SON DAKİKA
Hava Durumu

#Alper Taban

Söz Bursa - Alper Taban haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Alper Taban haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İnegöl'de 1100 yıllık gelenek: 1087 Meslek Liseli Şed kuşanarak mezun oldu! Haber

İnegöl'de 1100 yıllık gelenek: 1087 Meslek Liseli Şed kuşanarak mezun oldu!

Bursa’nın İnegöl ilçesinde Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinden mezun olan 1087 öğrenci, asırlık Ahilik geleneğini yaşatan şed kuşanma töreni ile mezuniyet heyecanı yaşadı. Ahilik geleneği kapsamında gerçekleştirilen törende öğrenciler, yaklaşık 1100 yıl öncesine dayanan mesleki gelenekleri temsili olarak canlandırdı. Selçuklu döneminde ticaret ve esnaf hayatında önemli bir yere sahip olan Ahilik kültürüne uygun olarak düzenlenen programda, öğrenciler mezuniyetlerini geleneksel bir törenle taçlandırdı. İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen şed kuşanma programı, Amfi Açık Hava Gösteri Merkezi’nde gerçekleştirildi. Törende öğrenciler, eğitim hayatlarının bir dönemini geride bırakırken meslek hayatlarına da ilk adımlarını attı. Programda Ahilik kültürünün temel değerleri olan dürüstlük, dayanışma, meslek ahlakı ve emeğe saygı vurgulandı. Mezun olan öğrenciler, kendileri için hazırlanan özel törenle şedlerini kuşanarak yeni bir başlangıca adım attı. Sezai Karakoç Ortaokulu folklor gösterisinin ardından törende konuşan Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Zengin. "Bugün burada, köklü tarihimizin, milli ve manevi değerlerimizin en güzel tezahürlerinden biri olan Ahilik kültürünü yaşatmak ve geleceğimizin teminatı olan evlatlarımızın şed kuşanma heyecanına ortak olmak üzere bir aradayız. Hepinizi en kalbi duygularımla, saygı ve muhabbetle selamlıyorum. İnegöl’ümüz, sanayisi, üretimi ve istihdam gücüyle ülkemizin lokomotif ilçelerinden biridir. Bu dinamik yapıyı ayakta tutan ve geleceğe taşıyan en büyük güç ise kuşkusuz eğitim ordumuz ve nitelikli gençliğimizdir. Bugün ilçemizde lise düzeyinde eğitim veren 34 resmi ve özel okulumuzda toplam 14.381 öğrencimiz geleceğe hazırlanmaktadır. Bu 34 lisemizin 9’u Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olup, bu okullarımızın tamamı devletimizin himayesinde, güçlü bir altyapıyla eğitim vermektedir. Ayrıca 1 adet Mesleki Eğitim Merkezimiz (MESEM) ile çıraklık ve kalfa eğitimiyle de esnafımızın yanındayız. Meslek liselerimizde bugün tam 20 alan ve 54 farklı dalda eğitim verilmekte; sanayimizin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağı buralarda filizlenmektedir." dedi. İlçedeki tüm liselerin 12. sınıflarında öğrenim gören 3 bin 76 öğrencinin mezuniyet heyecanı yaşadığını belirten Zengin," Ne mutlu bizlere ki, bu mezunlarımızın yüzde 35’ini, yani 1.087 tanesini meslek liselerimizden memleketimizin üretimine, sanayisine ve istihdamına kazandırıyoruz. Bugün burada, bu başarılı mezunlarımızı temsilen 534 öğrencimiz şed kuşanarak meslek hayatlarına ilk temsili adımı atacaktır. Bizler, evlatlarımızı sadece akademik bilgiyle donatmayı yeterli görmüyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızın ortaya koyduğu "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" doğrultusunda, ahlaklı, erdemli ve millete hizmet sevdalısı bir nesil yetiştirmenin gayretindeyiz. İşte tam da bu vizyonla; "Maarifine