SON DAKİKA
Hava Durumu

#Osmangazi Belediyesi

Söz Bursa - Osmangazi Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Osmangazi Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Cemil Aydın: Tarihi Çukur Han'ın görüntüsü yakışmıyor Haber

Cemil Aydın: Tarihi Çukur Han'ın görüntüsü yakışmıyor

BURSA TARİHİ ÇARŞISI’NA YAKIŞMAYAN GÖRÜNTÜ: ÇUKUR HAN İÇİN KURUMLARA ORTAK AKIL ÇAĞRISI Bursa’da yerli ve yabancı turistlerin en önemli uğrak noktalarından biri olan Tuzpazarı ve Çancılar Çarşısı bölgesindeki Tarihi Çukur Han (Kütahya Han), çözüm bekleyen sorunlarıyla gündeme geldi. Geçmiş dönem Osmangazi Belediye Meclis Üyesi Cemil Aydın, tarihi han aralığının üstünün kapatılması yönünde esnafın yıllardır süren bir talebi olduğunu hatırlatarak kurumlara iş birliği çağrısında bulundu. "MEVCUT GÖRÜNTÜ İÇ AÇICI DEĞİL" Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Cemil Aydın, tarihi çarşının dokusuna dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: "Tuzpazarı ve Çancılar Çarşısı sınırlarında yer alan Tarihi Çukur Han, özellikle iç turistin büyük ilgisini çeken, uğrak yerlerden biri. Ancak tarihî han aralığının üstünün kapatılması konusunda esnafın isteği yıllardır devam ediyor ve ne yazık ki mevcut görüntü iç açıcı değil. Tarihi çarşıya yakışmayan bu tablodan bir an önce kurtulmak gerekiyor." BELEDİYE VE VAKIFLAR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ GÖREVE DAVET EDİLDİ Geçmiş dönemde çarşının ana caddesinin Osmangazi Belediyesi tarafından başarılı bir şekilde kapatıldığını ve estetik bir görünüme kavuşturulduğunu hatırlatan Aydın, Çukur Han için de benzer bir adım atılması gerektiğini vurguladı. Aydın, "Osmangazi Belediye Başkanlığı, yetkisi alanına giriyorsa Vakıflar Bölge Müdürlüğü ve esnaf birlikteliği ile harekete geçmeli, bu bölgeyi mevcut kötü görüntüden ivedilikle kurtarmalıdır" diyerek yetkilileri ortak bir çalışma yürütmeye davet etti.

Bursa'dan dünyaya uzanan gönül köprüsü: Uluslararası Murad Hüdavendigâr AİHL 10 yaşında! Haber

Bursa'dan dünyaya uzanan gönül köprüsü: Uluslararası Murad Hüdavendigâr AİHL 10 yaşında!

