SON DAKİKA
Hava Durumu

#Nevşehir

Söz Bursa - Nevşehir haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Nevşehir haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ASELSAN Çocuk Şenliği Bursa'da kapılarını açtı Haber

ASELSAN Çocuk Şenliği Bursa'da kapılarını açtı

Türkiye Kültür Yolu Festivali kapsamında çocuklara bilim ve teknoloji deneyimi sunan ASELSAN Çocuk Şenliği, Bursa'da çocuklarla buluştu. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından düzenlenen Türkiye Kültür Yolu Festivali kapsamında hazırlanan ASELSAN Çocuk Şenliği'nin yeni durağı Bursa oldu. Şenlik, 5 Temmuz'a kadar Bursa'da ziyaretçilerini ağırlayacak. Etkinlik, ASELSAN'ın yenilikçi çözümleri ve geleceğe yönelik vizyonu ile çocuklar için interaktif deneyim alanları, teknoloji sergileri ve eğlenceli etkinlikler sunuyor. ASELSAN'ın kurumsal sosyal sorumluluk projesi olan Tekno Macera, teknoloji ve bilimi Türkiye'nin dört bir yanındaki çocuklarla buluşturmayı ve teknolojiyi tüketen değil, üreten nesiller yetiştirilmesini desteklemeyi hedefliyor. Tekno Macera Tırı, hem ziyaret edilen illerdeki katılımcı çocuklar ile etkileşimi artırmayı hem de bilime ve teknolojiye olan ilgiyi teşvik etmeyi amaçlıyor. Bursa'daki şenlik alanında, insanlık tarihine yön veren kritik buluşlar, bu buluşların arkasındaki kaşifler ve söz konusu teknolojilerin günümüzde ASELSAN'ın inovasyon yaklaşımına ilham kaynağı oluşunu aktaran Müze Sergi Alanı yer alıyor. ÇOCUKLAR TEKNOLOJİYE DOKUNUYOR Ayrıca, artırılmış gerçeklik (AR) teknolojisi ile zenginleştirilmiş "Tekno Maceracılar, Bir Doğa Yolculuğu" İnteraktif Dijital Kitap Deneyim Alanı ile katılımcılara yeni nesil, deneyim odaklı bir öğrenme ortamı sunuluyor. Etkinlik çerçevesinde, Tekno Macera'nın baş kahramanlarından olan "ASEL" karakteri, 2D motion tekniğiyle hareketlendirilerek görselleştirilerek, dinamik anlatım dili ve özgün seslendirme altyapısı ile desteklenerek çocuklarla bire bir etkileşim kuracak şekilde hayata geçirildi. Bu yapı sayesinde çocukların keşif, öğrenme ve deneyim süreçlerine aktif katılımının teşvik edilmesi hedefleniyor. Tüm bu deneyim alanlarını tamamlayacak şekilde, içerik Bilim Şov ve çeşitli saha aktiviteleri ile zenginleştirilerek çocukların bilim ve teknolojiye yönelik ilgisinin artırılması planlanıyor. Heyecan Van'da devam edecek ASELSAN Çocuk Şenliği, Bursa durağının ardından, 11 Temmuz-19 Temmuz'da Van'da, 1 Ağustos-9 Ağustos'ta Nevşehir'de 22 Ağustos-29 Ağustos'ta Ordu'da, 5 Eylül-10 Eylül'de Kayseri'de, 12 Eylül-20 Eylül'de Kahramanmaraş'ta, 10 Ekim-18 Ekim'de Diyarbakır'da, 24 Ekim -1 Kasım'da İzmir'de, 7 Kasım-15 Kasım'da Adana'da çocuklarla buluşacak.

