanede vefat eden ve 39 yıldır görevini sürdüren 2 çocuk babası Yazdan Taşdemir'in ölümü eğitim camiasını yasa boğdu. Bugün öğle namazı öncesinde okul bahçesinde gerçekleştirilen törene okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve yakınları katıldı. Törende duygu dolu anlar yaşanırken, öğrenciler ve mesai arkadaşları gözyaşlarına hakim olamadı. Taşdemir'in meslek hayatı boyunca eğitime verdiği katkılar ve öğrencileriyle kurduğu yakın ilişki törene katılanlar tarafından sık sık dile getirildi. Tören alanında öğretmen ve öğrenciler Taşdemir'in tabutunun üzerine gül bıraktılar. Törende bir konuşma yapan İlçe Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Zengin, "Ne diyeceğimi bilmiyorum. Sadece şunu söyleyeyim; sana ölüm hiç yakışmadı. Daha yapacak çok şeylerimiz vardı. Bu devlet için, bu millet için, bu öğrenciler için. Seni tarif et deseler vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır. Belki de en çok sana yakışıyordu. Yaptığın her şeyi vatan aşkıyla, millet aşkıyla, bir nesli yetiştirmek için, bir nesle adanmışlık için sağlığını bile hiçe atarak rahatsızken bile okula geldi. Çok iyi biliyorum. Zaman zaman dertleşirdik, bir büyüğüm olarak ondan akıl alırdım, uymuş olduğum tavsiyelerde hiçbir zaman yanılmadım. Belki fizik olarak aramızdan ayrılıyor olabilir ama hepimizin kalbinde. Bu çok önemli. Kalplerde yer etmek, kalplerde var olmak insan için en önemli unsurlardan bir tanesi. Hani dedim ya kendisinden çok tavsiyeler alırdım. Bugün en büyük tavsiyesini bize verdi. Dünyanın oyun ve eğlenceden ibaret olduğunu, asıl olanın ahiret olduğunu ve hepimizin bir gün oraya gideceğini bizlere burada gösteriyor. Biz hakkımızı helal ediyoruz. İnşallah kendisi de bizlere hakkını helal eder" dedi. "ÖRNEK BİR İNSAN" İnegöl Belediye Başkan Yardımcısı Emin Dündar ise, "Bir eğitim neferi, örnek bir insan olmuştur. Yetiştirdiği öğrencilerle, dokunduğu hayatlarla ve bıraktığı güzel hatıralarda kendisi yaşamaya devam edecektir. Acımız büyük, ancak inanıyoruz ki geride bırakılan güzel hizmetler insanlar için en iyi mirastır. Merhum hocamıza Allah'tan rahmet, ailesine, yakınlarına, öğrencilerine ve tüm eğitim camiasına şahsım ve Belediye Başkanımız Alper Taban adına sabır ve başsağlığı diliyorum" diye konuştu. "GECE GÜNDÜZ ÇALIŞAN BİR VATANPERVER HOCAMIZI KAYBETMİŞ OLMANIN ACISINI YAŞIYORUZ" Keles Belediye Başkanı Ali Doğru ise konuşmasında, "Boğazımızın düğümlendiği bir yerdeyiz. Rahatsızlığını duyduğum andan itibaren hem eşinden hem de yakın dostlarından bilgi almaya, haber almaya çalıştım. Biraz önce evladı bahsetti ya, hep umutluyduk. Şu bakışındaki tebessüm hep gözümün önünde canlandı. Dün cenaze haberini aldığımda inanın taziye mesajlarını gördüm, hiçbir şey yazamadım. Yazmaya yeltendim, yazamadım. Uzun yıllar birlikte çalıştık. Ben İnegöl'de 25 yıl görev yaptım. Öğretmenliğinde kendisini tanıdım ve müdür yardımcısıydı. Vefalı bir insan olarak sürekli gülen, tebessüm eden, gece gündüz çalışan bir vatanperver hocamızı kaybetmiş olmanın acısını yaşıyoruz. Rabbim rahmet eylesin, ailesine, yakınlarına, tüm dostlarına baş sağlığı diliyorum. Bizden hakkımız varsa helaldir, umarım kendisi de bizlere hakkını helal eder" ifadelerini kullandı. "ÖĞRETMENLER BİZLERE HEP DOĞRUYU GÜZELİ ÖĞRETİR" İnegöl Kaymakamı Eren Arslan da törende şöyle konuştu: "Yani meslek hayatımda yüzlerce konuşma, binlerce konuşma yaptık, her gün konuştuk ama gerçekten bugün konuşmak çok zor. Çok kıymetli bir mesai arkadaşımı, çok kıymetli bir vatan evladını, çok kıymetli bir öğretmenimizi bugün sonsuz hayatına, gerçek hayatına uğurluyoruz. Öğretmenler bizlere hep doğruyu, güzeli öğretir. Yazdan hocamız da bugün bir kez daha bize hakikaten son dersini veriyor. İnsanlık dersini veriyor, insan olmanın, hayatın nasıl yaşanması gerektiğini bence anlatıyor. İnsanlar, hepimiz, her canlı fanidir ve bir gün ölümü tadacaktır. Gerçek hakikat budur. Ama fikirler ölmez, eserler ortada kalır. Hocamızın da binlerce eseri, evlatları, öğrencileri inşallah onun ideallerini, onun azmini, onun vatanseverliğini, onun adamlığını ve adanmışlığını yaşatacaktır. Hepimiz içinde böyle bir hayatı Rabbim nasip etsin. Hepimizin başı sağ olsun, eğitim camiamızın başı sağ olsun. Rabbim mekanını cennet eylesin. Rabbim başta hanımefendi ve evlatları ve tüm yakınları olmak üzere hepimize sabırlar nasip etsin. Varsa bir hakkımız helal olsun." Konuşmaların ardından okul bahçesinde yapılan duaların akabinde Taşdemir son yolculuğuna uğurlandı.