Bursa'da 2016 yılında eğitim hayatına başlayan Uluslararası Murad Hüdavendigâr Anadolu İmam Hatip Lisesi, 10 yıllık süreçte ulaştığı uluslararası öğrenci ağı, eğitim modeli ve akademik çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Bursa'da düzenlenen "7 bölgeden 7 kıtaya, Uluslararası Anadolu imam hatip liseleri öğrenci sempozyumu' yoğun katılımla başladı. 3 gün sürece olan oturumlarda bir birinden değerli isimler, deneyimlerini katılımcılarla paylaşacak. İlk oturumda Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri ve Gelecek Vizyonu Paneli'nin sunuculuğu Uluslararası Murat Hüdavendigar AİHL Mütevelli Heyeti Üyesi Av. Mustafa Dündar tarafından gerçekleşti. Dündar yaptığı konuşmada, "Bir şehre hizmet etmek, onun dününü, bugününü ve yarınını düşünmeyi gerektirir. Asıl olan, maziden ilham alarak geleceğe yön verecek kalıcı eserler ortaya koymaktır. Görevimiz boyunca yürüttüğümüz çalışmalar bu anlayışla şekillendi. Altyapıdan üstyapıya, kültürden sosyal hayata, eğitimden gençliğe kadar birçok alanda şehrimizin yaşam kalitesini yükseltmeye gayret ettik. Tarihî mirasın korunması, kültür hayatının güçlendirilmesi ve özellikle çocuklara ve gençlere yönelik eğitim yatırımları bu yaklaşımın temelini oluşturdu. Uluslararası Murad Hüdavendigâr Anadolu İmam Hatip Lisesi de bu anlayışın önemli eserlerinden biridir. 2016 yılında faaliyete geçen ve eğitim vizyonumuzu yansıtan bu kurum, bugün 10. yılını geride bırakmıştır. 10 yıl gibi kısa sayılabilecek bir sürede okul, güçlü bir kurumsal yapı ve geniş bir zemine yayıldı. Farklı coğrafyalardan gelen gençler aynı çatı altında buluştu. Bilgi, kardeşlik ve sorumluluk bilinciyle şekillenen bir eğitim ortamı kuruldu. Bursa'da atılan bu adım, zamanla gönül coğrafyamıza uzanan bir insan yetiştirme tecrübesine dönüştü" dedi. 22. Dönem Bursa Milletvekilliği ve 2009-2024 yılları arasında da Osmangazi Belediye başkanlığı görevini üstlenen Av. Mustafa Dündar, "Okul, Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile Türkiye Diyanet Vakfı iş birliği kapsamında yürütülen Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Projesi çerçevesinde, Osmangazi Belediyesi'nin öncülüğüyle eğitim hayatına kazandırıldı. Amaç, farklı ülkelerden gelen öğrenciler ile Türkiye'den öğrencileri aynı ortamda buluşturmak ve güçlü bir eğitim bağı kurmaktı. İlk yılında 39 ülkeden öğrenciyle başlayan okul, zamanla artan ilgi ve güvenle büyüdü. Farklı dönemlerde 97 ülkeye kadar ulaşan bu uluslararası yapı, okulun gönül coğrafyamızda güçlü bir karşılık bulduğunu göstermektedir. Bugün okulda toplam 507 öğrenci eğitim görmektedir. Bu öğrencilerin 184'ünü uluslararası öğrenciler, 323'ünü ise ülkemizden gelen öğrenciler oluşturmaktadır. Hâlihazırda 65 farklı ülkeden öğrencinin bulunduğu bu yapı, uluslararası niteliğin dengeli ve sürdürülebilir bir şekil alma yolunda olduğunun işaretidir. Uluslararası öğrenciler arasında en yoğun katılım ise Etiyopya ve Endonezya'dan gerçekleşmektedir. Kuruluşundan bugüne kadar ise 244 uluslararası öğrenci okulumuzdan mezun olmuştur. Bu çeşitlilik önemli bir kazanımdır. Önümüzdeki süreçte ise asıl ihtiyaç, bu yapının sürekliliğini güçlendirmektir. Ülke sayısının artmasından çok, belirli bir istikrar içinde sürdürülen öğrenci akışı önem taşımaktadır. Elli civarı ülkenin dengeli biçimde temsil edildiği ve bu ülkelerden her yıl düzenli öğrenci kabulünün sağlandığı bir yapı, eğitim modelinin etkisini daha kalıcı hâle getirecektir. Bu