Kalbinde Marifetli Gençlik" vurgusunu her okulumuzda, her atölyemizde hayata geçirdik. Öğrencilerimizi sadece elleriyle değil, gönülleriyle de üreten, kalplerindeki marifeti işine yansıtan gençler olarak yetiştirdik ve bugün bu düsturla mezun ediyoruz. Bunun en güzel örneğini, öğrencilerimizin canla başla yer aldığı "Ben Her Yerde Varım" projesinde gördük. Gençlerimiz bu proje kapsamında mesleki becerilerini toplumsal yardımlaşma duygusuyla birleştirdiler. İhtiyacı olanın imdadına koştular, tamir ettiler, inşa ettiler, dokundukları her gönülde iz bıraktılar. İnanıyorum ki evlatlarımız, okullarımızda kazandıkları bu yardımlaşma ve dayanışma ruhunu, yarın adım atacakları meslek hayatlarına da en güzel şekilde yansıtacaklardır. Sevgili Gençler; Ahilik; sadece bir meslek örgütlenmesi değil; dürüstlüğün, sevginin, dostluğun, cömertliğin ve hakka saygının birleştiği bir yaşam felsefesidir. Ahi, elini, sofrasını ve kapısını açık tutan; gözünü, dilini ve belini bağlı tutandır. Meslek liselerimizde sizleri tam olarak bu ahilik kültürü ve düsturuyla yetiştirmeye gayret ettik. Bugün belinize bağlanacak olan şed; sadece mesleki bir unvan değil, dürüst ticaretin, helal kazancın ve ahlaklı bir usta olmanın omzunuza yüklediği kutlu bir sorumluluktur. Sanatınızı icra ederken doğruluktan, adaletten ve ahlaktan asla ödün vermeyin. Bu duygularla, evlatlarımızın yetişmesinde emeği geçen tüm idareci ve öğretmenlerimize, bizlerden desteklerini hiçbir zaman esirgemeyen saygıdeğer velilerimize ve iş dünyamızın kıymetli temsilcilerine şükranlarımı sunuyorum. Mezun olan tüm öğrencilerimizi tebrik ediyor, şed kuşanarak meslek hayatına ilk adımını atan gençlerimize helal ve bereketli kazançlar, muvaffakiyet dolu bir gelecek diliyorum. Bu programın hazırlanmasında emeği geçen Şube Müdürümüz Fırat Korkmaz’a, meslek lisesi müdürlerimize, desteklerinden dolayı Belediye Başkanımız Alper Taban’a ve her çalışmamızda yanımızda olan Kaymakamımız Eren Arslan’a teşekkür ederim. Müsiad başkanı Sinan Yazaroğluna programa verdiği desteklerden dolayı teşekkür ederim." şeklinde konuştu. Belediye Başkan vekili Hasan Aydın ise," Şahsım ve İnegöl Belediye Başkanımız Alper Taban Bey'in sevgi, saygı ve selamlarını iletiyorum. Gecenin bu saatinde bizleri böyle güzel bir programda toplayan İlçe Milli Eğitim Müdürüme, müdürlerime, öğretmenlerime ve öğrencilerime emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sizleri böyle kalabalık, canlı, heyecanlı görmek hakikaten bizi ziyadesiyle memnun etti. İnegöl her zaman söylüyoruz, yeşiliyle, mobilyasıyla, Oylatıyla, köftesiyle meşhur bir yer. Aynı zamanda müteşebbis ruhlu insanların çok olduğu o sebepten belli böyle bir güzel yerdeyiz. Sanatkarları, zanaatkarları, çiftçileri, işçileri, patronları, hepsiyle beraber. Gençler, siz bu akşam yani İnegöl'de bilmiyorum ama 34 tane lise varsa bunun 10 tanesi teknik ve meslek lisesi. Bunlardan bin küsur öğrenci mezun oldu. Bunun 500 küsür bugün inşallah ahilik töreniyle şet kuşanacaklar. Gençler siz bu akşam ahilik töreninde şetle beraber şet kuşağıyla beraber aynı zamanda bu insanların içinde sorumluluk alan, işini itinayla yapan gençler olarak görmek istiyoruz." dedi. Konuşmaların ardından tarihi mehterin mini konseri beğeni topladı. Program duaların ardından öğrencilerin bellerine şed bağlamayla son buldu.