Kestel Belediye Başkanı Ferhat Erol 23 Nisan'da çocuklarla Haber

Kestel Belediye Başkanı Ferhat Erol 23 Nisan'da çocuklarla

Kestel Belediye Başkanı Ferhat Erol, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı münasebetiyle Musa Amca İlkokulu öğrencileriyle bir araya geldi. Programda minikler, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışını canlandırarak bayram coşkusunu meclis salonuna taşıdı. Kestel Belediyesi Meclis Salonu'nda gerçekleşen programda minik öğrenciler, hazırladıkları gösterilerle Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışındaki tarihi ruhu bir kez daha sahneye taşıdı. Programın ardından çocuklarla yakından ilgilenen Başkan Erol, öğrencilerle sohbet ederek bayram sevincine ortak oldu. Miniklerle hatıra fotoğrafları çektiren Başkan Erol, etkinlik sonunda çocuklara Bursaspor bayrağı ve çeşitli hediyeler takdim etti. Program sonrası değerlendirmede bulunan Kestel Belediye Başkanı Ferhat Erol, 23 Nisan'ın sadece bir bayram değil, aynı zamanda milli egemenliğin çocuklara emanet edildiği çok özel bir gün olduğunu vurguladı. Başkan Erol, "23 Nisan, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün çocuklara armağan ettiği ve milletimizin geleceğini emanet ettiği en kıymetli bayramlardan biridir. Bugün burada çocuklarımızın gözlerindeki heyecanı ve mutluluğu görmek bizler için en büyük gurur. Onların bu bilinçle yetişmesi, ülkemizin yarınları adına en büyük teminattır" dedi. BAŞKAN EROL, "EVLATLARIMIZIN ÖZGÜVENİ, CESARETİ VE HEYECANI BİZLERE UMUT VERİYOR" Çocukların sergilediği performansların büyük bir anlam taşıdığını ifade eden Başkan Erol, "Bugün burada sadece bir gösteri izlemedik, aynı zamanda milli egemenliğin ruhunu bir kez daha hissettik. Evlatlarımızın özgüveni, cesareti ve heyecanı bizlere umut veriyor. Onların daha güçlü, daha bilinçli bireyler olarak yetişmesi için tüm imkânlarımızla yanlarında olmaya devam edeceğiz" diye konuştu. Kestel Belediyesi'nin çocuklara yönelik sosyal, kültürel ve eğitsel çalışmalarını sürdüreceğini belirten Başkan Erol, geleceğin teminatı olan çocuklar için projeler üretmeye devam edeceklerini ifade etti.

Nuri Erbaklı öğrenciler yazdı, Mehmet Erbak destekledi Haber

Nuri Erbaklı öğrenciler yazdı, Mehmet Erbak destekledi

Nuri Erbak Ortaokulu öğrencilerinin kaleminden çıkan “Nuri Erbak’tan Küçük Kalemler” projesinin 3. kitabı yayımlandı. Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini özgün bir şekilde ifade ettiği eser, edebiyata ilgi duyan genç yeteneklerin gelişimine katkı sunmayı amaçlıyor. Proje kapsamında öğrenciler; hikâye, şiir ve deneme türlerinde kaleme aldıkları yazılarla hem üretmenin hem de eserlerini kitaplaştırmanın mutluluğunu yaşadı. Okul yönetimi ve öğretmenlerin rehberliğinde hazırlanan üçüncü kitap, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmelerinin yanı sıra özgüven kazanmalarına da önemli katkı sağladı. Eğitim camiası tarafından ilgiyle karşılanan çalışma, okulun kültürel ve sanatsal faaliyetlerine değer katan örnek projeler arasında yer aldı. Kitabın hazırlanmasında emeği geçen okulun Türkçe öğretmenlerine özverili çalışmaları ve öğrencileri yazmaya teşvik eden katkıları dolayısıyla teşekkür edildi. Proje kapsamında ayrıca 23. Bursa Kitap Fuarı’nda “Küçük Kalemler” söyleşisi gerçekleştirildi. Öğrencilerin aktif olarak katıldığı söyleşide, yazarlık süreci, kitapta yer alan eserlerin ortaya çıkış hikâyeleri ve öğrencilerin edebiyata bakış açıları paylaşıldı. Söyleşi, fuar ziyaretçileri tarafından ilgiyle takip edilirken öğrenciler için önemli bir deneyim ve motivasyon kaynağı oldu. Uludağ İçecek’in Onursal Başkanı Mehmet Erbak’ın eğitime verdiği destekle kitabın basım süreci tamamlandı. Öğrencilerin gelişimine sunduğu katkılar dolayısıyla Erbak’a teşekkür edilirken, bu anlamlı destek okul camiası tarafından memnuniyetle karşılandı. Okul Müdürü Taha Karagöz yaptığı açıklamada, “Öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini kaleme dökerek bir eser ortaya koymaları bizler için büyük bir gurur kaynağıdır. Bu süreçte bizlere destek olan Sayın Mehmet Erbak’a ve emeği geçen Türkçe öğretmenlerimize teşekkür ediyor, öğrencilerimizin başarılarının artarak devam etmesini diliyorum” ifadelerini kullandı. “Nuri Erbak’tan Küçük Kalemler 3” kitabı, genç yazarların geleceğe umutla bakmasını sağlarken, okulun edebiyat alanındaki üretkenliğini bir kez daha ortaya koydu. Projenin ilerleyen yıllarda da devam etmesi planlanıyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.