süreklilik, mezunların kendi ülkelerinde birbirleriyle iletişim ve dayanışma içinde hareket etmelerine imkân verecektir. Böylece farklı coğrafyalarda ülkemizin eğitim ve kültür birikimini temsil eden güçlü bir insan kaynağı oluşacaktır. Öğrencilerin bölge ve ülke esasına göre Türkiye'nin farklı şehirlerindeki proje okullarına yönlendirilmesi de bu etkiyi daha geniş bir alana taşıyacaktır" diye konuştu. Uluslararası ortam, Türkiye'den eğitim gören öğrenciler için de önemli bir kazanım sağladığını belirten Dündar, "Farklı ülkelerden arkadaşlarıyla birlikte eğitim alan gençler, dünyayı daha geniş bir bakış açısıyla tanımaktadır. Kurulan dostluklar, zihinlerde sınırları aşan bir anlayışın gelişmesine katkı sunmaktadır. Okul, güçlü fizikî imkânları ve eğitim kadrosuyla dikkat çekmektedir. 29 sınıfta yürütülen eğitim faaliyetleri, 61 öğretmenin rehberliğinde sürdürülmekte ve 507 öğrenciye nitelikli bir eğitim ortamı sunulmaktadır. Sahip olduğu altyapı ve planlı yerleşimi sayesinde okul, uluslararası imam hatip liseleri arasında örnek gösterilen kurumlar arasında yer almıştır. Açıldığı günden bu yana farklı dönemlerde uluslararası imam hatip okullarının katılımıyla toplantılar düzenlenmiş, tecrübeler paylaşılmış ve onların da kurumsallaşmasına yönelik ciddi katkısı olmuştur. Farklı dönemlerde birçok bakan, üst düzey bürokrat ve eğitim yöneticisi okulu ziyaret ederek yürütülen çalışmaları yerinde incelemiştir. Bu ilgi, okulun ortaya koyduğu eğitim modelinin ulusal ölçekte yakından takip edildiğini göstermektedir. Okulun dikkat çeken yönlerinden biri de Akademik Bilim Kurulu'dur. Dr. Mustafa Öcal, hocamızın başkanlığında çalışmalarını devam ettiren kurul, yürütülen faaliyetleri değerlendirmekte ve gelişim sürecine yön verecek öneriler sunmaktadır. Bu yapı, kuruma güçlü ve sürdürülebilir bir ufuk kazandırmaktadır" dedi. Eğitim anlayışının önemli başlıklarından biri de İlahiyat Odaklı Hafızlık Projesi olduğuna dikkat çeken Dündar, "Bu eğitimle, dinî ilimlerde donanımlı, aynı zamanda çağın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip bireylerin yetişmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, başta ilahiyat olmak üzere farklı alanlarda uzmanlaşan, mesleğinde yetkin ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirilmektedir. Böylece okul, ilmî, meslekî yeterliliği ve manevi temeli birlikte güçlendiren bir model ortaya koymaktadır. Okulun birikimini ve tecrübesini yansıtan Hüdavendigâr Dergisi'nin ikinci sayısının yayımlanması da bu sürecin önemli bir göstergesidir. Bu yayın, yapılan çalışmaların kayıt altına alınmasına ve elde edilen tecrübenin gelecek dönemlere aktarılmasına dair bir vesika işlevi görecektir. Bu eserin hayata geçirilmesinde emeği olan pek çok kişi ve kurum bulunmaktadır. Okulun yapılması fikrini gündeme getirerek sürecin başlamasına öncülük eden, dönemin BİHMED Başkanı ve Bilecik Milletvekili Halil Eldemir'e özellikle teşekkür ediyorum. Fikir aşamasından itibaren süreci yakından takip etmiş ve mütevelli heyeti içinde yer alarak desteğini sürdürmüştür. Kuruluş sürecinde önemli görevler üstlenen, okulun kurumsallaşmasında mühim katkıları bulunan Kurucu Müdürümüz Mehmet Türkmen'e, bu birikimi geliştirerek sürdüren Okul Müdürü Zeki Yaslaş'a ve tüm eğitim kadrosuna teşekkür ediyorum. Bu çatı altında yetişen her genç, kendi ülkesinde bilgi ve sorumluluk bilinciyle hareket edecek, Bursa'dan dünyaya uzanan gönül bağlarını güçlendirecektir" diye konuştu.