Şahin Biba İnegöl’de sahaya indi: "İnegöllülerin bu çilesine son vereceğiz" Haber

Şahin Biba İnegöl’de sahaya indi: "İnegöllülerin bu çilesine son vereceğiz"

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, Büyükşehir Belediyesi yöneticileriyle birlikte ilçe ziyaretleri kapsamında İnegöl’e geldi. İnegöl Belediyesi’ni ziyaret eden Biba, Büyükşehir Belediyesi’nin devam eden çalışmalarını da sahada inceledi. Biba, "İnşallah İnegöllü hemşerilerimizin bu çilesine son vereceğiz" dedi. Göreve gelmesinin ardından Bursa’nın 17 ilçesini mercek altına alarak sorunları yerinde tespit etmek ve talepleri dinlemek adına ilçe ziyaretleri gerçekleştiren Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, bugün İnegöl’e geldi. Büyükşehir Belediyesi yöneticilerinin de hazır bulunduğu programda Başkan Vekili Şahin Biba ilk olarak İnegöl Belediyesi’ni ziyaret etti. Ardından Büyükşehir Belediyesi’nin İnegöl’de devam eden çalışmalarını sahada inceledi. İnegöl Belediyesi ziyaretinde Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba ve beraberindeki heyeti İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban ve İnegöl Belediyesi yöneticileri karşıladı. Burada 1 saati aşkın süren toplantıda İnegöl ile ilgili Büyükşehir Belediyesi sorumluluğundaki çalışmalar, İnegöl Belediyesi’nin talepleri, şehirdeki öncelikli konular ve projeler ele alındı. Başkan Alper Taban, tüm bu konulara ilişkin Büyükşehir Belediye Başkanvekili Şahin Biba’ya kapsamlı bir sunum yaptı. Toplantı sonrası Şahin Biba ve Alper Taban, Büyükşehir ve İnegöl Belediyesi ekipleriyle birlikte İnegöl’de devam eden Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarını incelemek üzere sahaya indi. Yapılan incelemeler sırasında açıklamalarda bulunan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, "İnegöl’de altyapıyla ilgili çok ciddi çalışmalar yapılıyor. İçme suyu ve yer yer kanalizasyon ile yağmur suyu hatlarıyla ilgili yapılan çalışmalar da var. Burada hedef, vatandaşlarımıza çeşmesinden en kaliteli kaynak suyunu içirmek. Bu çalışmalar da büyük oranda tamamlanmış oldu. Şimdi de üst yapıda asfalt kaplama ve tretuvar çalışmaları yapılmaya başlandı. Parça parça münferit şekilde şehrimizin farklı noktalarında yapılan çalışmalar var. Biz de İnegöl Belediyesi olarak gayret ediyoruz. Başkanımıza ve ekibine çok teşekkür ediyorum. Göreve gelir gelmez bizlere de gelen talepler var diyerek bu çalışmaları başlattılar" dedi. Sadece yollarla ilgili değil, pek çok konuda çalışmaların olduğunu vurgulayan Başkan Taban, "Biz belki 50 farklı başlık üzerinde parkından yatırımlarına, projelerimize desteklere kadar, altyapıdan üst yapıya, kültürden sanata, spordan eğitime kadar pek çok şeyi konuştuk. Bunlar tek başına İnegöl bütçesiyle olabilecek şeyler değil. Büyükşehir Belediyemizin gücünü yanımızda hissettiğimizde çok daha kıymetli işleri başaracağımıza inanıyorum. Gelişmeleri sizler de adım adım görecek ve hissedeceksiniz" diye konuştu. Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba ise İnegöl’de vatandaşların serzenişlerine sebep olan altyapıyla ilgili ciddi manada sıkıntılar olduğuna değinerek şöyle konuştu: "Bunları yerinde görelim, konuyla ilgili derhal nasıl aksiyon alırız konusuna beraber çözüm için bugün İnegöl’e geldik. İnegöl Bursa’mızın kıymetli ilçelerinden biri. Şu anda yaşanan manzaraları da hak etmiyor. Biz de bunun farkındayız ve bu konunun derhal çözümü için ilçe belediyemizle beraberiz. Bugün önce belediyemize gittik, altyapısından üstyapıya tüm eksikleri ve talepleri masaya yatırdık. Önceliklendireceğimiz işleri de istişare ettikten sonra sahada incelemeleri yapıyoruz. Bursa’ya döndükten sonra da neyi nasıl yapacağımızın planlamasını gerçekleştireceğiz. Ve inşallah İnegöllü hemşerilerimizin bu çilesine son vereceğiz."

Başkan Alper Taban: “Şehrimizin edebi hafızasını gelecek kuşaklara aktarıyoruz” Haber

Başkan Alper Taban: “Şehrimizin edebi hafızasını gelecek kuşaklara aktarıyoruz”