Gürlek: "Hiçbir suçun karanlıkta kalmasına izin vermeyeceğiz" Haber

Gürlek: "Hiçbir suçun karanlıkta kalmasına izin vermeyeceğiz"

Adalet Bakanı Akın Gürlek, Nevşehir’in Ürgüp ilçesinde 2016 yılında işlenen çifte cinayetin 10 yıl sonra aydınlatıldığını belirterek, "Hiçbir suçun karanlıkta kalmasına izin vermeyecek, aradan ne kadar zaman geçerse geçsin maddi gerçeği ortaya çıkarmak ve adaleti tecelli ettirmek için tüm imkânlarımızı seferber etmeye devam edeceğiz" dedi. Adalet Bakanı Akın Gürlek, sosyal medya platformu X hesabından yaptığı paylaşımda, Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde hükümetin faili meçhul dosyaların aydınlatılmasına yönelik ortaya koyduğu kararlı iradenin sonuç vermeye devam ettiğini ifade etti. Gürlek, "Adalet zamanaşımına uğramaz" ilkesiyle hareket eden yargı teşkilatının, karanlıkta kaldığı düşünülen olayların üzerine kararlılıkla gittiğini belirtti. Bakan Gürlek, Nevşehir’in Ürgüp ilçesine bağlı Mazı Köyü’nde 2016 yılında Fatma ve İbrahim Teryaki’nin hayatını kaybettiği cinayetin, Adalet Bakanlığı bünyesinde kurulan Faili Meçhul Suçları Araştırma Dairesi’nin koordinasyonuyla yeniden ele alındığını kaydetti. Gürlek, yürütülen titiz ve çok yönlü soruşturma sonucunda cinayetin 10 yıl sonra tüm yönleriyle aydınlatıldığını aktardı. Gerçekleştirilen kapsamlı çalışmalar sonucunda olayın aile içinden kişiler tarafından işlendiğinin tespit edildiğini belirten Gürlek, şüphelilerin geçmişte dikkatleri farklı yöne çekerek adli süreci manipüle etmeye çalıştıklarının ortaya çıkarıldığını ifade etti. Gürlek, soruşturmada alınan ikrarlar ve elde edilen deliller doğrultusunda cinayetin gerçek failinin tutuklandığını bildirdi. Paylaşımında soruşturmayı yürüten Nevşehir Cumhuriyet Başsavcılığı ile Nevşehir İl Jandarma Komutanlığı başta olmak üzere süreçte görev alan tüm personele teşekkür eden Gürlek, hukuk devletinde hiçbir suçlunun cezasız kalmayacağını vurguladı.

Kayıp olarak aranan 19 yaşındaki Sümeyye Satılmış ölü bulundu Haber

Kayıp olarak aranan 19 yaşındaki Sümeyye Satılmış ölü bulundu

Nevşehir’de kayıp ihbarı üzerine başlatılan arama çalışmalarından acı haber geldi. Dün akşam saatlerinden bu yana kendisinden haber alınamayan 19 yaşındaki Sümeyye Satılmış’ın cansız bedenine ulaşıldı. Edinilen bilgilere göre, Sümeyye Satılmış dün saat 17.00 sıralarında Kayaşehir ve Kahveci Dağı çevresinde bulunduğu sırada yakınlarıyla görüntülü görüşme gerçekleştirdi. Bu görüşmenin ardından genç kızdan haber alamayan ailesi ve yakınları, durumu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirerek yardım istedi. İhbar üzerine polis ekipleri tarafından gece saatlerinde başlatılan geniş çaplı arama çalışmaları sabah saatlerinde de devam etti. Bölgede yaya ekiplerinin yanı sıra dron destekli arama yapılırken, çevredeki güvenlik ve KGYS kameraları da incelemeye alındı. İncelemelerde, genç kızın dün akşam saatlerinde Kahveci Dağı eteklerinde gezdiğine dair görüntülere ulaşıldı. Arama çalışmalarını bu bölgede yoğunlaştıran ekipler, Sümeyye Satılmış’ın cansız bedenini buldu. Genç kızın yüksekten düşerek yaşamını yitirdiği öğrenilirken, kesin ölüm nedeninin yapılacak otopsinin ardından netlik kazanacağı bildirildi. Olay yerinde geniş güvenlik önlemleri alan polis ekipleri detaylı inceleme yaptı. Satılmış’ın cenazesi, savcılık incelemesinin ardından morga kaldırıldı. Dedesinin İfadesi Ortaya Çıktı Öte yandan, yalnız yaşadığı öğrenilen Sümeyye Satılmış’ın dedesi M.Y.’nin polis merkezinde verdiği ifade de ortaya çıktı. Dede M.Y., ifadesinde torununun dün sabah saatlerinde kendisini aradığını belirterek, “Rutin bir konuşma yaptık. İşten geldiğini ve yatacağını söyledi. Daha sonra Sümeyye’nin annesi beni akşam saatlerinde arayarak kendisinden haber alamadığını söyledi. Bunun üzerine ikametine gittim. Ev dağınık haldeydi. Kendisine ulaşamayınca durumu yetkililere bildirdik” dedi. Olayla ilgili soruşturma sürüyor.