Başkan Erkan Aydın’dan Bursaspor’a tebrik ziyareti Haber

Başkan Erkan Aydın’dan Bursaspor’a tebrik ziyareti

Erkan Aydın, Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik’e şampiyonluk dolayısıyla tebrik ziyaretinde bulundu. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a ziyarette Osmangazi Belediyespor Kulübü Başkanı Fatih Karayılan da eşlik etti. Kulüp binasında gerçekleşen görüşmede, Bursaspor’un geçtiğimiz sezon elde ettiği şampiyonluk ve yeni sezondaki hedefleri değerlendirildi. “Süper Lig hedefine bir adım daha yaklaştı” Başkan Erkan Aydın, Bursaspor’un elde ettiği başarının tüm Bursa’ya büyük mutluluk yaşattığını belirterek, yeni sezonda Trendyol 1. Lig’de mücadele edecek yeşil-beyazlı ekibe başarı dileklerini iletti. Aydın, “Bursaspor’umuz bu yıl sadece Bursa’ya değil, ülke genelinde ses getiren çok güzel bir başarı elde etti. Asıl hedef olan Süper Lig’e bir adım daha yaklaştı. Aynı coşkuyu yeniden yaşayacağımıza inancımız tam” dedi. Başkan Aydın ayrıca teknik heyet, futbolcular, yöneticiler ve taraftarlara yeni sezonda başarılar diledi. “Ait olduğumuz yere bir yılımız kaldı” Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik ise ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, kulübün Süper Lig hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdürdüğünü söyledi. Çelik, “Ait olduğumuz yere bir yılımız kaldı. Süreçle ilgili neler yapılabileceğini değerlendirdik. İnşallah önümüzdeki yıl Süper Lig’e çıkarken yine birlikte olacağız” ifadelerini kullandı. Anlamlı hediye takdimi Ziyaretin sonunda Başkan Erkan Aydın, Enes Çelik’e günün anısına Osmanlı askeri zırhı tasarımlı özel bir hediye takdim etti.