İnegöllü araştırmacı yazar Turhan Şahin tarafından derlenen, şehrin kültürel hafızasını şiirle buluşturan “İnegöl’de Şiir” isimli 366 sayfalık eser, İnegöl Belediyesi katkılarıyla dijital kitap arşivinde yerini alarak okuyucuların erişimine açıldı. İnegöl Belediyesi’nin dijital yayın arşivi, kentin kültürel hafızasına ışık tutan yeni bir eserle zenginleşti. İnegöllü araştırmacı yazar Turhan Şahin tarafından derlenen “İnegöl’de Şiir” isimli eser, İnegöl Belediyesi katkılarıyla dijital kitaba dönüştürülerek okuyucularla buluştu. 366 sayfalık kapsamlı çalışma, İnegöl’e dair yazılmış şiirleri, İnegöl geçmişi olan şairlerin eserlerini ve öğrenciler ile öğretmenlerin kaleme aldığı dizeleri aynı çatı altında bir araya getiriyor. İnegöl’ün kültürel birikimini, şehir hafızasını ve edebi yönünü şiir aracılığıyla ortaya koyan eser; “İnegöl Şiirleri Seçkisi”, “İnegöl Okul Şiirleri Seçkisi” ve “İnegöl Geçmişi Olan Şairlerden Şiirler Seçkisi” başlıkları altında hazırlanan üç ayrı seçkiden oluşuyor. Şehrin tarihine, sosyal yaşamına, insanına ve manevi iklimine dair izler taşıyan kitap, İnegöl’ün kültürel değerlerini gelecek kuşaklara aktarmayı amaçlıyor. Eser, İnegöl Belediyesi’nin dijital kitap platformu olan www.dijitalkitap.inegol.bel.tr adresinde yayınlanmaya başladı. İNEGÖL TARİH BOYUNCA KÜLTÜRÜYLE, SANATIYLA VE YETİŞTİRDİĞİ DEĞERLERİYLE ÖNE ÇIKTI İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban da yayınlanan eserle ilgili yaptığı açıklamada, kültür ve sanat çalışmalarının şehirlerin kimliğini güçlendiren en önemli unsurlardan biri olduğunu ifade etti. Başkan Taban, İnegöl Belediyesi olarak sadece fiziki yatırımlara değil, şehrin edebi ve kültürel hafızasını yaşatacak çalışmalara da büyük önem verdiklerini belirterek şöyle konuştu: “İnegöl, tarih boyunca kültürüyle, sanatıyla ve yetiştirdiği değerleriyle önemli bir şehir olmuştur. Bizler de İnegöl Belediyesi olarak bu birikimi koruyan, geliştiren ve gelecek kuşaklara aktaran her çalışmayı çok kıymetli buluyoruz. İnegöl’de Şiir isimli bu eser de şehrimizin ruhunu, insanını, geçmişini ve duygularını şiir aracılığıyla anlatan çok değerli bir kültür çalışmasıdır. Araştırmacı yazarımız Turhan Şahin’in büyük emek vererek hazırladığı bu çalışmayı dijital ortama taşıyarak daha geniş kitlelere ulaştırmaktan mutluluk duyuyoruz.” İNEGÖL’ÜN KÜLTÜR, SANAT VE ŞEHİR HAFIZASINA KATKI KOYAN ÇALIŞMALAR İnegöl Belediyesi’nin kültür, sanat ve şehir hafızasına yönelik önemli çalışmaları hayata geçirdiğine de dikkat çeken Başkan Taban, “Özellikle son dönemde şehrimizin türkülerinin derlenmesinden gastronomi alanında yöresel lezzetlerimizin ve asırlık reçetelerin yeniden mutfakla buluşmasına yönelik çalışmalarımıza, İnegöl Şehir Araştırmaları Merkezinin kurularak burada yürütülen çalışmalara, akademik destek uygulamalarına kadar pek çok projeyi hayata geçiriyoruz. Çünkü bir şehrin sadece bugünü değil, geçmişi ve kültürel değerleri de geleceğe taşınmalıdır. İnegöl’ün kültürünü kayıt altına alan, edebiyatını ve sanatını görünür kılan her çalışmayı desteklemeye devam edeceğiz” dedi. Başkan Taban ayrıca, dijital yayıncılık sayesinde İnegöl’e dair eserlerin daha erişilebilir hale geldiğini belirterek tüm vatandaşları dijital kitap arşivini incelemeye de davet etti.

Başkan Alper Taban: "Kırsal kalkınmaya sadece destek vermiyor, yön veriyoruz" Haber

Başkan Alper Taban: "Kırsal kalkınmaya sadece destek vermiyor, yön veriyoruz"