Canını kurtarmak isterken canından oldu Haber

Canını kurtarmak isterken canından oldu

Olay geçtiğimiz gün 350 Evler Mahallesi Ali Dirikoç Bulvarı üzerinde bulunan bir apartmanda yaşandı. Edinilen bilgiye göre, 35 yaşındaki İ.Ö.; henüz belirlenemeyen bir nedenle 4. kattaki evininin balkonundan düştü. Olayı gören komşularının ihbarı üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Sağlık ekipleri olay yerinde yaptığı incelemede balkondan düşen kadının hayatını kaybettiğini belirledi. Olay yeri ekiplerinin yaptığı çalışmanın ardından İ.Ö.'nün cansız bedeni otopsi yapılmak üzere Nevşehir Devlet Hastanesi morguna kaldırıldı. Nevşehir Cumhuriyet Başsavcılığı'nın talimatı ile olayı araştıran Nevşehir Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü Cinayet Büro Amirliği ekipleri olayla ilgili detaylara ulaştı. KENDİSİNİ BIÇAKLAYAN KOCASINDAN KAÇARKEN BALKONDAN DÜŞTÜ Son dönemlerde eşi ile sürekli tartıştığı iddia edilen M.Ö.'nün intihar etmek için silah temin etmeye çalıştığı öğrenilirken, eşi İ.Ö.'ye mesaj atarak ölmek istediğini yazdı. Bunun üzerine İ.Ö. ile M.Ö. arasında tekrar tartışmaya başladı. Evde bulunan çocuklarını bisiklet sürmesi için dışarıya gönderen çift tartışmaya devam etti. Tartışmanın büyümesi üzerine M.Ö.; önce eşini darp etti, daha sonrada vücudunun çeşitli yerlerinden bıçakladı. Canını kurtarmak isteyen kadın ise önce dış kapıyı açarak kaçmaya çalıştı. Can havli ile dış kapıyı açamayan kadın daha sonra balkona kaçtı. Balkondan atlayarak kurtulmaya çalışan kadın yere düşerek hayatını kaybetti. Olay sonrası gözaltına alınan M.Ö. 'cinayet' şüphesiyle sevk edildiği adli makamlarca tutuklanarak ceza evine gönderildi.

Bu köyde ilginç karar! İftar vakti evlerde yemek pişirmek yasaklandı Haber

Bu köyde ilginç karar! İftar vakti evlerde yemek pişirmek yasaklandı

Pandemi döneminde evlere yemek servisi ile başlayan uygulama, son 4 yılda toplu iftar açma geleneğine dönüştü. Köy halkı imece usulüyle günlük 600 kişilik yemek yapıyor ve iftarlarını toplu olarak açıyorlar. Köy sakinlerinden Nursel Şahin, "Herkes burada birleşiyor, görüşüyor. Emeği geçenlerden Allah razı olsun" derken, Figen Eryılmaz da, "4 yıldır bu etkinlik yapılıyor. Uygulamadan çok memnunuz. Pandemi döneminde evlere servis yapılıyordu. Şimdi de burada toplu olarak iftar açıyoruz. Sadece bizim köylüler değil, civar köylerden de gelenler oluyor. Misafirlerimizi de burada ağırlıyoruz. Günlük 600-700 kişilik yemek çıkıyor. Köyde yaşadığımız için bazen yemek yapmaya fırsatımız da olmuyordu. Bu uygulamadan herkes çok memnun" ifadelerini kullandı. Eğrikuyu köyü imam hatibi Ali Karataş, "Bu uygulama başlamadan önce evlerde yemek verilirdi. 2021 yılından itibaren de toplu olarak yemek verilmeye başlandı. Bu sayede daha fazla misafir ağırlayabiliyoruz" dedi. Ramazan ayında evlerde iftar yapmanın yasaklandığını söyleyen köy muhtarı Nihat Ateş, "İftar vaktinde kültürevinde bir araya geliyoruz. Küs ve kırgın olanlar da dahil tüm köylü aynı çatı altında iftarını açıyor. Daha önceleri evlerde daha küçük çaplı yapılan geleneği profesyonel bir şekilde devam ettirmek istedik. Günlük 600 kişilik yemek çıkartıyoruz" şeklinde konuştu. Günlük çıkan yemeğin maliyetini de hayırsever vatandaşların katkılarıyla sağladıklarını söyleyen Ateş, "Birlik ve beraberlik bu köyde en üst seviyede. Bu hizmette tüm köylümüz benim arkamda duruyor. Yemek öncesi ve sonrasında gençlerimiz imece usulü ile yardım ediyorlar. Yemeğe gelemeyen yaşlı ve hasta vatandaşlarımıza da yemekleri gençlerimiz sayesinde evlerine gönderiliyor. Ayrıca bölgemizde görev yapan güvenlik, sağlık ve havalimanı personellerine de günlük iftar yemeği gönderiyoruz" ifadelerini kullandı.