İslam tarihine yolculuk: Kutsal emanetler panorama 1326 Bursa’da sergileniyor Haber

İslam tarihine yolculuk: Kutsal emanetler panorama 1326 Bursa’da sergileniyor

"Mukaddes Emanetler Sergisi", Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi’nde vatandaşların huzuruna sunuldu. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, tüm Bursalıları sergiyi ziyaret etmeye davet etti. Osmangazi Belediyesi ile Bursa Konyalılar Yöresi Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği iş birliğinde düzenlenen "Mukaddes Emanetler Sergisi", Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi’nde vatandaşların ziyaretine açıldı. İslam tarihine ışık tutan ve manevi atmosferiyle ziyaretçileri etkileyen serginin açılış törenine Bursa Valisi Erol Ayyıldız, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Yardımcısı Osman Şahin, Bursa Konyalılar Yöresi Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği Başkanı Musa Bozkurt, Mukaddes Emanetler Sergi Sorumlusu Erol Güzel, belediye başkan yardımcıları, STK temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. "VATANDAŞLARIMIZ MANEVİ HUZURU İÇLERİNDE HİSSEDECEKLER" "Mukaddes Emanetler Sergisi"nin Bursalılarla buluşturulmasından ötürü son derece mutluluk duyduklarını belirten Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, şöyle konuştu: "Dernek başkanımız bize geldiğinde, böyle bir niyetimiz var dediğinde hiç tereddüt etmeden kabul ettik. Bayram sonuna kadar bu müzeyi ziyaret eden bütün vatandaşlarımız, burada o manevi atmosferi ve yüz yıllar öncesinden gelen birçok emaneti ziyaret edecekler, o manevi huzuru içlerinde hissedecekler. Sayın valimize, bu değerli eserleri buraya getiren değerli koleksiyonerimize, derneğimize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Bursalıların buraya gelip ziyaret etmelerini temenni ediyorum." "BURSALILARIMIZIN GÖNLÜNDE BU EMANETLER DAİMA VARDIR" Açılış töreninde konuşan Bursa Valisi Erol Ayyıldız, bu manevi atmosferin Bursa’da yaşatılmasına vesile olan herkese teşekkürlerini sundu. Vali Ayyıldız "Her Bursalılarımızın gönlünde bu emanetler daima vardır. Onun için Bursalılarımız, kısa bir süre de olsa gönlünde daimi olarak tutarak bu ziyaretlerini yapacaklar. Bir nebze de olsun hafif susuzluklarını gidereceklerdir. Bu anlamda Bursa Konyalılar Derneği’mize, emanetçisi olan adaşıma, vesile olan Osmangazi Belediye’mize, tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı. Yeşil Camii Müezzini Ali Yasir Çalık’ın Kur’an-ı Kerim Tilaveti verdiği törende "Mukaddes Emanetler Sergisi" Sorumlusu Erol Güzel ve Bursa Konyalılar Yöresi Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği Başkanı Musa Bozkurt da Bursa Valisi Erol Ayyıldız ve Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a gösterdikleri teveccühten dolayı teşekkür etti. Konuşmaların ardından "Mukaddes Emanetler Sergisi"nin açılışı, İl Müftü Vekili Şevket Bulut’un duaları eşliğinde protokol üyeleri tarafından gerçekleştirildi. İslam tarihine ışık tutan ve manevi atmosferiyle ziyaretçileri etkileyen sergide, kutsal emanetler ile tarihi ve kültürel değere sahip birçok eser vatandaşların huzuruna sunuldu. Protokol üyeleri de sergiyi dolaşarak, "Mukaddes Emanetler Sergisi" Sorumlusu Erol Güzel’den bilgiler aldı.

Osmangazi’de darbukalar anneler için çaldı: Sahnenin yıldızı anne-kızlar oldu Haber