14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla açıklama yapan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, şehrin sahip olduğu güçlü tarımsal üretim potansiyeline dikkat çekerek üreticilerin her zaman yanında olmaya devam edeceklerini söyledi. Başkan Taban, “Kırsal kalkınmayı sadece destekleyen değil, yön veren bir yerel yönetim anlayışı ortaya koyuyoruz” dedi. Sanayisiyle olduğu kadar verimli toprakları, üretken çiftçisi ve güçlü kırsal yapısıyla da öne çıkan İnegöl’de, tarım ve hayvancılık üretici-yerel yönetim iş birliğinde güçlenmeye devam ediyor. Meyve ve sebze üretiminden hayvancılığa, coğrafi işaretli ürünlerden alternatif tarım ürünlerine kadar geniş bir üretim çeşitliliğine sahip olan İnegöl, Bursa’nın ve bölgenin önemli tarım merkezlerinden biri olmayı sürdürüyor. TARIM VE HEYVANCILIĞA YEREL YÖNETİM DESTEĞİ İnegöl Belediyesi de ortaya koyduğu projeler ve desteklerle bu üretim gücünü büyüten çalışmaları üreticiyle buluşturuyor. Üreten Çiftçiler Kooperatifi ve Soğuk Hava Deposu projeleriyle üreticinin emeğinin korunmasına katkı sunulurken, makine ve ekipman destekleriyle üretimde verimlilik artırılıyor. Taş toplama makinesi desteği, koyun yıkama havuzu uygulaması, toprak analizleri ve arazi yolları çalışmalarıyla üreticilerin ihtiyaçlarına doğrudan çözüm üretiliyor. KIRSAL KALKINMAYI SADECE DESTEKLEYEN DEĞİL, YÖN VEREN BİR YEREL YÖNETİM ANLAYIŞI 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü nedeniyle şehirde tarım ve hayvancılık alanında yapılan çalışmalara ilişkin değerlendirmelerde bulunan ve İnegöl’ün tarım gücünü anlatan Belediye Başkanı Alper Taban, tüm çiftçilerin Dünya Çiftçiler Gününü kutladı. Başkan Taban, açıklamasında şöyle konuştu: “Tarım ve hayvancılık alanında üreticilerimizin her an yanında olmaya gayret ediyoruz. Önemli destekler sağlıyor, imkanlar sunuyoruz. 2020 yılında hizmete alınan koyun yıkama havuzumuzdan 5 yılda 35 bin küçükbaş hayvan faydalandı. Düzenlenen Küçükbaş Hayvancılık Festivali ile sektörün gelişimine katkı sunduk. Öte yandan örnek kestane eğitim bahçesi, zirai ilaç dolum merkezi ve tarımsal ilaç hazırlama alanı gibi uygulamalarla modern ve bilinçli üretimi teşvik ediyoruz. Bir yandan yaban mersini, aronya, ekinezya gibi alternatif ürünleri şehrimize kazandırma adına çalışmalar yaptık. Çilek, şeftali ve Cerrah kuru fasulyesi gibi ürünlerimizi ulusal ve uluslararası alanda daha fazla duyurmak adına festivaller düzenleyerek marka değerinin artırılmasını sağladık. Fidan ve tohum dağıtımları, arı kovanı destekleri, Tarım Kitaphaneleri, eğitim seminerleri ve fuar ziyaretleriyle üreticilerin yanında olmaya devam eden bir İnegöl Belediyesi var. Kırsal kalkınmayı sadece destekleyen değil, yön veren bir yerel yönetim anlayışı ortaya koyuyoruz.” İNEGÖL ÖNEMLİ BİR POTANSİYELE SAHİP “Bu vesileyle toprağa emek veren, üretimiyle sofralarımıza bereket katan tüm çiftçilerimizin Dünya Çiftçiler Günü’nü kutluyorum. İnegöl’ümüz güçlü üretim altyapısı, çalışkan çiftçisi ve bereketli topraklarıyla tarımda önemli bir potansiyele sahip. Bizler de yerel yönetim olarak üreticimizin yanında olmaya, tarımsal üretimi desteklemeye ve kırsal kalkınmayı güçlendirmeye devam edeceğiz.”

Alper Taban’a Sağlıklı Kentler Birliği’nde önemli görev: Yeniden 1. Başkan Vekili seçildi! Haber

Alper Taban’a Sağlıklı Kentler Birliği’nde önemli görev: Yeniden 1. Başkan Vekili seçildi!

İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, yeniden Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği 1. Başkan Vekilliği ve encümen üyeliğine seçildi. Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’nin 45’inci Olağan Meclis Toplantısı, İstanbul’da geniş katılımla gerçekleştirildi. Toplantıyla eş zamanlı olarak bu yıl ilk kez düzenlenen Sağlıklı Kentler Forumu (Healthy Cities Forum-HCF) da kapılarını açtı. 13-14 Mayıs tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen organizasyonda “Gıda, Su ve Enerji” başlıkları ele alındı. Foruma; Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’ın yanı sıra birlik üyesi il ve ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri, akademisyenler, bilim insanları, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve çok sayıda paydaş katıldı. Gerçekleştirilen olağan meclis toplantısında Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği Başkanlığı görevine yeniden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay seçildi. Birliğin 1. Başkan Vekilliği ve encümen üyeliğine ise İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban seçildi. Toplantıda sağlıklı şehirleşme politikaları, sürdürülebilir çevre yönetimi ve yerel yönetimlerin iklim, enerji ve kaynak yönetimi konularındaki sorumlulukları masaya yatırıldı. Forum kapsamında düzenlenen oturumlarda kentlerin geleceğine yönelik çözüm önerileri değerlendirildi. COP 31 HAZIRLIK TOPLANTISI İNEGÖL’DE GERÇEKLEŞECEK Toplantı kapsamında ayrıca, küresel iklim politikaları ve sürdürülebilir şehircilik vizyonu doğrultusunda önemli bir gelişme daha paylaşıldı. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı COP 31 sürecine hazırlık kapsamında düzenlenecek özel toplantılardan birinin İnegöl’de gerçekleştirileceği açıklandı. Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği paydaşlarını bir araya getirecek toplantıda; iklim değişikliğiyle mücadele, sürdürülebilir şehir uygulamaları, enerji verimliliği ve çevresel dönüşüm konuları ele alınacak. İnegöl’ün ev sahipliği yapacağı organizasyonun, şehrin uluslararası çevre ve sürdürülebilirlik vizyonuna önemli katkı sunması bekleniyor.