Çiftçi 'talimatın gereğini' bekliyor Haber

Çiftçi 'talimatın gereğini' bekliyor

AK Parti Nevşehir Milletvekili Emer Çalışkan'ın "Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın patates alımları için talimat verdiğine" ilişkin açıklamasıyla umutlanan üreticiler, depolardaki ürünlerinin çürümeden alınmasını bekliyor. Nevşehir Ziraat Odası Başkanı Kahraman Kaya, tonlarca patatesin depolarda beklediğini, satabilen üreticilerin kilosu 2-3 lira arasında elinden çıkardığını söyledi. Bu yıl üretimdeki fazlalık ve buna rağmen azalan taleple ürünlerine alıcı gelmediğini vurgulayan Kaya, bu yüzden fiyatların düştüğünü ancak pazar ve marketlerde kilosunun 35 liraya kadar çıktığını anlattı. Fiyatının tarladan, depodan sofraya ulaşana kadar 5 kat 10 kat artmasına anlam veremediklerini dile getiren Kaya, şunları kaydetti: "Bizim isyan ettiğimiz noktası burası zaten. Yani bu madem çiftçiden bu paraya çıkıyor, tüketiciye nasıl bu fiyatla ulaşıyor. Patates depolarda bekliyor, neredeyse kış bitiyor. Ne olacak o kadar patates derken Sayın Cumhurbaşkanı'mız bu duruma kayıtsız kalmadı sağ olsun. AK Parti Nevşehir Milletvekili Emer Çalışkan kısa süre önce bu konuyla ilgili açıklama yaptı, talimat verildiğini ve alım yapılacağını belirtti. Biz de bu konuda hızlı bir şekilde harekete geçilmesini bekliyoruz. Hem üretici elindeki ürünü bozulmadan satış olacak hem de tüketiciler daha uygun fiyata patates tüketecek. Sayın Milletvekili'miz Çalışkan'a sorunlarımıza yönelik çözüm ürettiği, yanımızda durduğu için teşekkür ediyoruz." AK Parti Nevşehir Milletvekili Emer Çalışkan, bir süre önce sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "Değerli Nevşehirli çiftçilerimiz, değerli hemşehrilerim; Sayın Cumhurbaşkanı'mızın Nevşehirli patates üreticisi çiftçilerimize müjdesini sizlerle paylaşmaktan çok mutluyum" ifadesini kullanarak, şunları kaydetmişti: "Halihazırda Nevşehirimizde depolarımızda ihtiyaçtan daha fazla patatesimiz mevcut. Patates üreticisi çiftçilerimiz, patateslerin ellerinde kalma riskinden muzdarip olduklarını tarafıma iletmişlerdi. Sayın Cumhurbaşkanı'mızla yaptığımız toplantıda bu durumu ilettim. Sayın Cumhurbaşkanı'mız da konuyla detaylı bir şekilde ilgilenerek Dışişleri Bakanlığımız ile Tarım ve Orman Bakanlığımıza talimatlarını vererek üreticilerimizden gerek yurt içi gerekse yurt dışı alımları için talimat verdiler. Değerli çiftçilerimize hayırlı olsun. Sayın Cumhurbaşkanı'mıza bu değerli destekleri için çok teşekkür ediyorum. Süreci günü gününe takip ederek çiftçilerimizin her zaman yanında olacağımızı tekraren belirtmek istiyorum."

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.