Osmangazi’de darbukalar anneler için çaldı: Sahnenin yıldızı anne-kızlar oldu

Osmangazi Belediyesi, Anneler Günü’ne özel olarak renkli bir etkinliğe imza attı. Anneler ve kızların da birlikte darbuka çaldığı gece, coşku ve duygu dolu anlara sahne olurken, etkinlik izleyicilerden yoğun ilgi gördü. Osmangazi Belediyesi, Anneler Günü’ne özel düzenlediği etkinlik ile kadınların sanatla bütünleşen emeğini ve anne-çocuk bağının gücünü aynı sahnede buluşturdu. Osmangazi Kent Konseyi ve Bursa’da farklı meslek gruplarından kadınların 2 yıl önce bir araya gelerek kurduğu Ahenka Kadın Ritim Topluluğu ile birlikte gerçekleştirilen Osmangazi Gösteri Merkezi’ndeki konsere ilgi yoğun oldu. Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı ve Osmangazi Belediyesi Meclis Üyesi Cemile Yılgör’ün de eşlik ettiği tamamı kadın katılımcılardan oluşan etkinlikte sahneye çıkan ritim topluluğu üyeleri, darbuka performanslarıyla izleyenlere unutulmaz bir gece yaşattı. Kısa sürede büyük bir uyum yakalayarak profesyonel seviyeye ulaşan Ahenka Kadın Ritim Topluluğu kursiyeleri, sahnedeki enerjisiyle izleyicilerden tam not aldı. Anneler ve Kızlarının Darbuka Şovu Beğeni Topladı Anneler Günü için bu özel etkinlikte, bazı anneler çocuklarıyla birlikte sahneye çıkarak darbuka çaldı. Birlikte eğitim alan anneler ve kızların ritim eşliğinde sergilediği uyumlu performanslar, salonda alkışlarla ödüllendirildi. Aynı ritmi tutan anneler ve çocuklar, sevgi ve dayanışmanın en güzel örneklerinden birini de sahneye taşıyarak etkinliğin anlamını zenginleştirdi. Renkli görüntülere sahne olan etkinlik boyunca kadınlar, kendilerini ritimlere bırakarak doyasıya eğlendi. “Kadınlarımıza Elimizden Geldiği Kadar Yardımcı Olacağız” Yoğun katılımdan dolayı duyduğu memnuniyeti dile getiren Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, renkli etkinliğe ilişkin “Osmangazi Belediyesi ve Osmangazi Kent Konseyi olarak Anneler Günü’nde anneleri biraz dertlerden uzaklaştırıp, kısa bir süreliğine de olsa eğlendirmek istedik. Katılımın yoğundan dolayı çok mutluyuz, elimizden geldiğince özellikle özel günlerde kadınlara daha fazla önem verdik, onları bir nebze olsun rahatlatmayı görev ediniyoruz. İnşallah onlara elimizden geldiği kadar yardımcı olacağız.” ifadelerini kullandı. “Her Şey Çok Güzeldi” Büyük bir heyecan ile sahneye çıktıklarını belirten Ahenka Ritim Topluluğu Eğitmeni Nebahat Tosun ise “Çok heyecanlıydık, çok eğlendik, her şey çok güzeldi. Bu etkinliği annelerimize özel yapmak istedik, bu açıdan annelerimizle birlikte çok güzel bir akşam geçirdik. Onları da eğlendirdik, kendimiz de eğlendik, mutluyuz.” şeklinde konuştu. “Annemle Birlikte Darbuka Çaldık, Çok Mutluyuz” Sahneye kızıyla birlikte çıkan kursiyer Fatma Nice de “Amacımız güzel anılar biriktirmekti, Anneler Günü’nde bu etkinlik çok güzel oldu, çok mutluyum.” dedi. Annesiyle birlikte sahne alan Nidanur Nice ise “Annemle birlikte bu kursa yazıldık. Çok heyecanlıydık, çok güzel şarkılar eşliğinde darbuka çaldık. Hep beraber çok eğlenceli bir vakit geçirdik. Annemle birlikte sahnede beraber olduğum için çok duygusal anlar yaşadığım da oldu. Annemin ve tüm annelerin anneler günü kutlu olsun.” değerlendirmesini yaptı. Hobi olarak başladığı darbuka çalmakta giderek profesyonel hale gelen bir başka kursiyer Tülay Çetin de, küçük kızıyla birlikte sahne aldı. Çetin, “Kızım da benimle birlikte kursa gelerek, darbuka çalmayı öğrendi. Kızımla çaldığım için daha da heyecanlıyım.” sözlerine yer verirken, kızı Azra Çetin de annesiyle birlikte darbuka çalmanın çok güzel ve eğlenceli olduğunu dile getirdi. Ritmin gücünü sahneye taşıyan kadınlar, darbukalar eşliğinde sergiledikleri performanslarla Osmangazili kadınlara coşku dolu anlar sundu.