Gelenek bozulmadı: Engelsiz kalpler İnegöl’de 4. kez sahaya çıktı Haber

Gelenek bozulmadı: Engelsiz kalpler İnegöl’de 4. kez sahaya çıktı

Engelliler Haftası kapsamında İnegöl Belediyesi ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen 4. Engelsiz Kalpler Futsal Turnuvası, özel bireylerin azmi, enerjisi ve spor sevgisine sahne oldu. Renkli görüntülerin oluştuğu organizasyonda dostluk, kardeşlik ve engelsiz yaşam mesajları ön plana çıktı. İnegöl Belediyesi ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün Engelliler Haftası kapsamında düzenlediği ve bu yıl 4’üncüsü gerçekleştirilen Engelsiz Kalpler Futsal Turnuvası, özel bireylerin heyecan dolu mücadelesine ev sahipliği yaptı. Artık geleneksel hale gelen turnuva sporun birleştirici gücünü ortaya koyarken hem duygusal hem de keyifli anlara sahne oldu. 6 TAKIM KIYASIYA MÜCADELE SERGİLEDİ Engelleri sporla aşan özel bireyler futsal sahasında yeteneklerini sergilerken, tribünlerde de coşku ve mutluluk hakimdi. Turnuvanın açılışında ilk vuruşu İnegöl Kaymakamı Eren Arslan ile İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban birlikte yaptı. Başlangıç düdüğüyle birlikte sahaya çıkan sporcular, centilmence mücadeleleri ve sevinç dolu anlarıyla izleyenlerden alkış aldı. 6 takımın mücadele ettiği turnuvada karşılaşmalar 6’şar dakikalık periyotlarla oynandı ve toplam 4 maç gerçekleştirildi. Turnuvada; İnegöl Belediyesi Engelsiz Sosyal Yaşam Merkezi, Talha Ömer Faruk Teşik Özel Eğitim Uygulama Okulu 2. Kademe, İnegöl Belediyesi Özel Uygulama Okulu 3. Kademe, Halk Eğitim Merkezi 23 Yaş Üstü Kurs Merkezi, Ömer Osman Çağlayan Özel Eğitim Okul Takımı ile Nene Hatun Özel Eğitim Uygulama Merkezi 1. Kademe takımları yer aldı. Sahada zaman zaman büyük çekişme yaşanırken, atılan goller kadar sporcuların birbirlerine verdiği destek ve samimi görüntüler de turnuvaya damga vurdu. Tribünlerden yükselen alkışlar özel sporcuların heyecanına ortak olurken, organizasyon boyunca renkli ve unutulmaz anlar yaşandı. Turnuva sonunda tüm sporcular kupa ve madalyalarla ödüllendirildi. Katılımcılara hediyeleri protokol üyeleri tarafından takdim edilirken, organizasyon toplu hatıra fotoğrafıyla sona erdi. Turnuvaya ilişkin açıklama yapan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, “Engelliler Haftası vesilesiyle düzenlediğimiz ve geleneksel hale gelen bir program Engelsiz Kalpler Futsal Turnuvası. Ben öncelikle turnuvaya katılan tüm sporcularımıza teşekkür ediyorum. Burada yarışma cesaretini gösterdiler. Bu organizasyonu 4’üncü kez yapıyoruz. Tüm paydaşlarımıza, katkı koyan öğretmenlerimize de bu vesileyle teşekkür ediyorum. Keyifli bir turnuva oldu” dedi. Kaymakam Eren Arslan ise “Engelliler Haftası münasebetiyle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile belediyemizin organize ettiği bu anlamlı organizasyonda bulunmaktan mutluluk duyuyorum. Artık geleneksel hale geldi bu turnuva. Geçmiş yıllarda çok güzel vakit geçirdik. İnşallah yine aynı güzellikleri yaşayacağız. Gerçek engelin aslında yüreklerdeki sevgisizlik olduğunu biliyoruz. Sevgi, merhamet olduktan sonra, bakış açısı değiştikten sonra hiçbir engelin bizleri hayatın doğal akışından koparamayacağını gösteren bu etkinlik için emek veren herkese, katılan tüm sporcularımıza teşekkür ediyorum” ifadelerinde bulundu.