Ezel Akay: "Kısa filmlerin hepsi birer küçük sinema filmi" Haber

Ezel Akay: "Kısa filmlerin hepsi birer küçük sinema filmi"

Osmangazi Belediyesi tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Bursa Altın Çınar Kısa Film Festivali kapsamında, 220 başvuru arasından finale kalan filmler sinemaseverlerle buluştu. Filmleri değerlendirecek jürinin başkanlığını yapan Yönetmen Ezel Akay, “Türkiye’de şu anda ne kadar yetenekli, akıllı, yaratıcı yönetmenlerin ve film ekiplerinin olduğunu bir kez daha gördüm. Hikaye anlatısı, kurgusu, oyunculukları, senaryoları, hepsi küçük birer sinema filmi olan kısa filmler ile karşılaştık.” diye konuştu. Geçtiğimiz yıl ilki gerçekleştirilen ve yoğun ilgi görmesinin ardından Osmangazi Belediyesi’nin ikinci kez ev sahipliği yaptığı Bursa Altın Çınar Kısa Film Festivali, sinemaseverlere sanat dolu anlar yaşatıyor. Festival kapsamında “Ayşe”, “Sisler Bulvarından Geçtim” ve “Mukadderat” filmleri izleyiciyle buluşurken, Panorama 1326 Fetih Müzesi’nde finale kalan kısa filmlerden “326”, “Feridun”, “Galaksinin Tezenesi”, “Liminal” ve “Prosedür” sinemaseverlerin beğenisine sunuldu. “700. Yıl Panorama Özel Seçkisi” kapsamında yer alan “Bize Olan Her Şey”, “Kabuk” ve “Picasso Muhammed” filmlerinin gösterimlerinin de gerçekleştirildiği festivalde yönetmenler ve oyuncular da düzenlenen söyleşiler ile birlikte deneyimlerini ve düşüncelerini, beyaz perdeye gönül verenlerle paylaştı. “Kısa Film Çekmek Sanatların En Zorlarından Biri” Bursa Altın Çınar Kısa Film Festivali’nin önemine işaret ederek, ortaya çıkan eserlerin yeni bakış açıları kazandırdığını vurgulayan Osmangazi Belediyesi Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir, kısa film yazmanın ve çekmenin, oldukça zorlu bir süreç olduğuna değindi. Jüri üyelerine festivale kattıkları değerden ötürü teşekkür eden Esendemir, yaptığı konuşmada şunları kaydetti: “Burada olmanız yalnızca festivalimize değil kısa film üretmeye çalışan genç sinemacılara da ilham veriyor. Bugün şunu çok iyi biliyoruz. Bir şehrin sadece yollarla, binalarla ve meydanlarla değil kültür, sanat ve hikayelerle büyümesi gerekiyor. Şehir dediğimiz şey birazda hep birlikte kurduğumuz bir hayal sinema, tiyatro, resim ve müzik bu hayalin bir parçası, kısa film festivali de bu yaklaşımın önemli bir unsurudur. Çünkü kısa film sinemanın en cesur alanlarından biri daha az zamanda daha büyük duygular kurarak bize yeni yönetmen ve bakış açıları getiriyor. Kısa yazmak ve kısa film çekmek belki de sanatların belki de en zorlarından biri bunları birlikte paylaştığımız için çok teşekkür ediyorum.” “Bu Tarz Festivaller Bize Cesaret ve Motivasyon Veriyor” Kendi memleketinde düzenlenen bir festivale katılmak mutluluk ve gurur verici olduğunu belirten Oyuncu Nazlı Senem Ünal ise “Bu güzel festivali organize ettikleri için Osmangazi Belediyesi’ne teşekkür ederim. Üretimle iç içe olan bizler için üretmeye devam edebilme cesareti ve motivasyonunu bulmamızda bu tarz festivaller çok teşvik edici.” ifadelerini kullandı. “Filmleri Seçerken Gerçekten Çok Zorlandık” Festivale katılan bütün filmler özenle işlemmiş olduğunu belirten film festivalinin jüri üyesi Menajer ve Cast Direktörü Tümay Özokur da “Filmleri seçerken çok zorlandık. Festivale katılan tüm yönetmenleri tebrik ediyorum. Katılanlar arasında çok kaliteli ve özenle çalışılmış filmler vardı. Ön jüri çok güzel bir seçki sunmuş bize onlara da ayrıca teşekkür ediyorum.” diye konuştu. Festival Söyleşilerle Devam Etti Film gösterimlerinin yapıldığı festival, söyleşiler ile devam ederken; “Sinema Terapi ve Anlatıya Dahil Olma” adlı söyleşide sinemaseverler ile bir araya gelen klinik psikologlar Gizem Torunoğlu ve Deniz Ağar, sinemanın ruhsal yönden sağladığı katkılara değindi. Festival kapsamında Yönetmen Serpil Altın’ın “Bir Zamanlar Gelecek 2121” filminin kamera arkası görüntülerinden hazırlanan ve 7 bölümden oluşan “Geleceği Yönetmek” belgeselinin sürdürülebilirlik temalı bölümü de izleyicilere sunuldu. Belgesel gösteriminin akabinde Yönetmen Serpil Altın, Yapımcı Korhan Uğur ve Yönetmen Yağmur Yağcı, düzenlenen söyleşide belgeselin yapım sürecine dair merak edilen soruları yanıtladı. Ezel Akay: “Bu Filmlerin Hepsi Dünyada İzleyici Bulabilecek Filmler” Bursa Altın Çınar Kısa Film Festivali’nin Jüri Başkanı Yönetmen ve Senarist Ezel Akay’ın konuk olduğu söyleşiye ise Bursalı sinemaseverler yoğun ilgi gösterdi. Bursa’nın birçok festivale ihtiyacı olduğunu vurgulayan Ezel Akay, kentin büyük bir kültür şehri olmasını istediğini dile getirdi. Festival bünyesindeki yapımlara ayrı bir parantez açan Akay, Osmangazi Belediyesi’ne de düzenlediği bu değerli festival nedeniyle teşekkür ederek şunları söyledi: “Bu şehrin giderek tamamlanan bir büyük eksiğiydi bu ama görüyorum ki gerçekten çok değerli girişimler var. Osmangazi Belediyesi’nin bu girişimi, ruhlara fayda sağlayan bir festival oldu. Çok genç bir şehir burası, hem bir üniversite, hem de gençleri bol şehirlerden biri. Onların gerçekten kültüre çok büyük bir açlıkları var, onu tatmin etmeye çalışmak lazım. Onun için kutluyorum ve devamını diliyorum. 10 tane film seçildi, ön seçimden sonra. Gerçekten Türkiye’de şu anda ne kadar yetenekli, akıllı, yaratıcı yönetmenlerin ve film ekiplerinin olduğunu bir kez daha gördüm. Hikaye anlatısı, kurgusu, oyunculukları, senaryoları, hepsi küçük birer sinema filmi olan kısa filmler ile karşılaştık. Uluslararası çapta işler çıkarmışlar. Çok kaliteli bir görsellik var hepsinde, bu çok sevindirici. Tabii bu yönetmenlerin çektiği filmlerin de Türkiye ve dünya piyasasına çıkması lazım. Yapımcılar ve kanallar bu insanların yetenekleriyle hiç ilgilenmiyor. Ticari film diye tutturdukları ve bir çoğu da batan, hiçbir ticari başarısı olmayan çöplerle uğraşıyorlar halbuki bu filmlerin hepsi dünyada da izleyici bulabilecek filmler.” Söyleşide Yönetmen ve Senarist Akay, sinemaseverlerin de sorularını içtenlikle yanıtladı. Finale kalan “Kudret”, “Merhaba Anne Benim Lou Lou”, “Mutlu Ayaklar”, “Ölüm Bizi Ayırana Dek” ve “Gece Mesaisi” adlı kısa filmler ile “700. Yıl Panorama Özel Seçkisi” kapsamında yer alan “Kıyamet Önceki Gün Kopmuştu”, “Mümeyyiz” ve “Salman Gitmek İstiyor” filmleri de, bugün düzenlenecek ödül töreni öncesinde sinemaseverler tarafından takip edilebilecek.