İnegöl’ün merkezine nefes: 146 araçlık yeni otopark geliyor Haber

İnegöl’ün merkezine nefes: 146 araçlık yeni otopark geliyor

İnegöl Belediyesi, Sinanbey Mahallesinde Kasapzade Sokak ile Çayır Sokak arasında kalan bölgede 17 parselin kamulaştırmasını tamamlayıp yıkımlarını yaptı. Elde edilen 5500 m2 alanda 146 araçlık ücretsiz otopark alanı ile çocuk oyun alanı oluşturulması için çalışmalar sürüyor. Şehrin merkezinde yoğunluğu azaltmak, trafiği daha akıcı hale getirmek ve parklanma sorununu gidermek adına adımlar atan İnegöl Belediyesi, kamulaştırmalarla elde edilen alanları ücretsiz otoparklara dönüştürmeye devam ediyor. Bu kapsamda Sinanbey Mahallesinde 146 araçlık otopark ile çocuk oyun alanı yapımı için çalışmalar sürüyor. 17 PARSEL KAMULAŞTIRILARAK OTOPARK ALANI ÜRETİLDİ Kasapzade Sokak ile Çayır Sokak arasında kalan bölgede planlanan uygulama kapsamında, 2023 yılı son çeyreğinde kamulaştırmalar için ilk adımlar atılmıştı. 2025 yılı Haziran ayında 90 ada üzerinde bulunan 17 parselin kamulaştırması tamamlandı. Bu kamulaştırmayla birlikte 1.325 m2 alan elde edildi. Bölgede halihazırda bulunan alan ile birlikte toplamda 5.500 m2 alan üretilmiş oldu. Fen İşleri Müdürlüğü burada 146 araçlık otopark ve çocuk oyun alanı yapımı için planlamasını yaparak çalışmalara başladı. Zemin değişimi yapılan alanda otoparkın parke taş uygulamalarına başlandı. KURBAN BAYRAMINA KADAR VATANDAŞIN HİZMETİNE AÇILMIŞ OLACAK Belediye Başkanı Alper Taban, beraberindeki heyetle birlikte İnegöl merkezine nefes aldıracak otopark uygulamasının devam eden çalışmalarını yerinde inceledi. Çalışmaların son durumuna ilişkin bilgi alırken, otoparkın kurban bayramına kadar tamamlanarak vatandaşların hizmetine sunulması planlandığı kaydedildi.

İnegöl’ün geleceği gençlerin elinde: YTÜ öğrencilerinden sürdürülebilir şehir vizyonu Haber

İnegöl’ün geleceği gençlerin elinde: YTÜ öğrencilerinden sürdürülebilir şehir vizyonu

Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi öğrencileri ve akademisyenlerinin hazırladığı “Döngüsel Ekonomi ile Dayanıklı ve Sürdürülebilir Kenti Kurgulamak: İnegöl” sergisi, İnegöl Belediyesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Geleceğin şehir vizyonuna ışık tutan projeler, büyük beğeni topladı. İnegöl Belediyesi ev sahipliğinde, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü tarafından hazırlanan “Döngüsel Ekonomi ile Dayanıklı ve Sürdürülebilir Kenti Kurgulamak: İnegöl” başlıklı sergi gerçekleştirildi. Planlama-7 dersi kapsamında hazırlanan çalışmada akademisyenlerle beraber 60 dolayında öğrencinin imzası bulunan projeler, İnegöl’de İnegöl Belediyesi binası önünde bulunan sergi salonunda sunuldu. Sergi; Belediye Başkanı Alper Taban, akademisyenler, İnegöl Belediyesi Encümen Üyeleri, daire müdürleri, öğrenciler ve İnegöl Belediyesi’nin ilgili birimlerinde görev yapan personellerin katılımıyla gerçekleştirildi. Temelini Ekim ayında öğrencilerin İnegöl’e gerçekleştirdiği teknik gezinin oluşturduğu sergide, farklı başlıklarda hazırlanan projeler, İnegöl’ün mevcut potansiyelini değerlendirirken, kentin sürdürülebilir geleceğine yönelik önemli öneriler sundu. Yıldız Teknik Üniversitesi akademisyenleri ve öğrencileri, İnegöl Belediyesi’nin ev sahipliğinde şehre gelerek ekonomik ve sektörel yapıya ilişkin sunumlara katılıp, saha incelemeleri yapmıştı. Bu süreç sonunda elde edilen veriler, bugün sergide yer alan nitelikli projelere dönüştü. YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİPLOMA PROJELERİNDE KONU İNEGÖL OLDU Sergi öncesi projeye dair bilgiler veren Prof. Dr. Nilgün Çolpan Erkan, “Çok kalabalık bir öğrenci grubuyla bu çalışmaları yaptık. Yaklaşık 60 öğrencimiz vardı. Öncelikle İnegöl’ü analiz ettik. Daha sonra öğrencilerimizi gruplara böldük ve belirli temalar çerçevesinde çalışmalarını bekledik. Bunlardan bir tanesi günümüzün en önemli konularından olan sürdürülebilir dayanıklı doğal yapı ve çevresel ilişkiler konusunda projeler üretildi. Ardından başka bir grup dayanıklı, kaliteli ve adil yerleşmeler konusu üzerinde projelerini geliştirdiler. Diğer bir konu sosyal dinamikler, eşitlik, şeffaflık ve kapsayıcılık konusundaydı. Sürdürülebilir döngüsel ekonomi konusunda da bir grup strateji geliştirildi. Yenilenebilir enerji ve döngüsel enerji sistemleri de diğer bir gruptu. Öğrencilerimiz burada mekânsal kararlar üretirken, aynı zamanda gelecekte İnegöl’ün neye evrilebileceğini, nasıl bir gelişme göstereceğini, bunun sürdürülebilirlik ve ekoloji çerçevesinde gerçekleştirmeye hassasiyet gösterdiler. Bu bağlamda stratejiler ürettiler. Bu planlar mekânsal plandan daha çok gelişmeye dönük strateji kararları ve bunlara yönelik eylemler ve aktörleri içeren planlama sürecini tarif ediyor. Bu projeler öğrencilerimizin 3’üncü yılının ilk yarı yılının projeleri. Şu anda İnegöl’de diploma projelerini sürdürüyorlar. Ben İnegöl Belediyesine öğrencilerimize bu imkanı sundukları için teşekkür ediyorum. Öğrencilerimize özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ediyorum” dedi. İNEGÖL BELEDİYESİ OLARAK BİZ DE ÖĞRENCİ MODUNDAYIZ İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban ise öğrencilerin yaptıkları çalışmaları çok kıymetli bulduklarını ifade ederek şöyle konuştu: “Biz geçen dönem de üniversitelerimizle iç içe olmaya çalıştık ama bu dönem çok daha fazlaca iştirak halindeyiz. Hatta İnegöl Belediyesi olarak bizim modumuz da öğrenci modu diyoruz. Öğrenci modunda, öğrenmeye çalışan, araştıran, daha iyi uygulamalar ortaya koymaya çalışan bir yapıdayız.” ÖĞRENCİLERİMİZİN ÇALIŞMALARINDAN İSTİFADE EDECEĞİZ “Ülkemizde şehirlerimiz çok güzel. Dünyada çok güzel şehirler görüyoruz. Çok güzel şehir ve bölge planlamaları ortaya koyan şehirler görüyoruz. Dolayısıyla biz de bunların içerisinde olmalıyız diyoruz. Dünyanın herhangi gelişmiş bir şehrinden biri benim şehrime de geldiğinde burada da benzer bir yapılaşmayı, benzer şehirleşmeyi görmesini arzu ediyorum. Biz de herhangi bir şehre gittiğimizde, bunları şehrimizde gerçekleştirdi, dünyayla entegre olmuşuz demek istiyoruz. Gerçekten her şey değişiyor, dönüşüyor. Bugün iklim krizi ifade ediliyor. Orman yangınları, sel baskınları, kuraklığın artacağı işaret ediliyor. Yenilenebilir enerji kaynakları noktasında daha dikkatli olunması gibi konu başlıkları var. Burada da çok ciddi emekler var. Yıldız Teknik Üniversitesi’ndeki çalışmaları arkadaşlarım getirdiler. Çok kıymetli çıktılar var. Her birini tek tek inceledim. Bizler İnegöl Belediyesi olarak öğrencilerimizin yaptığı çalışmalardan istifade etmeye çalışacağız. Ben emekleri için çok teşekkür ediyorum. Öneri ve tavsiyeleri bizim için çok önemli. Dikkatle inceleyeceğiz.” Konuşmalar sonrası sergide yer alan çalışmaların detayları, projelerin sahibi olan öğrenciler ve akademisyenler tarafından katılımcılara aktarıldı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.