Osmangazi Çocuk Meclisi istedi, Başkan Erkan Aydın yaptı Haber

Osmangazi Çocuk Meclisi istedi, Başkan Erkan Aydın yaptı

Osmangazi Belediyesi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı bu yıl hayalleri gerçeğe dönüştüren anlamlı bir projeyle taçlandırdı. Osmangazi Çocuk Meclisi’nin aldığı kararla hayat bulan Karıncalı Parkı, neşe ve coşku dolu bir törenle hizmete açıldı. Osmangazi Belediyesi, çocukların düşüncelerine önem veren ve onları yerel yönetim süreçlerine aktif şekilde dahil eden projeleriyle örnek bir yaklaşım sergilemeye devam ediyor. Bu doğrultuda Osmangazi Belediyesi Çocuk Meclisi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında düzenlenen özel oturumda dikkat çeken bir karar aldı. Osmangazi Meclis Salonu’nda düzenlenen toplantıya katılan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, çocukların görüş ve önerilerini dikkatle dinledi. Temsili oturumda söz alan çocuk meclisi üyeleri, ilçede yapılan hizmetlerden duydukları memnuniyeti ifade ederken, Hamitler Mahallesi’nde bir park ihtiyacını da gündeme getirdi. Çocukların talebi meclis gündemine alınarak oylamaya sunuldu ve yapılan değerlendirme sonucunda park yapılması kabul edildi. 23 Nisan’ın anlam ve ruhuna yakışır şekilde alınan bu karar, miniklerin söz hakkının ne kadar değerli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Alınan kararın ardından Hamitler Mahallesi’nde yapımı tamamlanan Karıncalı Parkı, düzenlenen törenle hizmete açıldı. Mahalleye yeni bir sosyal yaşam alanı kazandıran park; oyun grupları, dinlenme alanları ve yeşil dokusuyla bölge sakinlerine nefes aldıracak bir merkez haline geldi. Açılış programına Başkan Erkan Aydın’ın yanı sıra belediye başkan yardımcıları, çocuk meclis üyeleri ve çok sayıda mahalle sakini katılım gösterdi. Renkli görüntülere sahne olan törende, çocukların mutluluğu ve heyecanı yoğun bir şekilde hissedildi. “Çocukların Vizyonuna ve Heyecanına Değer Vermek Gerekiyor” Çocukların sadece geleceğin değil, aynı zamanda bugünün de önemli bir parçası olduğunu vurgulayan Başkan Aydın, sözlerinde şu ifadelere yer verdi: “Çocukların vizyonuna, heyecanına ve enerjisine değer vermek gerekiyor. Onların önünü açacak projelerle fırsatlar sunmak hepimizin görevi. Biz çocuklarımıza güveniyoruz, onlara inanıyoruz. Onlara yapılan her hizmet bizleri daha da mutlu ediyor. Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk, dünyada eşi benzeri olmayan bir vizyonla milli bayramlarımızdan birini 23 Nisan olarak ilan etmiş ve bu anlamlı günü çocuklara armağan etmiştir. Bayramınız kutlu olsun.” Açılış kurdelesinin kesilmesinin ardından çocuklar parkta doyasıya eğlenirken, gökyüzüne bırakılan balonlar etkinliğe görsel bir şölen kattı.

Genç yetenekler büyüledi! Fetih Müzesi'nde sanat şöleni Haber

Genç yetenekler büyüledi! Fetih Müzesi'nde sanat şöleni

Sanata ve sanatçıya verdiği destekle öne çıkan Osmangazi Belediyesi, genç yeteneklerin eserlerini sanatseverlerle buluşturmaya devam ediyor. Bu kapsamda düzenlenen “Atatürk’ün Çocuklarından Sanata Bakış Sergisi”, liseli öğrencilerin bir yıl boyunca emek vererek hazırladığı özgün çalışmaları gün yüzüne çıkardı. Osmangazi ilçesindeki 17 farklı liseden 55 öğrencinin görsel sanatlar dersleri kapsamında hazırladığı eserler, Osmangazi Belediyesi’nin katkılarıyla Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi’nde “Atatürk’ün Çocuklarından Sanata Bakış Sergisi” ile sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Usta ressamları aratmayan tekniklerle hazırlanan çalışmalar katılımcılardan tam not alırken; sergi 21-30 Nisan tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlamaya devam edecek. Gençlerin yaratıcılığını ve sanatsal bakış açılarını yansıtan serginin açılışı, yoğun katılımla gerçekleştirildi. Açılışın ardından öğrenciler, eserlerini protokol üyeleri ve ziyaretçilere bizzat tanıtarak çalışmaları hakkında bilgiler verdi. “Bu Sergideki Eserler Öğrencilerin Sanatsal Bakış Açısını Yansıtmaktadır” Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Görsel Sanatlar Dersi Zümre Başkanı Sinem Yılmaz, serginin öğrencilerin sanata olan bakışını ortaya koyduğunu belirterek, “Bu sergide yer alan eserler öğrencilerimizin sanatsal bakış açısı ve emeğini yansıtmaktadır. Bu değerli çalışmaların ortaya çıkmasında emeği geçen öğrencilerimizi, onları yetiştiren öğretmenlerimizi ve destek veren Osmangazi Belediyesi’ne teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. Serginin açılışında bulunmaktan büyük memnuniyet duyduğunu belirten Osmangazi İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Asım Bulut ise, “Bu sergiyi düzenleyen öğretmenlerimize emeği geçen tüm öğrencilerimize teşekkür ediyorum. Serginin hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.